Själv var jag med om en halvrolig upplevelse förra veckan, kopplingswiren på min Yamaha TDM 850 gick av, det gjorde hemfärden lite extra spännande. Förutom rödljus fungerar det hyfsat bra. Halvsnyggt att glida förbi bilköerna vid rödljusen så sakna man kan i hopp om att det ska slå om, för att sedan precis få stopp längst fram samtidigt som det slår om, trycka in startknappen och halvt studsa fram några meter innan motorn kommer upp i acceptabelt varvtal...
Ny wire på väg, ska bytas så fort den anländer, vill inte missa det fina vädret. Dessutom bestämde sig bilen för att börja krångla med just kopplingen bara några dagar efter motorcykeln, så nu är MC:n (som är det mer lättreparerade fordonet, dvs jag kan ordna det själv) som får vara pendlarfordon ett tag framöver.
In other news: Var och övningskörde med min bror som håller på att ta körkort för motorcykel, och vi åkte förbi en MC-butik för att kika lite på vad han kan tänka sig att skaffa när han lärt sig köra. Efter att ha klämt på några motorcyklar så övertalade en säljare mig att testköra en sådan här:

Kawasaki ER-6n
Ingen bra idé, nu vill jag ju ha ny motorcykel! Enormt bra motorcykel i mitt tycke, den marknadsförs lite som något mer åt nybörjarhållet, men har en hel del att ge även för den mer erfarne föraren. Lättkörd, bra körställning och fin motor. Lättsvängd, och kändes väldigt stadig och förtroendeingivande i kurvorna utan att på något sätt kännas tråkig.
Någon ny motorcykel kommer det nog inte bli för min del, i alla fall inte de närmsta åren, men jag blev ordentligt sugen.