Känns ju liiiite som att jag tjatar om dettafieldflower skrev:strummer skrev:jag trodde aldrig reverb eller tremolo skulle vara något till bas, men det är sjukt snyggt! Har ju bara haft den en dag, så än så länge vet jag inte riktigt hur trampanska användas, mer än att reverb med chorus är läckert, och att tremolo är fantastiskt snyggt till country och långsammare poplåtar.fieldflower skrev: Najs!
Hur/när kör du den till bas?
Har YT:at och känner GAS:en komma krypande, men kan inte tänka mig när jag skulle kicka igång den i bandet...
Mikkejohansson och basmagnus är väl de som kan berätta mer om hur man kan använda Flint:)
Inväntar lite fler idéer från de herrarna då...

Men...tremolo använder jag lite som ett chorus, för att få "rörelse" i ljudet. Ibland ganska tydligt (spec. med Flinten!) och ibland mer så att det "känns" för mig än hörs tydligt.
Reverb använder jag oftast fjäder-läget för lite "ploppande" ljud vid dämpat plektrumspel (tänk basen på Sophie Zelmanis plattor, eller Sven Lindvall på det mesta...). Med Flinten har jag börjat experimentera med 70's-läget ställd med hög decay och låg mix, lite som en fusk-pad....utan att köpa en Timeline