Blocket: Billig Jazz 73:a

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:Jag hatar tribals, flames och döskallar, ungefär det töntigaste som finns tycker jag...

Du ska ju ha stryk....
Tribals, flames och döskallar är jus om finn ett fel.

Flames och Döskallar är ju dte coolaste som finns, så du har helt fel...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

macahan skrev:Du hatar mycket du..
Ja läste mellan raderna och där stod de: - Du är hatad för mycket du. ;)

Tribals e tillför och tatueras över.
Kör på. Skit i frugan.

Ja hade en tribal på underarmen. Sa till frugan så nu åker jag, antingen blir de att bygga nerifrån på armen eller köra över tribalen till en Demon.

Hon skrattade tills ja kom hem med en Demon. :)

Asian style att tillaga då. Inga såna black metal döskallar och sånt med blod och skit. usch nä..
Inte på mig..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Tribals i rätt storlek, av rätt design, på rätt plats på rätt person är störtsnyggt! MEN - ibland är det åt andra hållet...
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

marcbass skrev:Du är hatad för mycket du. ;)
:cry:
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

the_great_alfonzo skrev:
Skojar med dig Pojk!! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

marcbass skrev:
the_great_alfonzo skrev:
de ä itte wolit :cry:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

the_great_alfonzo skrev:
marcbass skrev:
the_great_alfonzo skrev:
de ä itte wolit :cry:
Dags att sluta hata? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Luvinator: Engage!
Måtte jag bara hitta en gammal skruttjazz med blocks nu så har jag verkligen något att vara glad och älskvärd för!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

the_great_alfonzo skrev:Luvinator: Engage!
Måtte jag bara hitta en gammal skruttjazz med blocks nu så har jag verkligen något att vara glad och älskvärd för!
Den här kanske?: http://www.blocket.se/vi/14733983.htm?ca=11_s
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:
Tror inte den är tillräckligt skruttig för Alfresco! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

fieldflower skrev:
Hmm, 3500:- är väl nypris :roll: ? Kanske kanske, har prövat en sån och dom är inte helt fy skam, lite svinäcklig justering på dom jag prövat bara, sen är klarlackningen lite äcklig också, men med en mickkåpa kanske den går att leva med? Men helst vill jag ha en sunburst eller en trippelsvart, som Litens!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

the_great_alfonzo skrev:
fieldflower skrev:
Hmm, 3500:- är väl nypris :roll: ? Kanske kanske, har prövat en sån och dom är inte helt fy skam, lite svinäcklig justering på dom jag prövat bara, sen är klarlackningen lite äcklig också, men med en mickkåpa kanske den går att leva med? Men helst vill jag ha en sunburst eller en trippelsvart, som Litens!
Ja, den gick ju faktiskt att hitta billigare ny: http://www.thomann.de/se/fender_squier_ ... azz_nt.htm

Men... ska du ha den att spela på eller att titta på..?
Om du vill ha en speciell typ av bas och inte har så mycket till budget kanske något går att ge avkall på?
Jazzbas och färg kan du ju bestämma utan att behöva gräva nämnvärt djupare i pluskan, pickguard och kåpor och sånt går att fixa billigt i efterhand.
Frågan är om blockinlägg är så viktiga att det är värt att vänta tills du har råd att betala en massa mer pengar för det...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

fieldflower skrev:
the_great_alfonzo skrev:
fieldflower skrev:
Ja, den gick ju faktiskt att hitta billigare ny: http://www.thomann.de/se/fender_squier_ ... azz_nt.htm

Men... ska du ha den att spela på eller att titta på..?
Om du vill ha en speciell typ av bas och inte har så mycket till budget kanske något går att ge avkall på?
Jazzbas och färg kan du ju bestämma utan att behöva gräva nämnvärt djupare i pluskan, pickguard och kåpor och sånt går att fixa billigt i efterhand.
Frågan är om blockinlägg är så viktiga att det är värt att vänta tills du har råd att betala en massa mer pengar för det...?
Blocks är allt! Jag tycker inte en jazz är snygg utan blocks helt enkelt, och eftersom att jag har en så grymt psykologisk koppling till basar, är det sorgligt men sant viktigt att en bas bör se funkig ut/metalig(inte b.c rich metal då utan mer tung träig 5strängad bas bla bla) ut. Självklart gäller det att basen ska vara spelbar också, men saker som mickar, stall, pl.skydd och kåpor kan ju bytas ut efteråt! Förstås kan man köpa en blockad hals, men det kostar ju mer än vad jag är villig att lägga ut på en hel bas :roll: Vad jag letar efter är antagligen typ nån gammal kopia från 80-talet eller nåt för max 1000:- typ, men det är inte så jätteseriöst, då jag ändå planerar att köpa en "riktig" blockad jazzbas! Så det är mest lite önsketänkande ändå :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Är en tung träig bas alltså Metal???

Hilfe.... jag måste ha missuppfattat totalt....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

blackparkas skrev:Är en tung träig bas alltså Metal???

Hilfe.... jag måste ha missuppfattat totalt....
Min Shine t.ex tycker jag är prexis lagom metal! Och just därför har jag bestämt mej för att inte sälja f*nskapet heller.
Skriv svar