Vill ha en billig med ok gitarr till hemmastudion.
Har läst att en del tycker att squire classic vibe basarna varit bra och prisvärda.
Någon som har koll på om gitarrerna är av samma valör?
Tacksam för snabba svar eftersom jag snart (läs nu) kommer att försöka pruta en.
1800:- ok?
Obas classic vibe.
- J-man
- Medlem
Obas classic vibe.
Fender P CSL -58', Fender Jazz RI -62'
- J-man
- Medlem
- peter_s
- Medlem++
Re: Obas classic vibe.
En av gitarristerna i mitt band har en Classic Vibe Telecaster av något slag, och är nöjd med den. Den låter onekligen bra och är, tycker jag, juste att spela på. Ungefär som allt annat ur Classic Vibe-serien som jag har testat, helt enkelt.
- Jay Jacket
- Medlem+
+ 1. Har en Classic Vibe-Tele som är väldigt bra. Fantastisk gitarr för dom pengarna. 1800 spänn för en CV-Strata borde väl vara ett helt OK pris, men kan du pruta mer så blir det en riktigt bra deal.peter_s skrev:En av gitarristerna i mitt band har en Classic Vibe Telecaster av något slag, och är nöjd med den. Den låter onekligen bra och är, tycker jag, juste att spela på. Ungefär som allt annat ur Classic Vibe-serien som jag har testat, helt enkelt.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
- J-man
- Medlem
Han begär lite över 2', är det ett överpris från början?Jay Jacket skrev:+ 1. Har en Classic Vibe-Tele som är väldigt bra. Fantastisk gitarr för dom pengarna. 1800 spänn för en CV-Strata borde väl vara ett helt OK pris, men kan du pruta mer så blir det en riktigt bra deal.peter_s skrev:En av gitarristerna i mitt band har en Classic Vibe Telecaster av något slag, och är nöjd med den. Den låter onekligen bra och är, tycker jag, juste att spela på. Ungefär som allt annat ur Classic Vibe-serien som jag har testat, helt enkelt.
Den kostar 3700 ny hos thomann.
Vad skulle du säga är en bra deal?
- J-man
- Medlem
Såg precis att den kostade 3400:- på 4sound.
Det blir 2700 ex moms. Då är det ju nästan mer värt att köpa en helt ny än en begagnad som jag ändå måste få hit från halva sverige.
Blir nog ett skambud, tar han det så kör jag.
Det blir 2700 ex moms. Då är det ju nästan mer värt att köpa en helt ny än en begagnad som jag ändå måste få hit från halva sverige.
- Jay Jacket
- Medlem+
Jag gav 2500 för min Tele inklusive hardcase. Dock sitter det Texas Specials-mikar i och det ska man ju så klart räkna in i den dealen. Ofta är det väl just mikar och elektronik som anses utgöra bristerna på CV-serien, vilket också gör att många byter mot bättre alternativ.J-man skrev:Såg precis att den kostade 3400:- på 4sound.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
-
- Medlem++
En CV är nog det bästa man får för den pengen. Väldigt bra som sagt, i mitt tycke bättre än Fender mexico.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jay Jacket
- Medlem+
Redan skrivit i tråden flera gånger, men jag kan bara åter hålla med. Var inne på 4Sound i Göteborg i förra veckan och de två CV-basar (P-bas och Jazz) som jag testade (i och för sig opluggat) spöade rakt av den Fender Jazz MIM som jag också testade. Kanske litet minus för den "tjocka" lacken men spelmässigt var båda basarna MYCKET bättre än mexaren.Bullen skrev:En CV är nog det bästa man får för den pengen. Väldigt bra som sagt, i mitt tycke bättre än Fender mexico.