joachime skrev:RC-300 har två stereoutgångar. Man kan ställa in så att loopar spelas upp på ena stereoutgången och så låter man direktljudet passera ut på det andra paret. Ska du köra både instrument och sång i burken? I så fall kanske du kan panorera instrument ut till ena kanalen och sång till andra för att få separata utgångar.
Mjo, men problemet är snarare vad som spelas in i loopen.
Jag vill ha allt blandat med lagom nivåer i både höger/vänster i utljudet.
Men i inspelningsläge på loopern vill jag kunna bestämma när sången skall spelas in i loopen (tillsammans med gitarr/bas) eller gå rätt ut i PA utan att spelas in.
T.ex. vill jag kunna spela in gitarrslingan i versen samtidigt som jag sjunger men sången inte spelas in i loopen, och sedan då refrängen börjar vill jag spela in både gitarr och sång.
Nästa vers kanske jag spelar bas (som spelas in) och sjunger (som inte spelas in), och när refrängen börjar igen fortsätter jag spela bas och sjunger en överstämma till den redan inspelade grundstämman (men nu spelas både bas och sång in)
Och naturligtvis live så det finns ingen skruvtid mellan, utan endast tid för en omkopplare, och endast fötterna är tillgängliga = A/B-box för micksladd..
Rent teoretiskt skulle man kanske kunna tänka sig att man skulle vilja kunna spela in sång samtidigt som man kompar på gitarr men att gitarren inte spelas in, men i praktiken tror jag det är OK att bara ha valmöjlighet på inspelning/direkt ut på sången och att gitarr och bas alltid går via loopern.
Tror det som kommer användas som input är sång, gitarr och bas (elkontran stående på stativ så det bara är att flytta händerna). Fler prylar än så så tror jag det blir cirkus istf musikunderhållning..
Gjorde en kopplings-skiss som kanske beskriver en tänkbar lösning:
Jag har redan en 8-kanalers minimixer med aux-utgång, vilken kopplingen utgår ifrån....