Som aldrig hänt förr . Inget går som man vill , man spelar otajt och ljudet låter total kass . Måste säga att det var en intressant upplevelse som inte hänt mig innan . Och Vill inte uppleva det igen
Har vart med om att ljudet låter som en prutt genom en megafon med en yllefilt framför . och att man spelat som en tondöv, aprak karaoke-slaktare med touretts syndrom .
Men aldrig samtidigt ! Tur att det bara var ett rep .
Är det fler av er pb:are som vart med om detta ?
Och finns det Någon bot mot detta ?
plötsligt en dag händer det !
-
- Medlem+
plötsligt en dag händer det !
Fårfiol -98.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: plötsligt en dag händer det !
Då vi repade i Fryshuset fikade vi mitt i repet ungefär, och det var mer regel än undantag att det antingen lät skit före fikat och bra efter eller bra före och skit efter.
Samma inställningar, samma låtar, samma musikanter, med bara ett fika emellan. Förstärkaren stängdes liksom inte ens av emellan.
Fattade aldrig varför, men så var det...
Nu har vi inte fik-möjligheter vid replokalen, så nu låter det antingen bra eller skit hela repen...
Samma inställningar, samma låtar, samma musikanter, med bara ett fika emellan. Förstärkaren stängdes liksom inte ens av emellan.
Fattade aldrig varför, men så var det...
Nu har vi inte fik-möjligheter vid replokalen, så nu låter det antingen bra eller skit hela repen...

Medlem i PB50+
- anthax
- Medlem+
Jag känner igen fenomenet. En stund låter det kanon, man tar en fem-minutare för att vädra in lite mera syre i lokalen, kommer tillbaka in och inte ett dugg låter bra längre.
Enda boten jag känner till är att återkomma någon dag senare, då har det varit bra igen.
Enda boten jag känner till är att återkomma någon dag senare, då har det varit bra igen.
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
- mikkejohansson
- Medlem++
Vi hade ett slags ritual ett tag i ett band; vi kom till replokalen, nån började med nån slinga eller ett trumbeat eller en ackordföljd och så jabbade vi runt på det i 15-20 minuter ibland mer. Gärn amed en massa "infall" längs vägen, skifta dynamik eller tvinga in nåt nytt ackord man kom på....ganska fritt och improviserat i den indierock-genre vi höll oss i.
Sen la vi ner instrumenten och gick och tog en burgare och var borta ett par timmar. SEN började vi repa på riktigt. Funkade varje gång.
Kanske inte behöver säga att det var på den tiden då man var ung, obunden och fri att disponera sin tid
Sen la vi ner instrumenten och gick och tog en burgare och var borta ett par timmar. SEN började vi repa på riktigt. Funkade varje gång.
Kanske inte behöver säga att det var på den tiden då man var ung, obunden och fri att disponera sin tid

Fender - Pedaler - GK - TKS
- Anders
- VIP medlem
Jag tror jag vet ungefär vad du menar Trikloretylen.I så fall,om det är samma feeling jag haft några gånger kan det bero på att man är ofokuserad utan att veta att man är det,så att säga.
Ett förslag är att rensa hjärnan som redan föreslagits här,sedan kan du kanske kolla vad som händer vi en annan repvolym eller om du står på nåt annat ställe i lokalen.Eller käka och drick vatten.
Jag antar att du redan har haft flera idéer som är bra mycket bättre än mina förslag och att du inte i första hand ville kolla efter botemedel.Jag tror jag vet vad du menar i alla fall och det har hänt mig också i så fall.Finns säkert nån enkel förklaring ,typ att du var mer okoncentrerad än du trodde att du var.
Ett förslag är att rensa hjärnan som redan föreslagits här,sedan kan du kanske kolla vad som händer vi en annan repvolym eller om du står på nåt annat ställe i lokalen.Eller käka och drick vatten.
Jag antar att du redan har haft flera idéer som är bra mycket bättre än mina förslag och att du inte i första hand ville kolla efter botemedel.Jag tror jag vet vad du menar i alla fall och det har hänt mig också i så fall.Finns säkert nån enkel förklaring ,typ att du var mer okoncentrerad än du trodde att du var.
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.