xotic bass bb preamp

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

xotic bass bb preamp

Inlägg av Hågge »

Har en sådan hemma för test!

Har inte testat den med mina andra pedaler i STOR-riggen, men den låter riktigt fint i combon på jobbet och på hemmastärken med lurar. Men frågan jag ställer mig behöver jag den då jag har en TH med ags läge och en agro?

Men man kan ju inte få nog av od och distar :hmm: bra att ha några att välja mellan :hmm:

Hur som haver en skön pedal!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Re: xotic bass bb preamp

Inlägg av kmo »

Den är skitbra! Inget om man vill ha lite lätt od bara, men od/dist med köttman kvar. Då är den kanon!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

kmo skrev:Den är skitbra! Inget om man vill ha lite lätt od bara, men od/dist med köttman kvar. Då är den kanon!
Den har en otroligt potent Gain ratt, men visst går det att få en lätt od tycker jag.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Jo, men man får idka försiktighet. Jag kör en RC för lätt od och en BB för lite mer. Funderar på att ha en Tri-logic först som boost/preamp oxå! Vardagslyx!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

kmo skrev:Jo, men man får idka försiktighet. Jag kör en RC för lätt od och en BB för lite mer. Funderar på att ha en Tri-logic först som boost/preamp oxå! Vardagslyx!
Är själv sugen på Tri-logic. Har skickat pm till "Flatwound" som säljer en sådan här på PB, men inget svar. Tyyyypskt jag som ska till Uppsala NU :)
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Tricket med BB'n är att inte ge den för stark signal.. ligger den "rätt" i kedjan kan det alltså bli bra. IMO. - får den stark signal blir det ju ingen OD utan ylande dist.

Bra pedaler både RC'n och BB'n , men , synd att Xotic inte gör en mittimellan-variant av dessa.. som det är nu så blir det antingen för mycket dist eller knappt nån OD alls.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Tricket med RCn är att ge den stark signal :D
Då morrar den fint och anslagskänsligt.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

kmo skrev:Tricket med RCn är att ge den stark signal :D
Då morrar den fint och anslagskänsligt.
:tummenupp:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Skriv svar