Va nere i repan och fläskade på medmin nya octavius samt roommate junior! Äntligen! Gött ljud aset! Ska bara fixa en tremolo med tap funktion nu sen är bordet klart! Blir ett hemmabygge av en polare som bygger prylar som ser ut som de är byggda i kina! Fast bra då! Har inte helt bestämt om jag ska fixa wahwah eller inte!
Just nu är kedjan fender usa p-bass - pitchblack - trex octavius - ehx smallstone ver 2 - trex tapster - trex roommate jr- sansamp prog - ampeg v4bh 115+410. Har en dist som ska in nånstans! Nämnde jag att jag spelar 70tals country???
Kom själv precis från ett rep med " modern artist", första repet med Octavius, riktigt nöjd "follows like a dog".
Min nuvarande kedja ser ut så här: Boss TU-2, T-rex octavius, Aguilar Agro, Boss Chorus, Forest Green (pcb), tonehammer di.
Denna " combo" funkar utmärkt tillsammans.
slarvid skrev:Just nu är kedjan fender usa p-bass - pitchblack - trex octavius - ehx smallstone ver 2 - trex tapster - trex roommate jr- sansamp prog - ampeg v4bh 115+410. Har en dist som ska in nånstans! Nämnde jag att jag spelar 70tals country???
Du råkar inte ha något inspelat där du använder nämnda pedaler med bandet? Det hade varit spännande att höra i sådant fall. Spelar ju själv någon slags americana och har hittills inte fått användning för något annat än möjligen någon slags drive-pedal. Och det känns lite fattigt i jämförelse.
slarvid skrev:Just nu är kedjan fender usa p-bass - pitchblack - trex octavius - ehx smallstone ver 2 - trex tapster - trex roommate jr- sansamp prog - ampeg v4bh 115+410. Har en dist som ska in nånstans! Nämnde jag att jag spelar 70tals country???
Du råkar inte ha något inspelat där du använder nämnda pedaler med bandet? Det hade varit spännande att höra i sådant fall. Spelar ju själv någon slags americana och har hittills inte fått användning för något annat än möjligen någon slags drive-pedal. Och det känns lite fattigt i jämförelse.
Jag har heller ingen jätte användning just nu för allt. Men det är extremt kul när man jammar!
Slängde på nya tapstern sist. Den är grymt användbar på bas! Låter grymt när man tappar in den takt! Krävs dock att trummisen håller den oxå! Men öker eller minskar han är det bara tappa om tempot, vilket inte hörs är man gör!