muffen mot muffen
- slarvid
- Medlem+
muffen mot muffen
Letar en sista trampa till bordet. En od eller fuzz. Kollat muffen! Finns en del ute som är till gitarr! Är det stor skillnad? Eller finns det någon annan grym trampa i samma prisklass?
Starkare: ardbeg, springbank
-
- Medlem++
Re: muffen mot muffen
Bass Big Muffen finns ju. Tänkte skaffa den själv och jag tycker den låter väldigt bra!
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- slarvid
- Medlem+
Jag var otydlig! Är skillnaden stor mellan basmuffen och gitarrmuffen?
Starkare: ardbeg, springbank
-
- Medlem++
Re: Sv: muffen mot muffen
Basmuffen ska väl inte låta lika bra tror jag. Inte enligt experterna på youtube iaf. Jag har ägt den och jag tyckte den lät jättebra.slarvid skrev:Jag var otydlig! Är skillnaden stor mellan basmuffen och gitarrmuffen?
- Bassplaya
- VIP medlem
Min favorit är Little Big Muff.RolleHarris skrev:Basmuffen ska väl inte låta lika bra tror jag. Inte enligt experterna på youtube iaf. Jag har ägt den och jag tyckte den lät jättebra.slarvid skrev:Jag var otydlig! Är skillnaden stor mellan basmuffen och gitarrmuffen?
Basmuffen lät, tja, sämre.
Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att den låter sämre, ha bara i åtanke att det är min högst personliga åsikt.
-
- Medlem++
Basmuffens blendfunktion gör den dock värd att köpa imhoBassplaya skrev:Min favorit är Little Big Muff.RolleHarris skrev:Basmuffen ska väl inte låta lika bra tror jag. Inte enligt experterna på youtube iaf. Jag har ägt den och jag tyckte den lät jättebra.slarvid skrev:Jag var otydlig! Är skillnaden stor mellan basmuffen och gitarrmuffen?
Basmuffen lät, tja, sämre.
Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att den låter sämre, ha bara i åtanke att det är min högst personliga åsikt.
- Dansk_se
- Medlem
Själv kör jag T-rex Bass Juice och älskar den. Låter överstyrd gammal rörhäck. Javänder den dock bara när jag spelar på andra förstärkare än min gamla rörhäck 

Bas.