Less på gitarrister... Precis fått veta.
- anthax
- Medlem+
Less på gitarrister... Precis fått veta.
Den gamla gitarristen var det 4 år av lögner och halvsanningar, den nya kändes som en klippa. Alltid i tid, alltid reservsträngar, alltid gott humör och brinnande intresse. Men ibland kommer det som varit ikapp.
Han hade varit vit i nästan 6 månader, nu sitter han inburad för misshandel på fyllan.
Tragiskt, tråkigt och så jävla onödigt.
Besvikelse är inte starkt nog att beskriva vad jag och de andra i bandet känner.
Blir nog till att tömma replokalen och magasinera basen tills dess att en gitarrist av rätt kaliber dyker upp.
Förbannade satans...
Tack för ordet!
Han hade varit vit i nästan 6 månader, nu sitter han inburad för misshandel på fyllan.
Tragiskt, tråkigt och så jävla onödigt.
Besvikelse är inte starkt nog att beskriva vad jag och de andra i bandet känner.
Blir nog till att tömma replokalen och magasinera basen tills dess att en gitarrist av rätt kaliber dyker upp.
Förbannade satans...
Tack för ordet!
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Less på gitarrister... Precis fått veta.
Aj som fan. Väldigt ledsen att höra detta.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- Poester
- VIP medlem
Usch, inget kul att höra! Alltid tråkigt när någon pissar på det man själv anser som något positivt i livet! Hoppas det löser sig för dig så att din låga brinner starkt ändå!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- olabola
- Medlem++
Han kanske var berusad och gick emellan när andra bråkade och kanske skyddade någon som inte klarade sig själv. Bara en tanke. Kan ju inte säga nåt i detta fall dock.
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
- anthax
- Medlem+
Nödmöte på torsdag, får se då om vi säljer av allt eller börjar leta på nytt.
- JazzBassillen
- Medlem+
Hur länge ska han sitta i finkan?
Det är inte så att han kan få en chans till?
Det är inte så att han kan få en chans till?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
- JazzBassillen
- Medlem+
Har jag berättat om när jag lirade gitarr i ett tillfälligt hopplockat band?
Detta var på 90-talet.
Vi skulle uppträda på nånslags festival i Staffanstorp.
Christer Björkman var det stora dragplåstret.
Vi skulle spela innan honom och tokrepade i flera veckor.
När vi planerade inför den stora dagen föreslog nån att vi skulle käka
och ta en öl på den lokala pizzerian efter soundcheck.
Då protesterade basisten vilt och hävdade bestämt att ingen alkohol
skulle förekomma innan spelningen.
Naturligtvis dök han inte upp till soundchecken.
Han hittades i diket där han cyklat omkull totalt stupfull.
Gossen var också nykter alkis och hade blitt nervös inför spelningen
och skulle lugna nerverna med en liten whisky.
Det gick inte att få honom i spelbart skick, men vi hittade en bekant i publiken som
spelade lite bas och lyckades avverka några låtar ändå.
Moralen i historien är att man kan bli less på basister med.
Detta var på 90-talet.
Vi skulle uppträda på nånslags festival i Staffanstorp.
Christer Björkman var det stora dragplåstret.
Vi skulle spela innan honom och tokrepade i flera veckor.
När vi planerade inför den stora dagen föreslog nån att vi skulle käka
och ta en öl på den lokala pizzerian efter soundcheck.
Då protesterade basisten vilt och hävdade bestämt att ingen alkohol
skulle förekomma innan spelningen.
Naturligtvis dök han inte upp till soundchecken.
Han hittades i diket där han cyklat omkull totalt stupfull.
Gossen var också nykter alkis och hade blitt nervös inför spelningen
och skulle lugna nerverna med en liten whisky.
Det gick inte att få honom i spelbart skick, men vi hittade en bekant i publiken som
spelade lite bas och lyckades avverka några låtar ändå.
Moralen i historien är att man kan bli less på basister med.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
- VHdiggare
- Medlem+
Men om han skött sig i bandet, så har han säkert kämpat med att hålla sig från alkoholen, eftersom spelandet säkert betyder mycket för honom. Vet vilken besvikelse det kan vara, min far dog pga alkoholen.
Men han sitter säkert och ångrar sig vad han gjort, i alla fall mot er i bandet. Det är nu som han behöver ert stöd som mest faktiskt.
