Homosexuella basister
- matt_deluxe
- Medlem+
Re: Homosexuella basister
Inte ett skit.
Spector NS2a
Fender Precision Special (MIM) -01
Squier Classic Vibe Jazzbass
Trace Elliot V-type
Laney 410
Trace Elliot V-type
Laney 410
- DrJKO
- VIP medlem
Simon Andersson skrev:...matt_deluxe skrev:...men hur många öppet homosexuella basister kan man komma på?

Min utrustning:
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Darkglass Electronics B7K
* Hartke 2500
* SVT 15-E
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Darkglass Electronics B7K
* Hartke 2500
* SVT 15-E
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Jag blir fan arg varje gång jag ser trådrubriken.
- macahan
- Medlem+++
+1Hellish skrev:Jag blir fan arg varje gång jag ser trådrubriken.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Fast... varför...?Hellish skrev:Jag blir fan arg varje gång jag ser trådrubriken.
Rent statistiskt finns det ungefär lika många homosexuella basister som det finns vänsterhänta basister.
(Kanske något färre vänsterhänta iom att utbudet på basar motverkar en spirande vänsterhänt basist..)
Om nu homosexualitet inte är något konstigt (självklarhet), som att vara vänsterhänt (lika självklart idag men inte för 50-100 år sedan), varför inte fundera över precis det som tråden handlar om.
Så länge det inte blir otrevligheter i tråden är det väl egentligen inte konstigt att undra...?
Medlem i PB50+
- JazzBassillen
- Medlem+
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
- xfredrikx
- Medlem+
+1macahan skrev:+1Hellish skrev:Jag blir fan arg varje gång jag ser trådrubriken.
- Fluktbas
- Medlem
Bandlöst är väl lite gayigt kanske? Annars var jag övertygad långt in på 2000-talet att Phil Lynott var bög och dog i AIDS, tills jag på Wikipedia fick veta att så inte alls var fallet.
Annars ger en snabb sökning att bas verkar vara ett så väldigt manligt instrument, att de som spelar bas måste ha något att dölja. Särskilt om de dessutom har en flickvän.
I varje fall handlar toppfrågan på Goodle om en orolig gitarrist som är rädd för att basisten är bög. Eller så anser gitarrister att alla basister är bögar, vilket torde vara oerhört fördomsfullt gentemot homosexuella gitarrister.
Men för att besvara frågan:
****** TRUMMOR (för effektens skull medan ni laddar) *******
http://www.youtube.com/watch?v=K9Qs8-BkiLw" onclick="window.open(this.href);return false;
Annars ger en snabb sökning att bas verkar vara ett så väldigt manligt instrument, att de som spelar bas måste ha något att dölja. Särskilt om de dessutom har en flickvän.
I varje fall handlar toppfrågan på Goodle om en orolig gitarrist som är rädd för att basisten är bög. Eller så anser gitarrister att alla basister är bögar, vilket torde vara oerhört fördomsfullt gentemot homosexuella gitarrister.
Men för att besvara frågan:
****** TRUMMOR (för effektens skull medan ni laddar) *******
http://www.youtube.com/watch?v=K9Qs8-BkiLw" onclick="window.open(this.href);return false;
- matt_deluxe
- Medlem+
Varför tar ni illa upp? Jag frågar för att min avsikt var att vara inkluderande och ta emot människor som de är. På samma vis som jag skulle vilja hälsa basister med invandrarbakgrund välkomna med ett öppet sinne och nyfikenhet för hur deras perspektiv ser ut, vill jag ta emot gays och queers och förstå deras perspektiv på det jag älskar. Om det finns ett sådant perspektiv.
Spector NS2a
Trace Elliot V-type
Laney 410
Trace Elliot V-type
Laney 410
- EADGC
- Medlem+
Verkligen!fieldflower skrev:Vänsterhänt!!! Vad läskigt!!!Dudie skrev:Och så har vi transexuella jazzkontrabasisten Jennifer Leitham. Vilken skön Diva
https://www.youtube.com/watch?v=fHWWUaMGlTA" onclick="window.open(this.href);return false;

Filmen om hennes liv verkar f.ö. intressant:
http://www.istandcorrectedmovie.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cuba
- VIP medlem
Jag vill veta hur många % som är homosexuella i sveriges damlandslag i fotboll. Samma sak gäller manliga frisörer samt stewardes på svenska och tyska flygbolag.
- Geddan
- VIP medlem
Re: Sv: Homosexuella basister
Al ov tem! Mor kvestjöns?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Det är nog ingen som tar illa upp, utan mer en stilla undran vad sexuell läggning har med basspel att göra. Varför sätta etikett på folk? Hur många socialliberala utlandsfödda funkbasister finns det? Ingen aning, och jag bryr mig lika lite om det så länge de kan spela bas. Ska du göra någon upprörd här räcker det att såga P-basar. DÅ blir det ett jävla liv på forumet...matt_deluxe skrev:Varför tar ni illa upp? Jag frågar för att min avsikt var att vara inkluderande och ta emot människor som de är. På samma vis som jag skulle vilja hälsa basister med invandrarbakgrund välkomna med ett öppet sinne och nyfikenhet för hur deras perspektiv ser ut, vill jag ta emot gays och queers och förstå deras perspektiv på det jag älskar. Om det finns ett sådant perspektiv.

Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
- fieldflower
- Hedersmedlem
Annars verkar det lite roligt att såga P-basar...bassmayhem skrev:Det är nog ingen som tar illa upp, utan mer en stilla undran vad sexuell läggning har med basspel att göra. Varför sätta etikett på folk? Hur många socialliberala utlandsfödda funkbasister finns det? Ingen aning, och jag bryr mig lika lite om det så länge de kan spela bas. Ska du göra någon upprörd här räcker det att såga P-basar. DÅ blir det ett jävla liv på forumet...matt_deluxe skrev:Varför tar ni illa upp? Jag frågar för att min avsikt var att vara inkluderande och ta emot människor som de är. På samma vis som jag skulle vilja hälsa basister med invandrarbakgrund välkomna med ett öppet sinne och nyfikenhet för hur deras perspektiv ser ut, vill jag ta emot gays och queers och förstå deras perspektiv på det jag älskar. Om det finns ett sådant perspektiv.

Skämt åsido - man får väl tycka precis vad man vill om P-basar...
Medlem i PB50+
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Absolut! Fast upphovsmannen till denna styggelse torde steglas, delas och skickas till rikets alla hörn i avskräckande syfte oavsett politisk färg eller annan läggning...fieldflower skrev:
Skämt åsido - man får väl tycka precis vad man vill om P-basar...

Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
fieldflower skrev:
Annars verkar det lite roligt att såga P-basar...

- Grafen
- Hedersmedlem
Geddy Lees -69 Precisionfieldflower skrev: Annars verkar det lite roligt att såga P-basar...

Stallet är hendekagonalt.