Defekt hals. (Stingray 5 content)

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Min Stingray 5:a behöver en ny hals. Den nuvarande halsen har alla fel en hals kan ha. Den är vriden åt vänster, den pekar uppåt och så har sen 3st "knölar". Nån slm vet hur man går tillväga för att köpa en ny? Nån som varit med om nåt liknanande med sin Music Man? Hellman kanske har info. Eller Pentastar?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Re: Defekt hals. (Stingray 5 content)

Inlägg av mikkejohansson »

Brukar inte Music Man ha så att man får köpa nya originaldelar om man skickar in de gamla? Tycker mig ha läst det. Här?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Kontakta EM Nordic eller be din lokala musikhandlare göra det. Ernie Ball brukar ordna att man får köpa utbytesdelar. Vet inte dock om man måste skicka över den trasiga delen till USA eller om det räcker att agenturen får den. Men EM Nordic vet allt det där. EB's customer service är erkänt bra. Troligtvis bäst i branschen vad det gäller support. Brukar lösa sig hyffsat snabbt.

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+

Inlägg av Lowlife »

Annars har Status-Graphite kolfiberhalsar.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
RolleHarris
Medlem++

Re: Sv: Defekt hals. (Stingray 5 content)

Inlägg av RolleHarris »

Tack för svaren. Nu ser jag lite ljus i tunneln. Har mailat EBs customer service. De borde ju veta som sagt :-)
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

RolleHarris skrev:Tack för svaren. Nu ser jag lite ljus i tunneln. Har mailat EBs customer service. De borde ju veta som sagt :-)
Nog för att EBS har ett gott rykte, men i det här fallet kan de nog inte hjälpa till :P
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Nick skrev:
RolleHarris skrev:Tack för svaren. Nu ser jag lite ljus i tunneln. Har mailat EBs customer service. De borde ju veta som sagt :-)
Nog för att EBS har ett gott rykte, men i det här fallet kan de nog inte hjälpa till :P
Hehe. Drygo ;-)
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Jag har fått köpa en ny preamp till min EBMMSR4:a. Men det tar tid att få hem sakerna från US. Minst 6 veckor kan man säkert få vänta om man har otur. Men det kommer, tro mig...

Fast jag behövde inte skicka in den gamla preampen, däremot ville de veta serienummer på basen.

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Lowlife skrev:Annars har Status-Graphite kolfiberhalsar.
Bara 4-strängade va?

----------
From ze iPhoooneeee
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Förresten, jag glömde att du måste gå via din lokala musikhandel för att de i sin tur skall kontakta EM Nordic. Det går inte att gå direkt via EM Nordic eller MM support i USA. Men det kanske du redan har fått reda på via mail från MM Support?

/MrBaloo
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

mrbaloo skrev:Förresten, jag glömde att du måste gå via din lokala musikhandel för att de i sin tur skall kontakta EM Nordic. Det går inte att gå direkt via EM Nordic eller MM support i USA. Men det kanske du redan har fått reda på via mail från MM Support?

/MrBaloo
Ah ok. EM Nordic är kontaktade i frågan redan. Bara att vänta då
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+

Inlägg av Lowlife »

Status har även femsträngade halsar. Riktigt billigt nu pga pundkursen. Jag köpte stringdampers från EB. Kom på mindre än en vecka. Trots att de kom i liten låda, inget brev.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Lowlife skrev:Status har även femsträngade halsar. Riktigt billigt nu pga pundkursen. Jag köpte stringdampers från EB. Kom på mindre än en vecka. Trots att de kom i liten låda, inget brev.
Ok det låter intressant. Var köper man dem?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

RolleHarris skrev:
Lowlife skrev:Status har även femsträngade halsar. Riktigt billigt nu pga pundkursen. Jag köpte stringdampers från EB. Kom på mindre än en vecka. Trots att de kom i liten låda, inget brev.
Ok det låter intressant. Var köper man dem?
Direkt från Status Graphite.

Skickat via Tapatalk på en surfplatta.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

5 månader har gått och de har inte skickat nån hals än. Bryr sig Music Man inte om sina kunder? Snart köper jag en Status
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

RolleHarris skrev:5 månader har gått och de har inte skickat nån hals än. Bryr sig Music Man inte om sina kunder? Snart köper jag en Status
EM Nordic? Eller har du gått via en butik? Jag är inte hemma förrän på tisdag kväll men jag kan kolla direkt med EM Nordic om du vill. Det där är helt ärligt för jävla dåligt gjort. Att skicka en hals ska gå på ett par veckor. EB's customer service i USA har otroligt bra rykte. Kan ge mig den på att det är EM Nordic som inte fått tummen ur. Och det är inte första gången det händer.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Ja så kan det ju faktiskt vara. Tänkte inte så långt. Tack för att du vill hjälpa till. Dock så avvaktar jag lite till. Har nämligen hittat en hals tillsalu här på PB
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+

Inlägg av Lowlife »

Jag sket i någon återförsäljare och gick direkt på Ernie Ball. Därav det snabba resultatet.
Skall någon i Sverige blanda sig i så skiter det sig direkt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

För att försvara EM litegrann så är basen inte inköpt från första början i Sverige.

Dock så handlar det ju tydligen inte om garantiärende utan helt sonika vill Rolle köpa en hals.
Med tanke på att originalhalsen är kass så tycker man att dock att både EM och EB borde vara relativt mån om att se till att fixa det ganska omgående...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

Blev det någon hals? Jag har Sterling Ray35-hals till övers nu när jag har fått min Statushals.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Halloj. Det blev en ny hals efter typ 7 månader. Sålde sedan basen till marcbass
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

Sju månader?!! Det är ju extremt dåligt.
Vad var det som gjorde att det tog så lång tid? EB's support får ju bara lovord annars...
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

EBs support är super i US of A men till Europa verkar den inte funka. En hals skickades enligt EB men den försvann på vägen sa de. Skitsnack säger jag. Jag tror de sket i att skicka då jag inte bor i USA
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

RolleHarris skrev:EBs support är super i US of A men till Europa verkar den inte funka. En hals skickades enligt EB men den försvann på vägen sa de. Skitsnack säger jag. Jag tror de sket i att skicka då jag inte bor i USA
Jag har alltid fått flestklassig hjälp, trist om det inte funkar, men kommunicerar du med eb direkt eller är det em nordic som talar om vad eb gör?
Kompressor, det är livet!
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

strummer skrev:
RolleHarris skrev:EBs support är super i US of A men till Europa verkar den inte funka. En hals skickades enligt EB men den försvann på vägen sa de. Skitsnack säger jag. Jag tror de sket i att skicka då jag inte bor i USA
Jag har alltid fått flestklassig hjälp, trist om det inte funkar, men kommunicerar du med eb direkt eller är det em nordic som talar om vad eb gör?
Det var ju iofs vad EM Nordic berättade. Men jag hade även mailkontakt med EB samtidigt men de hänvisade bara till Svenske importören
Skriv svar