strummer skrev:Frallan ser ju rejält överlindad ut, men är det samma dimensioner på bobinen? Har du mätt resistansen?
Ja, frallan både känns och ser väldigt fet och bullig ut. Har ägt flera CS 60's och mitt minne säger att den är tunnare i omfång, trots att den är överlindad. - Fralins kan man få 5% el 10% överlindad om man vill - jag valde standard för jag ville ha definition och tydlighet. Men den låter överlindad. Antingen har jag fått fel (överlindad) eller så ÄR frallorna såhär som standard, hmm...??!
Har inte måtten på 60's bobinen.. men det kan väl inte skilja så mycket (?).
Har ingen mätare så jag kan inte mäta, men såhär är specarna...
- CS 60's är 7,1k neck, och 7,4k bridge
- Fralins är 8,0k neck, och 8,5k bridge
Hursom, så låter frallorna fett och mysigt, men saknar lite för mycket definition.

Är hyfsat säker på att dom frallor jag fick har mer lindning än vad CS 60's har,
tycker det framgår av bilderna också, eller?
Grejen är att min Fender CS-64 jazz låter, i mitt tycke, bättre än Lakland-jazzen. Det var därför jag i första skedet beställde frallor till lakland-jazzen, men det blev liksom inte bättre. Alltså, lakland-jazzen låter ju bra.. men kräsen som man är så vill jag att lakland-jazzen skall låta lika överjävligt bra som min Fender-jazz.
Eller så får man stå ut med att dom har lite olika karaktär. Men om man får rätt mickar till lakland-jazzen så kanske....ÄH.