Hamnade bakom två grabbar i ölkön, den ena frågade vad jag jobbar med.
-Jag jobbar på truckverkstaden.
-Du ser inte ut att jobba på truckverkstaden.
-Jasså, vad ser jag ut att jobba med då?
-Hmm.. du ser ut som en rockartist!
Musiklärare. Har fått ett nytt jobb! På Kulturskolan i Karlskoga, men jag kommer fortsätta undervisa på låg- och mellanstadiet i grundskolan. Jag kan nog inte släppa det helt...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
funkys**t skrev:Musiklärare. Har fått ett nytt jobb! På Kulturskolan i Karlskoga, men jag kommer fortsätta undervisa på låg- och mellanstadiet i grundskolan. Jag kan nog inte släppa det helt...
Svensson skrev:Hamnade bakom två grabbar i ölkön, den ena frågade vad jag jobbar med.
"Fniss" kanske man valde fel yrkesbana?
Det kan man väl leva med?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Svensson skrev:Hamnade bakom två grabbar i ölkön, den ena frågade vad jag jobbar med.
"Fniss" kanske man valde fel yrkesbana?
Det kan man väl leva med?
Tyckte det var lite småroligt. Jag sneglade självbelåtet på min fru som stod bredvid mig men hon bara himlade med ögonen . Jag jobbar som chef, rätt långt från "rockartist" .
Jag har en kompis i Boston, Mass. som flera gånger då jag jobbade med honom hade folk komma fram till honom på planet eller en flygplats och fråga vilket band han spelade i.
Själv så bygger jag IT system för att göra världen mer dräglig för den fattigare tredjedelen av jordens befolkning, och det går rätt bra just nu. Rockstjärnekarriären är på gång. Det blir nog en bra kombination i framtiden.
Musiklärare åk 5 - 9. Rockstjärna får jag vara på fritiden.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
funkys**t skrev:Musiklärare. Har fått ett nytt jobb! På Kulturskolan i Karlskoga, men jag kommer fortsätta undervisa på låg- och mellanstadiet i grundskolan. Jag kan nog inte släppa det helt...
Coolt! Vad ska du undervisa i? Elbas?
Jajamen! Och ensemble. Eller band som det borde heta...
Precis som med Per är jag också rockstjärna på fritiden.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;