GurraG skrev:Innan alla stockholmare blir helt till sig över att få träffas så känner jag att jag måste påminna er om att ni allihop kommer att ha tvättid just den här dagen,alternativt kommer ni att upptäcka att ni har en ytterst viktig strumpsortering inplanerad sen länge. Det blir alltså ingen träff, bara så att ni vet.
Det är bara o-coola skåningar som kan häva ur sig något så dumt. Medan vi håller på med Viktiga och Coola grejor, så bärgar ni årets rapsskörd eller har SM i traktorplöjning.
Du är, trots att du är skåning, varmt välkommen på vår träff GurraG, även om vi förstår att du kan känna dig bortkommen bland alla Coola Människor.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Vi PUR-Skåningar har redan TJUGOFEM anmälda deltagare till Skåne-(landet som flyter av mjölk och honung) träffen.
Rapsskörden är redan omhändertagen (här slöfsar inga halta träbonna) och något SM i traktorplöjning har vi inte i Skåne.
Bara VM.
För övrigt kör vi träffen på en söndag. Det går åt en heldag härnere (lördagen) för Spångens Gästgifvaregård att sno ihop lite förning åt ett par dussin southpaw-basister. Det blir då ingen fesen familjepizza här inte...
Åsse har vi starkare ström i ledningarna än ni nolaskogs!
Sådeså.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Vi PUR-Skåningar har redan TJUGOFEM anmälda deltagare till Skåne-(landet som flyter av mjölk och honung) träffen.
Rapsskörden är redan omhändertagen (här slöfsar inga halta träbonna) och något SM i traktorplöjning har vi inte i Skåne.
Bara VM.
För övrigt kör vi träffen på en söndag. Det går åt en heldag härnere (lördagen) för Spångens Gästgifvaregård att sno ihop lite förning åt ett par dussin southpaw-basister. Det blir då ingen fesen familjepizza här inte...
Åsse har vi starkare ström i ledningarna än ni nolaskogs!
Sådeså.
OK, så om vi räknar lite på det här...
Ni började ta upp anmälningar 19/6, efter en tids (veckor/månader) diskuterande OM och NÄR och sånt.
Bjelkeman började ta upp anmälningar 14/7, efter typ 2 dagars diskuterande om NÄR.
Men om vi är lite Coola och bortser från förplaneringstiden har alltså anmälningstrådarna löpt i 31 resp 6 dagar. Och det är 25 resp 18 anmälda.
Det torde innebära att Skåneträffen har 0,8 anmälda per dag, medan Stockholmsträffen har 3 anmälda per dag.
Så om vi räknar om detta lite hade Stockholmsträffen haft 93 anmälda ifall anmälningstråden hade legat uppe lika länge...
Det tycker jag förtjänar en applåd (eller kanske 93 applåder):
fieldflower skrev:
OK, så om vi räknar lite på det här...
Bjelkeman började ta upp anmälningar 14/7, efter typ 2 dagars diskuterande om NÄR.
okej.
Jag ger mig. Jag tänkte inte alls i de banorna.
Men nu fattar jag.
Ni, norr om gränsen, har inte så lätt att koncentrera er. Ni måste slå till på direkten annars halkar ni av banan. Långa accesstider funkar inte hos er.
Jag är mer van vid det skånska/kontinentala kynnet. En skåning är noggrann och eftertänksam. Han står stadigt även Mitt i Vimlets Yra. (jfr Marcel Proust) Han väger Pro och Con mot varandra innan han fattar ett klokt och genomtänkt beslut. (ingen risk här för bortglömda tvättider och/eller strumpsortering)
Ja, och så är han dessutom både stark och vacker.
P.S. Det är inte många som vet att Leo Fenders släkt emanerade från Hässleholm. (än i dag finns det händiga instrumentbyggare i den staden) Tänkte kanske någon ville veta.
P.S.P.S. Givetvis skulle vi varmt välkomna alla Norr-Om-Göinge-boende-basister om de fick lust att hälsa på i Metropolen Klippan. Eller The Rock som den kallas i Encyclopedia Brittanica.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
fieldflower skrev:
När jag räknar applådörerna får jag det till 103!
NI FUSKAR!!!
fieldflower skrev:
När jag räknar applådörerna får jag det till 103!
NI FUSKAR!!!
Ja...? med Heyman och Popcop är det ju uppe i 20 - avrundat får jag det till 103.. Hur räknar du?
Här uppe i norra europa är vi så klarsynta och framsynta att utsocknes ofta undrar hur det gick till egentligen...
Den Leo Fender som stammade från södra Sverige var väl snarare en DEFender, att döma av det reaktiva snacket...
Bildgooglar man detta får man bl.a. träff på vad som uppenbarligen är det finaste skåne har att uppvisa:
Vägen därifrån...
(Men skämt åsido hade det ju varit kul om man kunde åkt på Skåneträffen ocskså - the more the merrier.
Och Stockholmsträffarna har väl inte sådär skitmånga "äkta" stockholmare i listan heller - de flesta är väl, liksom jag, inflyttade.)
Visst är det en ovanligt trevlig samling lirare här på PB! Vare sig vi är avrundade eller ej.
(Själv är jag ovanligt väl avrundad - i profil...)
Hoppas ni får en superkanonfantom-träff i Rotebro!!!
Har ett icke helt bekräftat festivalgig inbokat i antingen Ungern, Rumänien eller Bulgarien (ja, jag sa ju att inte var helt bekräftat... ) men blir det inte av så är det högst troligt att jag dyker upp!
Ville bara önska er lycka till med träffen i stockholmsområdet!
När nu till och med Bajen och Djurgår'n kan krama varandra, så vore det väl skrutt om vi basister inte kan göra samma sak...
Så puss o kram på er i Rotebro!! Och som Edvard Persson brukade sjunga: "Så låt dom bara gå på... vi klarar oss nog ändå!"
Jag bara förutsätter att jag kommer vara ensam vänsterhänting, men jag har också hört rykten om att Grafen ska ta med sig sin nya fjolliga fiolpryl att spela på så det går jämt ut!