Japp, nu så har jag fallit i fällan att bygga något eget! Först av allt, tack Falcon för trevlig pratstund och hjälp med delar.
Tanken är alltså att göra en jazzbas men i form och utseende av en Telebas.
Färg blir Sherwood Green eller klassiska Lake Placid Blue med matching headstock.
Vad tror ni om det?
Började fräsa kroppen idag, gick fint tills kullagret på stålet skar....
Kul! Jag hade ju heller gjort en jazzbas med p-mick, men nu är det ju inte jag som gör den utan du. Ser fram emot bilder på framstegen. Ska bli spännande att följa.
Mungi skrev:Kul! Jag hade ju heller gjort en jazzbas med p-mick, men nu är det ju inte jag som gör den utan du. Ser fram emot bilder på framstegen. Ska bli spännande att följa.
Varför är det två halsar?
Smaken är som röven klöven
Förklaringen till halsarna är att den vänliga säljaren hade två exakt lika, en bandad och en bandlös så den köptes i samma veva. Kul att kunna alternera .
Sherwood är även min favorit, grymt snygg!
Senast redigerad av Zyrran den fre 23 aug 2013, 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Mungi skrev:Kul! Jag hade ju heller gjort en jazzbas med p-mick, men nu är det ju inte jag som gör den utan du. Ser fram emot bilder på framstegen. Ska bli spännande att följa.
Varför är det två halsar?
Smaken är som röven klöven
Förklaringen till halsarna är att den vänliga säljaren hade två exakt lika, en bandad och en bandlös så den köptes i samma veva. Kul att kunna alternera .
Sherwood är även min favorit, grymt snygg!
Missförstå mig rätt. Urmoderstelecasterkroppen tycker jag är den snyggaste som finns. Sen är jag lite avis på hela projektet. Jag vill oxå.
Zyrran skrev:Har lagt en tanke på CAR också men jag har ju en Jaguar i HRR så de vore kul med nåt nytt.
Ett massivt motstånd mot ful-loggan, har ni idéer på vad jag ska gör istället?
Även jag ogillar ful-loggor - men ÄLSKAR custom-loggor. Gärna i Fender eller Gibson typsnitt. Helst knäppa-helknäppa.
"Gibson Telecaster Bass" kunde kanske funka?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.