Couldn't agree more...TDHP skrev:Ser förjävligt ut, men hellre det.blackparkas skrev:TDHP skrev:Nope.Tarzan08 skrev:FF, jag tror att du visst kan texterna. Pärmen har blivit en "snuttefilt" som du litar på. Om jag skulle kidnappa din pärm efter första versen i någon CCR-låt så är jag rätt säker på att du vet hur andra versen går. Falsk säkerhet, på nåt sätt.
Man har ju glömt pärmen några gånger, och det är helt borta.
Man tar sig igenom låtarna, men det blir inte rätt, samma vers flera gånger och verserna i oordning.
Sjunga covers FEL går bort lika mycket som att tex spela fel solo i Tush eller Smockan eller nåt.
Fast man har väl för många projekt kanske, räknar man ihop alla fullständiga repertoarer så ska man ha runt 300 låtar i huvudet...
Sjunga covers FEL går väl bort iofs, men att stå med pärm och notställ är inte heller särskilt sexigt...
Har just köpt en Galaxy Tab att ha på stativet istället!
Syns inte så mycket iaf!
Utan pärmarna blir det inte bara tyst på sången utan även på gitarren, för jag kommer inte ihåg ackorden heller.
Visst kan jag komma ihåg ackord till en del låtar, men jag spelar ju i stort sett igenom mina pärmar pärm till pärm hemma på kvällarna, och då jag har svårt att komma ihåg såna saker blir 500 låtar lite för mycket för att det skall få plats...
Hellre pärmar och rätt (nåja..) än rajridaj och oseriöst. Åtminstone på de tillfällen jag spelat.