Oooo... den där riggen skulle jag lätt kunna leva med!Ivanhoe skrev:Min bassman 100 från -76 samt ny bassmanlåda 4x10 neo.
Låter runt och gott.

Oooo... den där riggen skulle jag lätt kunna leva med!Ivanhoe skrev:Min bassman 100 från -76 samt ny bassmanlåda 4x10 neo.
Låter runt och gott.
Ett smaskigt rack! Men bara en nyfiken-i-en-strut-fråga: vore det inte enklare och snällare för ryggen att ha typ 3 mindre rack, jag antar att det är sällan du behöver 6 preamps samtidigt? Fast det ser såklart inte lite fett utbassmayhem skrev:Nu har min storrigg vuxit ur kostymen; slutsteget har fått flytta till ett eget rack för att de små "förrackarna" ska få plats:
- Roland-mixern
- Yamaha PB1
- Eden WP100 Navigator
- Ampeg SVP-PRO
- EBS-1 Version 2
- Trace Elliot V-Type
Det blev riktigt stiligt, men förbaskat tungt...![]()
![]()
Absolut!Taurus skrev:Ett smaskigt rack! Men bara en nyfiken-i-en-strut-fråga: vore det inte enklare och snällare för ryggen att ha typ 3 mindre rack, jag antar att det är sällan du behöver 6 preamps samtidigt? Fast det ser såklart inte lite fett utbassmayhem skrev:Nu har min storrigg vuxit ur kostymen; slutsteget har fått flytta till ett eget rack för att de små "förrackarna" ska få plats:
- Roland-mixern
- Yamaha PB1
- Eden WP100 Navigator
- Ampeg SVP-PRO
- EBS-1 Version 2
- Trace Elliot V-Type
Det blev riktigt stiligt, men förbaskat tungt...![]()
![]()
Jag har aldrig vare sig testat eller ens lyssnat på en dylik pjäs, men utseendemässigt är det bland det fräckaste jag vet i basförstärkarväg. Förutom att den platsar i nästan vilken (mer eller mindre futuristisk) stil som helst från 1920-50-talet, fixar den även att ge ett snyggt "fuskrelicerat" intryck.DSBass skrev:Här är min nya rigg. Smidig som få.
![]()
Poester skrev:En liten hög med Lådor, varav två är nya för dagen!
Båda mina övriga toppar är på inspelningsresa, men en Reidmar fick vara med och förgylla bilden.
Tack! Känner mej väldigt nöjd. Dom andra i bandet sa dessutom att basen aldrig låtit så bra innan...Nick skrev:Engson - En av de snyggaste riggarna!
Eller så säljer du din topp så får jag en komplett rigg!blackparkas skrev:Poester skrev:En liten hög med Lådor, varav två är nya för dagen!
Båda mina övriga toppar är på inspelningsresa, men en Reidmar fick vara med och förgylla bilden.
Cool den där Sunn 2x15...!!
Skulle vilja ha en bara för att ha en komplett Sunn-rigg!
Snygg satan!Nick skrev:Engson - En av de snyggaste riggarna!
Del 1 på den nya riggen.Eagle Hazze skrev:kommer en ny snart.