Rolig dag.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Taran skrev:Håller på att ta körkort nu faktiskt, man blir helt slagen av hur folk kör varenda dag. Man lär sig mer hur man inte ska köra än hur man ska genom att kolla på de flesta bilister känns det som.
Håll kvar vid den insikten/åsikten är du snäll!

Väääldigt många, speciellt unga män, som tar körkort får efter ett tag känslan "nu kan jag det här" och blir övermodiga. Det är då de riktigt onödiga och otäcka olyckorna händer.

När man väl hamnar i "nu kan jag det här"-känslan krävs det nästan ordentliga böter eller en olycka (som man helst klarar sig någorlunda bra ifrån), eller åtminstone ett allvarligt tillbud, för att man skall börja tänka på rätt sätt igen.

Med ett visst mått av "jag kan inte allt och alla andra är idioter så jag får vara extra försiktig" klarar man sig bättre...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Taran skrev:Håller på att ta körkort nu faktiskt, man blir helt slagen av hur folk kör varenda dag. Man lär sig mer hur man inte ska köra än hur man ska genom att kolla på de flesta bilister känns det som.
Ja tyvärr verkar många lämna det sunda förnuftet utanför bilen. Fast de kanske inte har nåt annars heller. Vem vet? =)
Skriv svar