Mooer, bra grejor?
- mojo
- Medlem+
Mooer, bra grejor?
Någon som äger pedaler av märket Mooer och kan ge ett utlåtande om funktion o kvalitét?
- slarvid
- Medlem+
Re: Mooer, bra grejor?
Äger en hustledrive. Köpte den för 250kr beggad inkl frakt. Tror det ska va en fulltone ocd clone om den nu heter så.
Iaf, den jag har tycker jag är riktigt skön och mosig. Den ändrar inget på ljudet direkt, äter ingen signal eller botten, men skitar till det gött!
Enda nackdelen med min är att den brummar eller brusar eller vilket det u är när den är på, fast då spelar man ju i regel så jag störs inte av det. I avslaget läge är den knäpptyst. Driver den med min harley benton powerplant junior.
Iaf, den jag har tycker jag är riktigt skön och mosig. Den ändrar inget på ljudet direkt, äter ingen signal eller botten, men skitar till det gött!
Enda nackdelen med min är att den brummar eller brusar eller vilket det u är när den är på, fast då spelar man ju i regel så jag störs inte av det. I avslaget läge är den knäpptyst. Driver den med min harley benton powerplant junior.
Starkare: ardbeg, springbank
- slarvid
- Medlem+
Kan tillägga att jag är ganska ny i pedalträsket och inte har jättemkt referenser då. Men en gitarrist jag känner som bara kör boutiqe pedaler typ tyckte väl den lät helt okej för den pengen!
Starkare: ardbeg, springbank
-
- Medlem++
Är sugen på att testa deras fuzz (som tydligen ska vara till bas), The Fog eller vad den nu heter. Har dock inte sett den i någon musikaffär ännu så det lär dröja ett tag till innan man får prova en.
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- bostrowskij
- Medlem+
Mooer Sweeper verkar ju onekligen väldigt intressant:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GvwpHzEPkQE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GvwpHzEPkQE[/youtube]
Gubbstrutt 60+