Ny bas plus rigg

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
DSBass
Medlem+

Ny bas plus rigg

Inlägg av DSBass »

Var idag iväg till Hudiksvall och mötte upp Anders Sköldqvist som åkt från Östersund. Där bytte vi lite grejer med varann. Anders blev lycklig ägare av mina Yamaha Recording Custom med tillbehör och jag blev ägare till en Maruszczyk Jazzuz 4 Custom. Samt en Maruszczyk Barabas combo med tillhörande extra låda.
Har bara hunnit testa som hastigast hemma i lägenheten men kan konstatera att både basen och riggen låter ruskigt bra.

Anders var riktigt trevlig. Kul att träffas Anders.

Här kommer lite bilder. Tyvärr inte dom bästa då batterierna till min blixt inte var laddade. Så det är fotat utan blixt med dassig belysning.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Re: Ny bas plus rigg

Inlägg av bjelkeman »

Om det låter lika bra som det ser ut så blir det jäkla bra!
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

Det gör det:-)
Låter riktigt riktigt bra:-)
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Grattis!!
Ingemar Sundström
Medlem+

Inlägg av Ingemar Sundström »

Kul. Och inge fel var det på bilderna heller.
Ingemar
Användarvisningsbild
bassmayhem
Kontot är inaktiverat

Inlägg av bassmayhem »

En mycket fin bas!
Om det är samma pickuper som sitter på Warwick Star Bass så är det ett klipp. Att köpa dessa lösa kostar skjortan...
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

Tack ska ni ha. Det är samma mickar som sitter på Starbasen. Vad kostar dom att köpa lösa? Dom låter snorbra. Tyvärr kommer jag nog byta bort basen mot en 5 strängad. Hade gärna behållt den men behöver en 5:a. Men den är som sagt riktigt trevlig. Fruktansvärt lättspelad.
Mvh. Danne
Användarvisningsbild
bassmayhem
Kontot är inaktiverat

Inlägg av bassmayhem »

Ska du göra dig av med en så fin bas? Om du säljer: vilket pris?
Jag ser nu att de har sänkt priset på dessa pickuper. På Warwicks hemsida får man dem för 169€ styck nu; förut låg de på närmare 500€ styck. Nyhetens behag och custom shop-exklusiviteten har tydligen lagt sig sedan Asienmodellerna kom ut med samma pickuper. Hur som helst så låter de apbra...
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

bassmayhem skrev:Ska du göra dig av med en så fin bas? Om du säljer: vilket pris?
Jag ser nu att de har sänkt priset på dessa pickuper. På Warwicks hemsida får man dem för 169€ styck nu; förut låg de på närmare 500€ styck. Nyhetens behag och custom shop-exklusiviteten har tydligen lagt sig sedan Asienmodellerna kom ut med samma pickuper. Hur som helst så låter de apbra...
Ja jag har tyvärr bara råd att ha en bas för tillfället och har rätt ofta behov av en 5:a. Jag kommer i första hand att byta bort den. Har ett ev. byte på gång som jag hoppas på. Annars vet jag inte. Har inte funderat på nåt pris ännu. Den var ju inte gratis i nypris:-)
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

DSBass skrev:
bassmayhem skrev:Ska du göra dig av med en så fin bas? Om du säljer: vilket pris?
Ja jag har tyvärr bara råd att ha en bas för tillfället och har rätt ofta behov av en 5:a. Jag kommer i första hand att byta bort den. Har ett ev. byte på gång som jag hoppas på. Annars vet jag inte. Har inte funderat på nåt pris ännu. Den var ju inte gratis i nypris:-)
Fina grejor. Efter att ha testat Bassmayhems ihåliga bas i Glanshammar, så ser jag klart poängen med halvakustiska instrument. Det blir en annan klang, lite ihåligt, som är ganska häftig. Synd att du ska byta bort den, men femsträngat är überbra på alla sätt och vis. Har man en gång vant sig, så är det ett steg bakåt att gå ner till en fyra.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

inber skrev:
DSBass skrev:
Fina grejor. Efter att ha testat Bassmayhems ihåliga bas i Glanshammar, så ser jag klart poängen med halvakustiska instrument. Det blir en annan klang, lite ihåligt, som är ganska häftig. Synd att du ska byta bort den, men femsträngat är überbra på alla sätt och vis. Har man en gång vant sig, så är det ett steg bakåt att gå ner till en fyra.
Det här är en semi hollow body. Så det är inte mycket till ihåligt eller akustiskt ljud i den. Påminner en hel del om jazz basens ljud.
Jo det är svårt att inte köra 5 strängat när man är van. Kör också mycket musik där jag behöver en B sträng.
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

Sådär. Nu är basen bortbytt och jag har en 5-strängad Musicman Stingray istället.
Användarvisningsbild
Pulse
Medlem

Inlägg av Pulse »

...Och jag är nu stolt ägare av denna vackra och väljudande Maruszcyk.

Tackar så mycket DSBass
Maruszczyk Jazzus, custom
Galveston/ Lakland frankenstein 5 p/mm "Arne Anka basen"
Photegenic P-bas
Two notes Torpedo C.A.B.
Marshall VBA400 med Marshall MBC410
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

Pulse skrev:...Och jag är nu stolt ägare av denna vackra och väljudande Maruszcyk.

Tackar så mycket DSBass
Tack själv. Smidigt och bra byte. Lira så det ryker nu. Det tänker jag göra:-)
DSBass
Medlem+

Inlägg av DSBass »

Och här kommer några bilder på nya basen.

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
bassmayhem
Kontot är inaktiverat

Inlägg av bassmayhem »

Pulse,
Jag ser att du har en Torpedo C.A.B. Hur funkar den?
Jag har bara provat de stora rackmonstren...
Användarvisningsbild
Pulse
Medlem

Inlägg av Pulse »

bassmayhem skrev:Pulse,
Jag ser att du har en Torpedo C.A.B. Hur funkar den?
Jag har bara provat de stora rackmonstren...

Jag är jättenöjd med min C.A.B. Har nu hela riggen på pedalbordet. Para att plugga in och köra.

Har inte haft des så länge men den ger verkligen mer "luft" till basljudet. En liten ersättning till stacken. Splittar sedan signalen så jag har en signal till min monitor där den får ena kanalen, sen skickar jag den andra till mixerbordetså kan teknikern editera bäst han vill :-)
De enda bekymren jag haft var att jag inte kunnat koppla upp den mot datorn via USB, men tänler att det är en kansle en Mac grej....

Fungerade hursom väldigt bra att editera direkt på enheten också..

Kan tycka att switcharna inte triggar riktigt som jag vill när jag trampar på dem, men igen så går de att editera, har inte lagt tid på detta ännu då jag tyckt att det räckt med den preset jag gjort.

Gitarristen är dock grymt sugen på att testa den :-)

En liten kort recension såhär på morgonkvisten.
Maruszczyk Jazzus, custom
Galveston/ Lakland frankenstein 5 p/mm "Arne Anka basen"
Photegenic P-bas
Two notes Torpedo C.A.B.
Marshall VBA400 med Marshall MBC410
Skriv svar