Restaurang-tips i Kungsbacka/Göteborg?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Restaurang-tips i Kungsbacka/Göteborg?

Inlägg av Aslan »

Hej alla!
Jag och min fru firar 5-årig bröllopsdag imorgon och iom detta ska vi åka till Göteborg för att se Robbie Williams på Lördag.
Vi åker redan imorgon västerut och ska bo i en väns lägenhet i Kungsbacka båda nätterna.
Jag letar efter nån restaurang i Kungsbacka som är bra. Eller kanske i Göteborg oxå...
Är väl ute efter mysigt ställe med väldigt god mat, kanske nåt italienskt eller liknande.
Nån som har några bra tips?:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Re: Restaurang-tips i Kungsbacka/Göteborg?

Inlägg av rockern »

Efter att ha växt upp i Kungsbacka kan jag bara säga att vill ni gå till en restaurang som faktiskt är bra, så får ni åka till Göteborg. Harrys har hyfsad mat, men är inte på något sätt mysig (och definitivt inte italienskt :-P ). Den bästa (men fortfarande inte särskilt bra) är Esters. Tyvärr tror jag dock att båda ställena är rätt trista en fredagskväll.

Jag rekommenderar den korta pendelturen till Lisebergs station eller Göteborg C, där man hittar ganska så mycket bättre restauranger. Tar 25 minuter till Göteborg C.

EDIT: Tänk på detta när ni ska åka till konserten i morgon.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.184 ... h-goteborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Tack så jättemycket för tipsen!!!:)
Efter din rekommendation tittade vi mer mot stan så det blev faktiskt att vi åkte till Hönö istället och gick till skaldjursrestaurangen Tullhuset. Fantastisk mat och relativt billigt! Rekommenderas varmt!!!:)

Tack för tipset även med kommunikationerna. Får fundera på hur vi ska göra. Tack!
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

Ha det så trevligt och hälsa frugan :D
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Grattis på bröllopsdagen!

Fick lite panik, och lyckades slita ringen av fingret för att läsa i den. Men jag har några dagar kvar till min artonde bröllopsdag. Tack för påminnelsen.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Aslan skrev:Tack så jättemycket för tipsen!!!:)
Efter din rekommendation tittade vi mer mot stan så det blev faktiskt att vi åkte till Hönö istället och gick till skaldjursrestaurangen Tullhuset. Fantastisk mat och relativt billigt! Rekommenderas varmt!!!:)

Tack för tipset även med kommunikationerna. Får fundera på hur vi ska göra. Tack!
Det var så lite så. Kul att det blev bra! Vågar nästan lova att ni hittade bra mycket bättre än vad Kungsbacka kunde erbjuda :)
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Skriv svar