BBQV skrev:OD och för att få lite andra ljud i paletten.
Ja, precis.
Jag använder den som OD. För att tjocka till det lite. Den morrar lite konstant i djupet, och ger det där självsäkra ljudet man vill ha och behöver för att trycka till giturger, trummister och keyboardare.
BBQV skrev:OD och för att få lite andra ljud i paletten.
Ja, precis.
Jag använder den som OD. För att tjocka till det lite. Den morrar lite konstant i djupet, och ger det där självsäkra ljudet man vill ha och behöver för att trycka till giturger, trummister och keyboardare.
Bra svar från er båda! Jag var lite rädd att ni tycker att den är bra som distpedal, för i sådant fall hade ni haft fel.
Jag, personligen, kör på en big muff, en boss OD, och en MXR M80. OD'n är mest för att skita till ljudet, och den gör ett bra jobb. MXR'en är för grundljud och för lite starkare dist. Fuzzen används väldigt sällan.
Om du endast vill skita till det lite rekommenderar jag en OD, Boss är bra.
Det blev en od, mooer hustle drive, clone på fulltone ocd tror jag. Den är i a f det enda som kommer få plats på bordet då jag snubblade över en wahwah!
jag undrar en grej angående att spela med dist/od/fuzz; hur tycker ni det funkar att spela med fingrarna med er effekt? Jag spelar oftast med ingrarna men är alltid rädd att det kommer låta för mulligt och klent med od eller liknande och att man måste veva plektrum för att det ska funka. vad är era erfarenheter?
gabrieldahl skrev:jag undrar en grej angående att spela med dist/od/fuzz; hur tycker ni det funkar att spela med fingrarna med er effekt? Jag spelar oftast med ingrarna men är alltid rädd att det kommer låta för mulligt och klent med od eller liknande och att man måste veva plektrum för att det ska funka. vad är era erfarenheter?
Det där avgör du ju själv. Bara att ställa in utnivån på pedalen så den synkar ditt rena ljud inga probs.
Jag spelar endast med fingrar och gillar od, funkar kalas.