Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på
EDIT: Kom på att jag nog måste prova Dereborns tips INNAN jag säljer den... Ska försöka få upp lådan lite så att man har den mer i öronhöjd än knähöjd... Får återkomma imorgon eftermiddag
Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.
Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Allt enligt världsmästaren.
Senast redigerad av gäst den tis 22 jan 2008, 20:51, redigerad totalt 2 gång.
För att bre på OT:n lite, kan jag skriva under på att Edens 410or har oerhört mycket tryck i förhållande till deras ganska små yttermått. Kör själv deras billigaste serie, Nemesis, och den pumpar så det förslår
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE | http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes skrev:Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.
Man kan givetvis inte få fram något som helst tryck i en 4x10, man kan inte spela hårdrock på en Jazz Bass och Rush har aldrig spelat hårdrock.
Vad snackar du för skit nu?
Tillägg: Mästaren av raljeringar och ironiska inlägg utan smileys så ingen fattar att det är ironi börjar gnälla när någon annan gör lika dant? Hm..
Underligt. Du är en underlig människa Johannes, men det gör inget, jag tycker om dig ändå.
Johannes skrev:Edit: Tar bort det här, har inte varit inblandad i Pratabas pucko-diskussioner på ganska länge och har ingen lust att göra comeback.
Tillägg: Mästaren av raljeringar och ironiska inlägg utan smileys så ingen fattar att det är ironi börjar gnälla när någon annan gör lika dant? Hm..
Underligt. Du är en underlig människa Johannes, men det gör inget, jag tycker om dig ändå.
Den eviga muckaren. Sorry, Prakas, du får bråka med någon annan, jag har inte tid, skall kolla på film.
Den eviga muckaren. Sorry, Prakas, du får bråka med någon annan, jag har inte tid, skall kolla på film.
Jag muckar inte, det gör du så bra själv.
Är inte intresserad av att bråka öht... ska gå och sova..!
FreCKo skrev:Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på
EDIT: Kom på att jag nog måste prova Dereborns tips INNAN jag säljer den... Ska försöka få upp lådan lite så att man har den mer i öronhöjd än knähöjd... Får återkomma imorgon eftermiddag
Antingen ställer du lådan ovanpå racken, eller också lägger du en linebox eller nåt under framkant på lådan o vinklar upp den lite. Viktigt också att se till att ha nån meter mellan sej själv o stacken.
FreCKo skrev:Helst av allt vill jag ju ha en 4x12'a från Marshall, men dom lär nog vara svåra att få tag på
Antingen ställer du lådan ovanpå racken, eller också lägger du en linebox eller nåt under framkant på lådan o vinklar upp den lite. Viktigt också att se till att ha nån meter mellan sej själv o stacken.
Exakt det jag tänkte göra. Vi har nu byggt ett fint litet torn bestående av (nerifrån och upp) marshall-lådan, rackcaset, en 15" PA-högtalare och till sist PA-mixern högst upp 2m högt! Får försöka fixa det där på något sätt...
dereborn skrev:P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Ja, bas.
OnT: Vad är du sugen på i inbyte för lådan?
Hum... Gärna nått i stil med en 4x12'a, men dom är ju rätt ovanliga Något som helt enkelt inte är 15"-högtalare och tål lite volym (har ju en bass 400+, 500w jatack).
dereborn skrev:P.S. Det hörs väl på namnet vad man spelar på en jazzbas?
Ja, bas.
OnT: Vad är du sugen på i inbyte för lådan?
Hum... Gärna nått i stil med en 4x12'a, men dom är ju rätt ovanliga Något som helt enkelt inte är 15"-högtalare och tål lite volym (har ju en bass 400+, 500w jatack).
Neh, min Malmberg-4x12:a ska jag INTE byta bort... Vad vill du ha för pengar då?