Defekt?Nick skrev:T-effekt!magnusb skrev:Redo för inspelning med eminenta Basmartin
Perfekt?
Defekt?Nick skrev:T-effekt!magnusb skrev:Redo för inspelning med eminenta Basmartin
Nja, får nog vänta med utgifter lite grann. Och sen gillar jag mesan även om den är lite tung
Steinberger, stort trumset.. 80-tal???bassmayhem skrev:Bildbevis!!!
Bassmayhem har haft en RIKTIG gammal SVT-rigg...
Någonstans i Europa 1984...
Något så 80-tal...kmo skrev:Steinberger, stort trumset.. 80-tal???bassmayhem skrev:Bildbevis!!!
Bassmayhem har haft en RIKTIG gammal SVT-rigg...
Någonstans i Europa 1984...
bassmayhem skrev:Den här kom just hem...
Tack för en trevlig affär, Ingemar Sundström!
Trace Elliot V-Type Preamp...
Jo! Lamino är ett måste. En fåtölj ingick i min gamla lägenhet, den andra med pallen fick jag i present en gång i en avlägsen forntid, då jag fyllde 32 plus moms...bootsy skrev: Grymt! Laminopall också ser jag...
Den pryder varje hem.bassmayhem skrev:Jo! Lamino är ett måste. En fåtölj ingick i min gamla lägenhet, den andra med pallen fick jag i present en gång i en avlägsen forntid, då jag fyllde 32 plus moms...bootsy skrev: Grymt! Laminopall också ser jag...
Jag har en liten Roland M120 line mixer längst upp i racket. Den har 12 kanaler in med vardera gain och panorering. Sen har den stereo main- och stereo monitorutgångar, liksom två effektloopar, mono send - stereo retur, med var sina send från alla 12 kanaler. Den köpte jag mycket billigt.BBQV skrev: Hur kopplar du alla preampar? Har du möjlighet att switcha mellan dem med en pedal eller kopplar du en bas per pre?
- Ampeg SVP-Pro, den nyare, det var den första jag skaffade.bootsy skrev: Hur många preamps har du nu förresten?
Stenhårt att nörda in på preamps ju.bassmayhem skrev:Jag har en liten Roland M120 line mixer längst upp i racket. Den har 12 kanaler in med vardera gain och panorering. Sen har den stereo main- och stereo monitorutgångar, liksom två effektloopar, mono send - stereo retur, med var sina send från alla 12 kanaler. Den köpte jag mycket billigt.BBQV skrev: Hur kopplar du alla preampar? Har du möjlighet att switcha mellan dem med en pedal eller kopplar du en bas per pre?
- Ampeg SVP-Pro, den nyare, det var den första jag skaffade.bootsy skrev: Hur många preamps har du nu förresten?
- Eden WP100 Navigator, det var den andra.
- Yamaha PB1, den gamla 80-talaren var den tredje jag köpte. Hittar du en: KÖP!!!
- Trace Elliot Series 6 med 12 bands eq, en 80-talare som gått långt, funkar perfekt men är ful som stryk.
- Trace Elliot V-Type, kom hem idag från Ingemar Sundström.
- EBS-1 Version 2, är på väg hem i skrivande stund.
och
- Roland M120, men det är ju mixern i systemet...
Sen får vi inte glömma Geddans f.d. QSC-steg, en juvel i kronan...
När jag kör ut DI till main mixer så tar jag dessa direkt från respektive preamp. Roland M120/QSC-kombinationen är bara för min egen skull...
Ingen har varit dyr, den dyraste var Navigatorn, som gick för ett ordinärt begagnatpris. De andra har jag fått mycket, mycket billigt, dock utan att pruta. De var "fabriksprutade"...
Favoriten hittills är Navigatorn, den största överraskningen är den gamla PB1:an. Om man skulle beskriva en burk som musikalisk så är den absolut det. Det finns ingen lysdiod som säger ÖVERSTYRT, du kör efter öronen, och även om du drar på så låter det inte fult när det spricker. Ampegen är den enda som brummar av dem, vilket inte är förvånande. Den har dock ett mekaniskt brum som hörs utan att den är inkopplad i någon signalkedja, men det hörs INTE i signalen. Den är dock brusig om man inte styr ut den ordentligt. V-Typen ska jag testa genom Bose-riggen i kväll.
Behöver jag allt detta? Absolut inte! Men så var det svaret på den där frågan om varför hanhunden slickar sig själv på pungen: Därför att han kan! Andra samlar på overdrive-pedaler, eller konsert-T-shirts, så varför inte på rackpreampar...?
Nja, respekt ska man spara till där den behövs. En lätt huvudskakning räcker.bootsy skrev: Stenhårt att nörda in på preamps ju.
All respekt!
Jag missade ju att svara på din andra fråga:BBQV skrev:Hur kopplar du alla preampar? Har du möjlighet att switcha mellan dem med en pedal eller kopplar du en bas per pre?
OK, en nickning då.bassmayhem skrev:Nja, respekt ska man spara till där den behövs. En lätt huvudskakning räcker.bootsy skrev: Stenhårt att nörda in på preamps ju.
All respekt!![]()
![]()
Vackert! Nöjd med lådan?Ivanhoe skrev:Min bassman 100 från -76 samt ny bassmanlåda 4x10 neo.
Låter runt och gott.
Mycket nöjd. Den har precis det jag var ute efter.Seaweed skrev: Vackert! Nöjd med lådan?
Så snyggt!Ivanhoe skrev:Min bassman 100 från -76 samt ny bassmanlåda 4x10 neo.
Låter runt och gott.
Inte nog med att det låter gott; det ser gott ut...Ivanhoe skrev:Min bassman 100 från -76 samt ny bassmanlåda 4x10 neo.
Låter runt och gott.