Sänkt Fbass!
-
- Medlem
Sänkt Fbass!
Rejält prisdropp från 48 laxar till 27. Vem hugger?
http://www.blocket.se/stockholm/Fbass_B ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Själv kliar det i fingrarna, men jag sparar nog hellre till en custom MTD.
http://www.blocket.se/stockholm/Fbass_B ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Själv kliar det i fingrarna, men jag sparar nog hellre till en custom MTD.
- blackparkas
- Medlem++++
Re: Sänkt Fbass!
NJa... inte så många som hugger skulle jag tro.
Den där lär ju ha varit i Jams ägo i 5-6 år minst vid det här laget, skicket lär väl vara som en beggad bas eller värre och 27 papp är fortfarande mycket...
Den där lär ju ha varit i Jams ägo i 5-6 år minst vid det här laget, skicket lär väl vara som en beggad bas eller värre och 27 papp är fortfarande mycket...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- JazzBassillen
- Medlem+
Ebass?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
- B-Å Åhs
- Medlem++
Eb måste det vara säkert moll också när han måste sänka
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- B-Å Åhs
- Medlem++
Fast Jerker har väl alltid en positiv attityd ...
"I'm too old for this shit"
- Grafen
- Hedersmedlem
Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Stallet är hendekagonalt.
- peter_s
- Medlem++
Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
- BlueFruit
- Medlem+
Jag tror inte att priset kan sjunka så mycket mer än så här om de inte ska sälja den med förlust. Listpriset på en sån här ligger nog på över 4000$.peter_s skrev: Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.
Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
- peter_s
- Medlem++
Du har garanterat alldeles rätt i det du säger. Frågan är då bara vad som är bäst: att sälja med förlust, eller att inte sälja alls.BlueFruit skrev:Jag tror inte att priset kan sjunka så mycket mer än så här om de inte ska sälja den med förlust. Listpriset på en sån här ligger nog på över 4000$.peter_s skrev:Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Jag undrar också lite om F-Bass, som varumärke betraktat, är lika hett idag som för några år sedan. För sådär tio år sedan var det ganska mycket snack om F-Bass på Talkbass, men idag verkar andra tillverkare - och andra typer av basar - vara betydligt mer populära. Om sedan Talkbass är en bra hipphetsbarometer, ja det är en öppen fråga.
- Grafen
- Hedersmedlem
Så det är en massa skåningar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den till skänks.peter_s skrev:Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.

- peter_s
- Medlem++
Tja, med tanke på hur "länge" Malmö-butiken fanns, så var det nog inte så många skåningar (eller inflyttade utbölingar, som jag) som hann kladda på den..Grafen skrev:Så det är en massa skåningar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den till skänks.

(Förutsatt också att det faktiskt var basen i annonsen som hängde där i butiken ett tag. Det kan ju ha varit en annan F-Bass, även om jag inte tror det.)
-
- Medlem++
Den fanns i Örebro ett tag fram till i våras.peter_s skrev:Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
- blackparkas
- Medlem++++
Det är rätt coola basar faktiskt måste jag säga, en av få till utseendet möbelbasar som jag skulle kunna tänka mig!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- BlueFruit
- Medlem+
Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. 

- blackparkas
- Medlem++++
Så ollad som den här borde vara så misstänker jag att den inte kommer säljas för över 15 papp.
Om ens det.
Marknaden är som bekant rätt pissig....
Med det menar jag inte att den inte borde få kosta mer alltså...
Om ens det.
Marknaden är som bekant rätt pissig....
Med det menar jag inte att den inte borde få kosta mer alltså...
-
- Medlem++
Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar.
- BlueFruit
- Medlem+
Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.Jensa skrev:Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar.
- Grafen
- Hedersmedlem
F-bass har de bästa b-strängar jag någonsin provat, alla exemplar.
-
- Medlem++
Kommer den från Micke i Varberg?BlueFruit skrev:Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.Jensa skrev:Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar.
- Utte
- Medlem+
Den hängde i Örebro ett bra tag också. Priset gjorde mig snurrig. Säkert en bra bas dock.
- Grafen
- Hedersmedlem
Så det är en massa närkingar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den om jag fick betalt.Utte skrev:Den hängde i Örebro ett bra tag också. Priset gjorde mig snurrig. Säkert en bra bas dock.

- BlueFruit
- Medlem+
Jag köpte den av Marcbass, som fått den som inbyte.Jensa skrev:Kommer den från Micke i Varberg?BlueFruit skrev:Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.Jensa skrev:Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar.
- TDHP
- Forumvärd
Va?
Är det nån som har sänkt F-bass?!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Medlem+
Hahaha tack för att jag slapp skriva det TDHP!
Edit: stavfel.
Edit: stavfel.
Senast redigerad av shadowskimmer den tor 08 aug 2013, 11:44, redigerad totalt 2 gång.
- blackparkas
- Medlem++++
TDHP skrev:Va?
Det var väl på tiden isåfall!!