Då Lestrange la upp ett bygge på en Fenderbird på FB började jag fundera lite...
Tydligen kropp i MDF och en Eden hals.
Ser ut såhär nu:
Så här tänker jag:
Ihålig kropp med f-hål som Lestrange föreslog, Pelham Blue med Fender Mustang Racing Stripes, endast bakre micken som på Thunderbird II, givetvis en plåtmick och ashtray covers!!! Vad tror ni!?
Här lite alternativa färger:
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Och racingstripes:en skulle vara betydligt snyggare om de följde hals-åsen genom kroppen.
Ser ju inte klokt ut med dem tvärs över med så mycket andra linjer...
TDHP skrev:Kommer det inte att bli risk för ganska fet neckdive?
Haha: onekligen...
Det beror ju på hur mycket man fräser ur kroppen, jag tänker att man bara fräser ur undre delen under f-hålet och elektroniken typ, men ni har absolut en poäng där. På tal om F-hålets vara eller inte vara får jag fundera, men här kommer en variant med det vänt på "rätt" håll, det var lite poängen innan att det var felvänt
Sedan finns där lite funderingar på om man ska göra en 3-strängad med B, E, A stämning eller ännu lägre.
Här kommer några varianter till på samma tema.
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
blackparkas skrev:Den längst ner där är bä st hittills helt klart.
Gör en där stripes:en sitter PÅ den där upphöjningen som är på T-birdarna...!
Men jag gillade faktiskt den längst ner!
Jag vet inte om jag håller med dig där men visst det funkar.
Däremot är den näst nederst den klart sämsta i mitt tycke då det är väldigt mycket 80 hårdrock och spandex och vill man ha det kan man köpa en Aria Explorer modell i svart/vitt eller en BC Rich med blod...