"Alla tiders hits"!
- GandhiMK2
- Medlem++
Re:
Den är kul,huh?
Reverend Decision. Köpte i New York i julas för 1000$..
Köpte den mest för att den såg kul ut och jag aldrig sett ngn använda den.
Reverend Decision. Köpte i New York i julas för 1000$..
Köpte den mest för att den såg kul ut och jag aldrig sett ngn använda den.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Geddan
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Re:
Reverendbasen är riktigt cool...
Har bara ett/hört Medina/Cookie-klippen du la upp i nå´n tråd, lät sjukt bra!
Får försöka kolla in svtplay på resten...
Såg iofs nå´n snutt från youtube genom mobilen också, nog för att det är bättre ljud än många andra telefonhögtalare, men inte tillräckligt bra för att man hörde ordentligt.
Ska kolla imorgon!
Har bara ett/hört Medina/Cookie-klippen du la upp i nå´n tråd, lät sjukt bra!
Får försöka kolla in svtplay på resten...
Såg iofs nå´n snutt från youtube genom mobilen också, nog för att det är bättre ljud än många andra telefonhögtalare, men inte tillräckligt bra för att man hörde ordentligt.
Ska kolla imorgon!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Taurus
- Medlem++
Re:
Ruskigt bra lir av F-Bass och bandet!
Jag har faktiskt kollat på det här varje avsnitt just för att musiken är väldans njutbar, men varför i hela friden måste SVT bygga programmet kring det fåniga och forcerade tävlingsmomentet? När man nu har ett band i världsklass och bra artister som levererar svenska örhängen, kan man inte bara bjussa tevetittarna på grymt bra livemusik och lite myspys med Niklas, och passa på att klämma in ett par extra låtar varje avsnitt istället för den taffliga röstredovisningen?
Jag har faktiskt kollat på det här varje avsnitt just för att musiken är väldans njutbar, men varför i hela friden måste SVT bygga programmet kring det fåniga och forcerade tävlingsmomentet? När man nu har ett band i världsklass och bra artister som levererar svenska örhängen, kan man inte bara bjussa tevetittarna på grymt bra livemusik och lite myspys med Niklas, och passa på att klämma in ett par extra låtar varje avsnitt istället för den taffliga röstredovisningen?
- Geddan
- VIP medlem
Re:
Kan hålla med, Taurus.
Det tog mig, tror jag, 4 visningar av den där färgkartan innan jag insåg att det inte var en varsin färg
för artisterna utan att den indikerade hur het den aktuella låten är.
Kanske vore bra med lite info vad det är de visar i bild.
För mer dataovana tittare måste det vara total grekiska.
Det tog mig, tror jag, 4 visningar av den där färgkartan innan jag insåg att det inte var en varsin färg
för artisterna utan att den indikerade hur het den aktuella låten är.
Kanske vore bra med lite info vad det är de visar i bild.
För mer dataovana tittare måste det vara total grekiska.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Taurus
- Medlem++
Re:
Och Karin Adelsköld...hon är säkert snäll och bra och duktig och kul i andra sammanhang, men kunde inte SVT ha kostat på henne en weekendkurs i live-TV innan starten? Som det är nu känns programmet nästan som reklam-TV - myspys med Niklas, grym musik, gå på toa för att slippa skämskudde med Karin i rutan, myspys, grym musik, koka kaffe...
-
- Medlem++
Re:
Jag tycker hon är skitbra! Fullständigt naturlig i sitt sätt, skönt med någon som är lite avslappnad och bara sig själv i direktsändning. Så känns det i alla fall, jag känner henne ju inte personligen (men skulle gärna göra
)

Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Geddan
- VIP medlem
Re: Sv: "Alla tiders hits"!
Gillar henne också.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re:
Jag tycker hon är grym!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AlbinH
- VIP medlem
Re:
Aha, Reverend...
ja skitsnygg är den!
och intressant historia har den också - om man googlar lite:
http://btpub.boyd-printing.com/display_ ... id=1293880

ja skitsnygg är den!
och intressant historia har den också - om man googlar lite:
http://btpub.boyd-printing.com/display_ ... id=1293880
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
-
- Medlem
Re:
Som tittare känns det dock hela tiden som att katastrofen inte är långt borta - inte på grund av Niklas eller Karin eller musiken, men för att tekniken inte hänger med. Framförallt när Karin ska kolla nån statistik efter varje låt som hon är tillsagd och man hör och ser att hon inte får upp nåt på sin padda. Hon blir också tvungen att blåstirra ner i skärmen vilket gör att hon tappar kontakten med tittarna. Så fort hon slipper den så blir hon ju avslappnad och rolig.
Och så har nån efter första programmet sagt åt Niklas att inte ställa för svåra frågor till artisterna.
Och så har nån efter första programmet sagt åt Niklas att inte ställa för svåra frågor till artisterna.

- midlifecrisis
- Medlem++
Re:
Var det Henrik Jansson på gitarr? Brukade lyssna på honom som 16årigt underbarn hemma i Karlstad. Nästan onödigt begåvad.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Re:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=7&t=67554" onclick="window.open(this.href);return false;midlifecrisis skrev:Var det Henrik Jansson på gitarr? Brukade lyssna på honom som 16årigt underbarn hemma i Karlstad. Nästan onödigt begåvad.
- GandhiMK2
- Medlem++
Taurus skrev:Galet bra av F och bandet igår, de fick t o m mesproppen Isaksson att låta bra.

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- inber
- VIP medlem
Kents FF är en oslagbart bra låt, dessutom tillräckligt ny för att även folk under 30 ska ha hört den, så att fler än pensionärerna röstar.f-bass skrev:Fatboy var inte kattskit heller,må jag säga.

Tycker att han sjöng den jäkligt bra. Killar som går upp i falsett riskerar att låta som... ja, vad ska man säga, joddeltävling? Men han gjorde låten riktigt, riktigt bra. Välförtjänt att han fick flest röster. Har aldrig hört talas om karln förut. Och gitarrsolon lät som det skulle (jäkligt viktigt IMHO när det är just ett sånt arrat, tvåstämmigt solo!).
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- midlifecrisis
- Medlem++
Re:
Sitter och lyssnar på senaste avsnittet och helvete vad dåligt mixat det är. Noterade samma sak på allsången i somras. Är det samma ljudtekniker?
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
-Freddie Mercury
- Geddan
- VIP medlem
Thomas, som sjunger i Fatboy, är ju från Grycksbo. Har inte sett honom på 30 år.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Geddan
- VIP medlem
Men hur kom Staffan Hellstrand på idén att börja sjunga? Som att jag en dag knallar in på USÖ och börjar operera folk. =\
Skulle nog göra mindre ont.
Skulle nog göra mindre ont.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re: "Alla tiders hits"!
Men du kanske är jättebra på att operera!
- Poester
- VIP medlem
Hellre Hellström än Hellstrand, vilken dag som helst!BBQV skrev:Ge dig nu Geddan, Hellstrand är bra. Hellström kan jag förstå att du sågar, men inte Hellstrand!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- Svensson
- Forumvärd
Re: "Alla tiders hits"!
Lyssnade mycket på Staffan Hellstrand för 20+ år sen.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Geddan
- VIP medlem
På platta kanske det funkar, men live är det outhärdligt.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Taurus
- Medlem++
Instämmer till fullo, Hellström är outhärdlig. Hellstrand är åtminstone en bra låtskrivare med lite feeling, även om han kanske inte skulle få full pott i i klassisk skönsång på HögskolanBBQV skrev:Ge dig nu Geddan, Hellstrand är bra. Hellström kan jag förstå att du sågar, men inte Hellstrand!

Men Geddan, du kanske i alla fall kan trösta dig med att du knappast kommer att få se Hellstrand i för liten sjömanskostym