Hur förhålla sig till detta?
- midlifecrisis
- Medlem++
Hur förhålla sig till detta?
Mina döttrar har övertygat mig om att Aviciis "Wake me up" är en genial sång (texten undantagen). Låten berör mig, gör mig på gott humör. Så enkel men ändå så effektiv. Lite grann samma sak som Hans Zimmers "You're so cool".
Begynnande åldersdemens, måhända?
Begynnande åldersdemens, måhända?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Hur förhålla sig till detta?
Musik som gör en glad är väl just det, oavsett hur den skrevs eller producerades. Jag kan gilla en "sommarplåga" med, oavsett musikstil. Och så dålig var väl inte texten? 

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Musik som berör positivt ÄR bra. Så enkelt är det. Precis allt var inte bättre förr bara för att det ska vara så.
Hörde nån ny svensk poplåt på radion inatt när vi åkte från gig som jag tyckte mycket om... Kan inte för mitt liv komma ihåg vem som sjöng, men texten var nåt om Johnny Cash och Nina Persson.
Hörde nån ny svensk poplåt på radion inatt när vi åkte från gig som jag tyckte mycket om... Kan inte för mitt liv komma ihåg vem som sjöng, men texten var nåt om Johnny Cash och Nina Persson.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Pernilla Andersson heter hon. Dregens brutta. 

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
En bra låt är en bra låt.
- midlifecrisis
- Medlem++
Hmm. En anakronism som undertecknad som har musikmaskinen laddad med förkrigsblues, Miles och liknande. Men bra och pragmatiska svar. Var ute på långkörning med bilen igår och hörde en annan sommarplåga med några som kallar sig Stftelsen. Också en glad sång. Men texten förstörde allting. Man tycks inte lägga mycket arbete på orden nuförtiden.
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- Mungi
- VIP medlem
Min dotter som är 10 år gillar Hendrix, Dylan, Mozart, Iryas Playground och viss musik i dataspelet Minecraft. Det känns skönt för jag har väldigt svårt för det mesta ges ut nuförtiden. Oftast är det väl produktionen som man får skavsår i öronen av, även om låten i sig kan vara bra. Ibland undrar jag vart musiken är på väg. Hur kommer det låta om sisådär en 20-30 år? Är det något av dagens musiken som kommer stå sig? Jag har svårt att tro det.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- midlifecrisis
- Medlem++
Har även jag indoktrinerat barnen att lyssna på äldre musik. Äldsta dottern har fixat biljetter till en konsert med Lynard Skynard och Allman Brothers. Antar att jag får ge tillbaka lite genom att lyssna på ny musik.
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- midlifecrisis
- Medlem++
Föv är Aloe Blacc en briljant sångare!
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- Poester
- VIP medlem
+1funkys**t skrev:En bra låt är en bra låt.
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- Mungi
- VIP medlem
midlifecrisis skrev:Har även jag indoktrinerat barnen att lyssna på äldre musik. Äldsta dottern har fixat biljetter till en konsert med Lynard Skynard och Allman Brothers. Antar att jag får ge tillbaka lite genom att lyssna på ny musik.

Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- GandhiMK2
- Medlem++
Min dotter frågade för ett tag sen min fru : Tror du att pappa vet vem Bob Marley är? Han är ju SKITBRA! 
Hon har letat upp gaaaamla låtar och jag har visat henne mina favoriter. Jävligt skoj att sitta och mosa Lively up yourself när dottern får bestämma. =)Bra dotter. Mycket bra dotter. =)

Hon har letat upp gaaaamla låtar och jag har visat henne mina favoriter. Jävligt skoj att sitta och mosa Lively up yourself när dottern får bestämma. =)Bra dotter. Mycket bra dotter. =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- midlifecrisis
- Medlem++
Det finns hopp om framtiden!f-bass skrev:Min dotter frågade för ett tag sen min fru : Tror du att pappa vet vem Bob Marley är? Han är ju SKITBRA!
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Kom hem en gång och hörde motörhead från grabbens rum. Kollade in hans spotify-lista och hittade
ZZ Top, acdc, Zappa, DAD, sator och lite annat.
Gillar hans musiksmak...
ZZ Top, acdc, Zappa, DAD, sator och lite annat.
Gillar hans musiksmak...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- BBQV
- Forumvärd
Nånting har du gjort rätt!
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Min dotter gillar Rammstein. Och The Who.
Jag myser!
Jag myser!

- Per
- Medlem++
Indoktrinering är bra! Works both ways.
Jag "råkade" ge sonen Deep Purple, när han var 10 och sa att heavy metal var kul. (Twisted Sister, tror jag han menade.
) Nu tipsar han mig ofta om ny musik. Nästa helg ska vi se Iron Maiden och i höst Black Sabbath tillsammans.

Jag "råkade" ge sonen Deep Purple, när han var 10 och sa att heavy metal var kul. (Twisted Sister, tror jag han menade.

Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++