Vattendekal. Hur göra?
- Punkster
- Medlem+++
Vattendekal. Hur göra?
Har en vattendekal liggande, har tänkt slänga dit den på en bas hur länge som helst. Idag har jag iaf sparkat mig själv i baken och slipat bort lacken på stället den ska sitta på. Nu kommer det svåra. Hur gör man?
Har hört lite olika bud om varmt/ljummet vatten, olika lång tid, lacka/inte lacka osv. Så hur ska jag göra för att få ett bra resultat?
Har hört lite olika bud om varmt/ljummet vatten, olika lång tid, lacka/inte lacka osv. Så hur ska jag göra för att få ett bra resultat?
/Linus
- Diesel
- Medlem++
- Marshall
- VIP medlem
- knedy
- VIP medlem
Ska man lacka ett tunnt lager på dekalen först och sen doppa halsen i ljummet vatten eller....?Diesel skrev:Lacka ett tunt lager lack, lägg ner den i ljummet vatten tills dekalen släpper från pappret, lägg på dekalen försiktigt, låt torka och lacka över

Officiell stormästare i EB-orden
- Diesel
- Medlem++
tänkte mer än jag skrevknedy skrev:Ska man lacka ett tunnt lager på dekalen först och sen doppa halsen i ljummet vatten eller....?Diesel skrev:Lacka ett tunt lager lack, lägg ner den i ljummet vatten tills dekalen släpper från pappret, lägg på dekalen försiktigt, låt torka och lacka överNä, men fagerlunds sida förklarar braigt.

- Punkster
- Medlem+++
- Jazzgurkan
- Medlem
Re: Vattendekal. Hur göra?
Bumpar denna tråden då jag har samma fråga, länken fungerar inte längre...
- Mr Spock
- Medlem++
Om du knackar in "how to apply water decals" på youtube, finns det många sevärdheter.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Jazzgurkan
- Medlem
Tänkte försöka följa den här beskrivningen
http://www.talkbass.com/forum/f57/decal ... al-682386/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.talkbass.com/forum/f57/decal ... al-682386/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Slängde på lite vattendekaler på en cajon ikväll. Mycket bra resultat (enlig mig...
). Men mina erfarenheter är att den förseglingslackering man skall ha på dekalen innan vattning och applicering är jättebra. Jag har tidigare skippat det steget, men då hade jag lite problem med att mönstret (tonerpulvret) ville lossna i vattenbadet. Men ikväll körde jag med förseglingslack och resultatet blev mycket lättapplicerade dekaler och ingen tonerlossning.
/MrBaloo

/MrBaloo