GIN
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Re: GIN
Bombay för att den är god, och Tanquary för att den är god OCH har en snygg flarra!bootsy skrev:Jag är inte superförtjust i Hendricks. Gillar Bombay bättre i så fall när det gäller "snälla" ginsorter.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- bootsy
- Medlem+++
Tanqueray är ju THE GIN för min del, i synnerhet i drajor.Tarzan08 skrev:Bombay för att den är god, och Tanquary för att den är god OCH har en snygg flarra!bootsy skrev:Jag är inte superförtjust i Hendricks. Gillar Bombay bättre i så fall när det gäller "snälla" ginsorter.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- AlbinH
- VIP medlem
Re:
Det funkar bara om man först skruvat ner volymen på telefonen...fieldflower skrev: Världens torraste drajja serveras väl av en pub i England, som efter att ha hällt upp ginen ringer en pub i Australien och ber dem hålla en flaska vermouth nära telefonen.

Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
-
- Medlem++
Har rätt dålig koll på gin men G&T'n är ju enligt mig världens bästa drink. Det man druckit har varit väldigt välsmakande!
Kanske dags att utforska gin-träsket på riktigt.
Kanske dags att utforska gin-träsket på riktigt.
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- anli
- VIP medlem
Re: Sv: GIN
Jag har två liter hendricks hemma, när jag petat i mig dem så återkommer jag med ett säkrare betyg.bootsy skrev:Jag är inte superförtjust i Hendricks. Gillar Bombay bättre i så fall när det gäller "snälla" ginsorter.
Riktig london dry ala tanquray är annars bäst till Martinis. Men omväxling förnöjer.
Sent from my android mobile
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- bootsy
- Medlem+++
Alltså, Hendricks är helt OK, men lever inte upp till myten och prislappen IMO. Personligen gillar jag som sagt Bombay bättre om det ska vara en mjuk och snäll sort.anli skrev:Jag har två liter hendricks hemma, när jag petat i mig dem så återkommer jag med ett säkrare betyg.bootsy skrev:Jag är inte superförtjust i Hendricks. Gillar Bombay bättre i så fall när det gäller "snälla" ginsorter.
Riktig london dry ala tanquray är annars bäst till Martinis. Men omväxling förnöjer.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- anli
- VIP medlem
Vill minnas jag tyckte den var väl godkänd... men inte hur den smakadeBasmagnus skrev:Har ni provat Nils Oscars Gin?
Väldigt bra måste jag säga. Lite otippat.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Svensson
- Forumvärd
Give me1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 bottles of Gin!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xGExXlPYPcc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xGExXlPYPcc[/youtube]
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- fieldflower
- Hedersmedlem
-
- Medlem+