Grym respons i denna tråd må jag säga!
Tack som fan!
Peavey Dude skrev:Högst 6 meter, mer än det så trasslar man bara in sig. Särskilt om man hoppar runt på scen..
Det lär bli röjigt på scenen, då vill man ju inte trassla in sig.
HirYoshima skrev:Jag kör en 5m från pedaler till stärkare så att jag kan ha bordet framme vid scenen. Sen har jag en ganska lång krullkabel (tror den blir typ 5 m när man sträcker ut den) från bas till pedaler.. då är den ihopdragen när jag är nära pedalerna, men jag kan fortfarande röra mig.
Som sagt, mkt beror ju på storlek på scen och hur mkt du faktiskt behöver röra dig.. många står ju helt stilla när de spelar och då behöver de inte mkt mer än en patchkabel

Hmm, krullkabel verkar ju smart. Men det får väl bli ca 6m av den sladd jag köpt.. Vi spelar rätt "röjig" musik så jag lär röra på mig en hel del.
blackparkas skrev:Jag har oftast 6,4 om jag inte har trådlöst.
6m är bra, men 6,4 är optimalt!
Har några 6,4 mellan pedalbord/stärk också, och en 15m utifall det skulle behövas. Den sistnämnda är osprättad...
Hmm, ja men detta verkar ju optimalt. 2x6.5m=13m så blir det 1m över för patchkablar!

Lär väl dock fixa patchkablarna först så jag inte märker att "oj, nu va det slut på kabel" bara för att jag gjort för långa sladdar till pedalbord och bas.