Xotic RC Bass Booster?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Re: Xotic RC Bass Booster?

Inlägg av Mungi »

Fick hem Tri-logicen idag. Har bara hunnit testa snabbt på hemmaförstärkare. Spontana intrycket är positivt vad gäller ljuset och möjligheten till eq, men jag märkte att den höjer hummet rätt rejält, från inget alla till en irriterande nivå.

Kanske måste stoppa in foliehatten i basen.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Mungi skrev:Fick hem Tri-logicen idag. Har bara hunnit testa snabbt på hemmaförstärkare. Spontana intrycket är positivt vad gäller ljuset och möjligheten till eq, men jag märkte att den höjer hummet rätt rejält, från inget alla till en irriterande nivå.

Ajdå, så ska det ju inte vara - min Tri-Logic är tyst som en mus även med allt på max. (Förutsatt att basen i sig är tyst såklart). Lämna tillbaka om du inte är nöjd!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

BB3000S skrev:
Mungi skrev:Fick hem Tri-logicen idag. Har bara hunnit testa snabbt på hemmaförstärkare. Spontana intrycket är positivt vad gäller ljuset och möjligheten till eq, men jag märkte att den höjer hummet rätt rejält, från inget alla till en irriterande nivå.

Ajdå, så ska det ju inte vara - min Tri-Logic är tyst som en mus även med allt på max. (Förutsatt att basen i sig är tyst såklart). Lämna tillbaka om du inte är nöjd!
Lite svårt att avgöra här hemma tror jag. Måste nog testa på en ordentlig förstärkare på riktig volym. Hummet försvann sen. Kanske är min dåliga Kjell&Co kabel också.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

~ Grace Slick
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Mina Xotic är knäpptysta.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Mina Xotic är knäpptysta.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

Det var en trasig skräpkabel. Den låter kanon! Man blir ju förvånad när man slår av den - hur kunde man nöja sig med det där bleka ljudet tidigare?

~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

Mungi skrev:Det var en trasig skräpkabel. Den låter kanon! Man blir ju förvånad när man slår av den - hur kunde man nöja sig med det där bleka ljudet tidigare?
Toppen!
Exakt så jag känt med den också :-)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Mungi skrev:Det var en trasig skräpkabel. Den låter kanon! Man blir ju förvånad när man slår av den - hur kunde man nöja sig med det där bleka ljudet tidigare?
:tummenupp: :tummenupp:
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Skriv svar