Och vad kostade den? Jo det var ju det att den kostade 30.000:-

Sjukt pris.Hågge skrev:Slank in idag på Hellstones och testade en fender jazz 71, Snyggt sliten för dom som gillar det. MEN!! vilken jäkla bas den sjöng och var LÄTT och RESONANT så det stänker. Jag blev verkligen förälskad trots att jag inte gillar skavda basar. Så letar du efter en sådan så är detta, enligt mig, ett grymt ex.
Verkligen, trots att det är i butik.Pentastar skrev:Sjukt pris.Hågge skrev:Slank in idag på Hellstones och testade en fender jazz 71, Snyggt sliten för dom som gillar det. MEN!! vilken jäkla bas den sjöng och var LÄTT och RESONANT så det stänker. Jag blev verkligen förälskad trots att jag inte gillar skavda basar. Så letar du efter en sådan så är detta, enligt mig, ett grymt ex.
Om JAG skulle sålt den privat skulle jag satt ut den för typ 20-22 och släppt den den för typ 18.TDHP skrev:Vad borde den kosta?
Ok, har dålig koll på halvgamla Jazzar!bootsy skrev:Om JAG skulle sålt den privat skulle jag satt ut den för typ 20-22 och släppt den den för typ 18.TDHP skrev:Vad borde den kosta?
Och då är det inte helt omöjligt att jag fått gå ner ytterligare lite med tanke på hur marknaden ser ut.TDHP skrev:Ok, har dålig koll på halvgamla Jazzar!bootsy skrev:Om JAG skulle sålt den privat skulle jag satt ut den för typ 20-22 och släppt den den för typ 18.TDHP skrev:Vad borde den kosta?
Låter ju rimligare iaf.
Tyvärr missade jag den. Stod och suktade på en Iceblue Jazz 1966. Begärt pris 95.000Hågge skrev:Slank in idag på Hellstones och testade en fender jazz 71, Snyggt sliten för dom som gillar det. MEN!! vilken jäkla bas den sjöng och var LÄTT och RESONANT så det stänker. Jag blev verkligen förälskad trots att jag inte gillar skavda basar. Så letar du efter en sådan så är detta, enligt mig, ett grymt ex.
Herre min skapare.christian veltman skrev:Tyvärr missade jag den. Stod och suktade på en Iceblue Jazz 1966. Begärt pris 95.000Hågge skrev:Slank in idag på Hellstones och testade en fender jazz 71, Snyggt sliten för dom som gillar det. MEN!! vilken jäkla bas den sjöng och var LÄTT och RESONANT så det stänker. Jag blev verkligen förälskad trots att jag inte gillar skavda basar. Så letar du efter en sådan så är detta, enligt mig, ett grymt ex.
bootsy skrev:Herre min skapare.christian veltman skrev:Tyvärr missade jag den. Stod och suktade på en Iceblue Jazz 1966. Begärt pris 95.000Hågge skrev:Slank in idag på Hellstones och testade en fender jazz 71, Snyggt sliten för dom som gillar det. MEN!! vilken jäkla bas den sjöng och var LÄTT och RESONANT så det stänker. Jag blev verkligen förälskad trots att jag inte gillar skavda basar. Så letar du efter en sådan så är detta, enligt mig, ett grymt ex.
Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
Elfström skrev:Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
YES! That´s a fact!blackparkas skrev:Elfström skrev:Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
Det också, vilket förstås kommer att ske vare sig PB tycker det är hutlösa pengar eller ej...
Eller så flyger man till USA, köper en och får bas + en weekend-resa för ett lägre pris.blackparkas skrev:Elfström skrev:Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
Det också, vilket förstås kommer att ske vare sig PB tycker det är hutlösa pengar eller ej...
Pentastar skrev:Eller så flyger man till USA, köper en och får bas + en weekend-resa för ett lägre pris.blackparkas skrev:Elfström skrev:Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
Det är ganska vanligt när det gäller vintage-prylar.
Det är inte mer än ett par veckor sen en bekant till mig flög till USA över en helg bara för att köpa en 60'a JB.blackparkas skrev:Pentastar skrev:Eller så flyger man till USA, köper en och får bas + en weekend-resa för ett lägre pris.blackparkas skrev:Elfström skrev:Plus att de har råd att vänta på "rätt kund" som kommer in från gatan.blackparkas skrev:TIll Hellstones försvar så kan väl nämnas att Iceblue är en rätt ovanlig CC.
Det är ganska vanligt när det gäller vintage-prylar.
Jo. Sant. Fast just i det här fallet med Ice Blue Metallic t.ex. eller andra som man typ nästan aldrig ser några, så tycker jag det verkar som att priserna "over there" är lite högre än "vanliga" CC-basar från samma år.