Hälsa på honom om ni får, skulle säkert betyda mycket.
Jag har ingen aning i detta fallet, men har haft som sagt både en alkoholiserad far och vänner som dricker för mycket.
Och när man dricker okontrollerat vill man bedöva något. Hoppas det löser sig för er, ge bara inte upp spelandet.
Men han sitter säkert och ångrar sig vad han gjort, i alla fall mot er i bandet. Det är nu som han behöver ert stöd som mest faktiskt.
Hälsa på honom om ni får, skulle säkert betyda mycket.
Jag har ingen aning i detta fallet, men har haft som sagt både en alkoholiserad far och vänner som dricker för mycket.
Och när man dricker okontrollerat vill man bedöva något. Hoppas det löser sig för er, ge bara inte upp spelandet.
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
- TDHP
- Forumvärd
Re: Sv: Less på gitarrister... Precis fått veta.
Tur att man inte här fått kicken varje gång man gjort bort sig på fyllan! 
Varför behöver det vara helt kört? Det kan väl vara en tillfällig svacka? Eller är ni straight edge och det handlar om principer?
TDHP från plattan. now Free

Varför behöver det vara helt kört? Det kan väl vara en tillfällig svacka? Eller är ni straight edge och det handlar om principer?
TDHP från plattan. now Free
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- anthax
- Medlem+
Har vi tur får vi se han om något år eller två, pga tidigare omständigheter gör att han har saker i bakfickan med rättsväsendet.
Någon kick har inte på tal, bara att han med största sannolikhet inte kommer se solen på minst 1 år.
Någon kick har inte på tal, bara att han med största sannolikhet inte kommer se solen på minst 1 år.
- TDHP
- Forumvärd
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- AlbinH
- VIP medlem
Jag är inte ens en tjugofemörespsykolog, men jag tror mig förstå att både alkisar och pundare oftast drar på en ryggsäck som väger Fan.
Även om det kanske inte känns som er prioritet nr 1 tror jag att snubben har förbaskat god nytta av någons stöd just nu. Har han verkligen jobbat för att vara ren i 6 månader måste han känna sig som världens största sopa när han åkt dit igen. Ja Fy Faen, livet är inte lätt.
Även om det kanske inte känns som er prioritet nr 1 tror jag att snubben har förbaskat god nytta av någons stöd just nu. Har han verkligen jobbat för att vara ren i 6 månader måste han känna sig som världens största sopa när han åkt dit igen. Ja Fy Faen, livet är inte lätt.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Vår fd gitarrist åkte ut efter en spelning när hen var så full att han inte var talbar.Började spela på fel låtar osv. Vi tog det coolt tills vi hittade en ny gitarrist. Så lägg inte ner utan ta det lungt och leta efter en ny gitarrist, ni hittar en.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
-
- Medlem++
Tråkigt som fan, och hoppas ni kommer fram till något som ni alla känner er bekväma med. Låt inte denna negativa händelsen färga erat eget beslut om att spela musik dock, att han klantade sig ska ju inte få förstöra erat intresse. Sen tror jag också på att stödja snubben då han uppenbarligen behöver det och faktiskt har gjort ett försök att bli kvitt sina problem, men om han kommer sitta inne i ett år så är det ju naturligt att ni letar efter någon annan.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- anthax
- Medlem+
Jag hoppas innerligt att han kommer undan med böter, samhällstjänst och så, men tidigare saker talar mera mot finkan.
Slipper han finkan så är han mer än välkommen tillbaka, förutsatt att han är ärlig och pratar med oss andra när det känns tungt, för vi ställer upp för han, ingen tvekan om det.
Jag har pratat en hel del om återfallsmekaniken och vad som gör att folk får återfall, och förstår lite bättre hur det funkar nu, en enda liten tanke stjälper hela mentala försvaret, och återfallet är ett faktum.
Slipper han finkan så är han mer än välkommen tillbaka, förutsatt att han är ärlig och pratar med oss andra när det känns tungt, för vi ställer upp för han, ingen tvekan om det.
Jag har pratat en hel del om återfallsmekaniken och vad som gör att folk får återfall, och förstår lite bättre hur det funkar nu, en enda liten tanke stjälper hela mentala försvaret, och återfallet är ett faktum.