Angående "massflykten" från PB

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Re: Angående

Inlägg av Mike »

bootsy skrev:
Mungi skrev:Angående PM - fick just ett pm från Eagle Hazze där han skriver att han precis skickat det set Maruszczyk flats som han ger bort gratis till mig för jag jag var först i den här tråden: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=10&t=66059 Han bjuder även på portot. Fantastiskt trevlig att få pm ibland! Pratabas är mysigt, trots allt.
Eagle Hazze är en hedersknyffel!
Alla skulle vara som herr Örn. :tummenupp:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Svensson skrev:
fieldflower skrev:
Svensson skrev:
Mike skrev:
Stan skrev:
Mike skrev:
fieldflower skrev:PM är lite gränsfall om det kan ligga till grund för banning e.dyl. men det som sker utanför forumet får man väl ta med polisen om det är riktigt illa.
Jag tycker definitivt att PM är nån som är inom forumet.
Då det gäller många medlemmar är enda sättet att kommunicera med dom just PM.
Om jag blir terroriserad via PM av nån på PB är det naturligtvis mods/ägare som ska se till att detta inte fortgår.
Har jag problem nån annanstans i samhället så är det (oftast) stället i fråga som måste ta ansvar.
Skola, jobb, föreningar, bostäder etc.

Men om det är så att PB inte tar nåt ansvar för detta borde det vara helt ok att också sprida dessa PM till vem man vill.
Dock har jag uppfattat detta som ej ok.

Tycker jag i alla fall.
PM är ju lite ett gränsfall, men man får väl betrakta dem som brev mellan medlemmar? Och då får man väl göra vad man vill med dem, utom att posta dem på just Pratabas eftersom vi har valt att ha det regelverket?
Sätt upp en gratisblogg och publicera dem.
Det kan förstås tolkas som en krigsförklaring, men skickar man otrevliga PM så får man väl stå sitt kast?
Reglerna säger att man inte bör publicera dom utan bådas medgivande och samtidigt säger man att man måste koppla in polisen om man blir PM-bombad.
Känns inte helt konsekvent.

… tycker jag.
Hur jag än söker så kan jag inte hitta det påståendet...
Jodå, men inlindat i ett längre inlägg från mig... Man ska inte klippa itu inlägg och svara på delar - då ökar man risken att både missförstå och bli missförstådd.;)

Blanda inte in mig i "man"...
Jag är inte moddis längre, så mina åsikter är inte vädrade med nån utom mig själv och utgör inte en officiell inriktning för PB.

Det HELA inlägget handlade om var att moderatorer endast kan moderera forumet, och det jag menade med den quotade meningen ovan var att PM kanske måste räknas in i detta trots att det är ett personligt brev mellan medlemmar, men att aktiviteter helt utanför (mail, telefon, brevduva, etc) väl inte kan sägas ligga till grund för moderering utan det får man ta med polisen.
Om PM-funktionen används för dyngsprideri tycker jag man kan kontakta moderator och diskutera. Det är ju inte samma sak som att lägga upp det publikt liksom...

PM-ban och/eller ignore på PM är väl en utmärkt idé...
Ökad granularitet i straffskalan, och ökad flexibilitet för medlemmar som inte tål varann. Win-win.
Jodå jag förstod exakt hur du menade i ditt inlägg, det var det där med att "man måste koppla in polisen om man blir PM-bombad" som var en rätt märklig tolkning av det du skrev men väljer man att feltolka och missförstå så är det ju svårt att nå fram oavsett regelverk och nitiska moderatorer.
Jag har INTE valt att feltolka. Utan jag uppfattade faktiskt FF som att det var precis så han menade.
Ännu ett lysande exempel på hur svårt det kan vara att fatta rätt.
Dessutom feltolkade du mig om hur jag tolkade det som skrivits.

SÅDESÅ. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Mike skrev:
Svensson skrev:
fieldflower skrev:
Svensson skrev:
Mike skrev:
Stan skrev:
Mike skrev:
fieldflower skrev:PM är lite gränsfall om det kan ligga till grund för banning e.dyl. men det som sker utanför forumet får man väl ta med polisen om det är riktigt illa.
Jag tycker definitivt att PM är nån som är inom forumet.
Då det gäller många medlemmar är enda sättet att kommunicera med dom just PM.
Om jag blir terroriserad via PM av nån på PB är det naturligtvis mods/ägare som ska se till att detta inte fortgår.
Har jag problem nån annanstans i samhället så är det (oftast) stället i fråga som måste ta ansvar.
Skola, jobb, föreningar, bostäder etc.

Men om det är så att PB inte tar nåt ansvar för detta borde det vara helt ok att också sprida dessa PM till vem man vill.
Dock har jag uppfattat detta som ej ok.

Tycker jag i alla fall.
PM är ju lite ett gränsfall, men man får väl betrakta dem som brev mellan medlemmar? Och då får man väl göra vad man vill med dem, utom att posta dem på just Pratabas eftersom vi har valt att ha det regelverket?
Sätt upp en gratisblogg och publicera dem.
Det kan förstås tolkas som en krigsförklaring, men skickar man otrevliga PM så får man väl stå sitt kast?
Reglerna säger att man inte bör publicera dom utan bådas medgivande och samtidigt säger man att man måste koppla in polisen om man blir PM-bombad.
Känns inte helt konsekvent.

… tycker jag.
Hur jag än söker så kan jag inte hitta det påståendet...
Jodå, men inlindat i ett längre inlägg från mig... Man ska inte klippa itu inlägg och svara på delar - då ökar man risken att både missförstå och bli missförstådd.;)

Blanda inte in mig i "man"...
Jag är inte moddis längre, så mina åsikter är inte vädrade med nån utom mig själv och utgör inte en officiell inriktning för PB.

Det HELA inlägget handlade om var att moderatorer endast kan moderera forumet, och det jag menade med den quotade meningen ovan var att PM kanske måste räknas in i detta trots att det är ett personligt brev mellan medlemmar, men att aktiviteter helt utanför (mail, telefon, brevduva, etc) väl inte kan sägas ligga till grund för moderering utan det får man ta med polisen.
Om PM-funktionen används för dyngsprideri tycker jag man kan kontakta moderator och diskutera. Det är ju inte samma sak som att lägga upp det publikt liksom...

PM-ban och/eller ignore på PM är väl en utmärkt idé...
Ökad granularitet i straffskalan, och ökad flexibilitet för medlemmar som inte tål varann. Win-win.
Jodå jag förstod exakt hur du menade i ditt inlägg, det var det där med att "man måste koppla in polisen om man blir PM-bombad" som var en rätt märklig tolkning av det du skrev men väljer man att feltolka och missförstå så är det ju svårt att nå fram oavsett regelverk och nitiska moderatorer.
Jag har INTE valt att feltolka. Utan jag uppfattade faktiskt FF som att det var precis så han menade.
Ännu ett lysande exempel på hur svårt det kan vara att fatta rätt.
Dessutom feltolkade du mig om hur jag tolkade det som skrivits.

SÅDESÅ. ;)
Är du full?

Om nej - varför inte?

SEMEEEESSSTEEERRRRR!!!

:D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Re: Angående "massflykten" från PB

Inlägg av Mike »

Självklar.