Boss GT-10B ?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
JOhan164
Medlem

Boss GT-10B ?

Inlägg av JOhan164 »

Hej!

Är itne direkt jätteinsatt på effekter, men tänkte att någon gång måste man ju början, frågan är bara med vad?

Har funderat och kollat över diverse recensioner på enskilda pedaler och pedalkombos men har börjat kolla på Boss GT-10B, är själv lite skeptisk till ett helt bord, hade hellre haft enskilda pedaler. Men tänkte att eftersom jag inte vet vad jag vill ha, eller vilket märke, så kan jag köpa ett bord som har allt i sig, så att jag kan ta fram exakt vilka effekter jag gillar att använda.

Något som provat Boss GT-10B? :D
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++

Re: Boss GT-10B ?

Inlägg av Zyrran »

Har den mindre modellen ME50B själv som jag säljer för stunden. Jag funderade snabbt på 10:an men kände att den var för avancerad och ME50B kände jag var mer igen mig från vanliga separata pedaler vilket passade mig utmärkt.

Har hittat en annan lösning själv så skulle du vara intresserad kan du slå ett pm.
JOhan164
Medlem

Inlägg av JOhan164 »

okejokej, är det av någon speciell anledning som du tyckte att den var för avancerad? Gillar själv egenskapen med att loppingen på B10an!
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+

Inlägg av Grundström »

Zoom B3 tror jag kan vara en bra multieffekt att börja med. Inte testat en själv men den verkar ha fått bra recensioner. Enklare och billigare än boss 10b. Inbyggd looper där också har jag för mig.
//Emil
Användarvisningsbild
leo
Medlem

Inlägg av leo »

Jag har både traditionellt pedalbord med en drös pedaler och en GT-10B. Använder mest GT-10B. Är det någon speciell pedal jag saknar, t ex SubBlastern eller Microbass, kopplar jag helt enkelt in denna i GT-10B.

Eftersom GT-10B innehåller så mycket prylar, tar det ett tag att lära sig den. I takt med att man lär sig mer blir den också mer och mer användbar.

Jag har för övrigt en GT-10 till gitarr också, så jag är rätt nöjd.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Du skriver att du vill testa pedaler.
ME-50B är en enkel snitslad väg genom djungeln. Dessutom med schyssta ljud.

Köp Zyrrans och testa: om en multieffekt ger mersmak, är en GT-10B ett naturligt (och uppenbarligen bra) nästa steg.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
JOhan164
Medlem

Inlägg av JOhan164 »

Såg att 4-sound hade den till ett skapligt pris, värt det?

http://www.blocket.se/goteborg/Elbaseff ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

JOhan164 skrev:Såg att 4-sound hade den till ett skapligt pris, värt det?

http://www.blocket.se/goteborg/Elbaseff ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Dyrt IMO - om det visar sig att du inte gillar den...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++

Inlägg av Zyrran »

JOhan164 skrev:okejokej, är det av någon speciell anledning som du tyckte att den var för avancerad? Gillar själv egenskapen med att loppingen på B10an!
Spock summerar det ganska bra, 50 modellen är raka vägen och jag kände att redan på pappret va GT10:an långt över min ork att sätta sig in i.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Testa en Zoom B3, föredömligt enkel och ljuden är mycket bra. Till och med od och dist låter bra. Enda som inte håller är syntljuden.
Det finns faktiskt, tro det eller ej, od`s som låter bra till bas. B3an simulerar dom mycket bra.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Om det är intressant så har jag en Boss GT-10B till salu med case. I stort oanvänd. Gjorde en rokad och löste mina effektproblem så att det funkar även med min Chapman Stick också. Så det blev en Fractal Audio Axe-Fx II istället som har tre ingångar och är i stereo. Vilket gör att Boss GT-10B´n ligger oanvänd och den är inte använd många gånger alls. GT-10B + case, bruksanvisning + sladd inklusive frakt inom Sverige 2.000:- om det är intressant.
JOhan164
Medlem

Inlägg av JOhan164 »

PM om 1 min!
Skriv svar