Avklarad dispyt gällande basaffär. (Ändr titel/mod)
- lowfreq
- Medlem++
Avklarad dispyt gällande basaffär. (Ändr titel/mod)
Väldigt tråkigt och väldigt sant.
Jag har blivit blåst av "Pentastar" (pratabas-medlem) på 9000kr.
Ska försöka fatta mig kort. Om det krävs så kan jag gå in i minsta detalj.
Jag har haft tålamod som en ängel, men nu får det vara nog efter tre månader.
Jag köpte en P-bas av honom för 9000kr i mitten på Juli månad denna sommar.
Han annonserade alltså basen här på pratabas på säljes-avdelningen.
Han sade att det var en kanonbas på alla sätt och vis. Jag har kvar alla PM.
Jag satte in 9000kr på hans konto innan han skickade basen.
När han fått pengarna tar han direkt bort annonsen, jag undrade varför.
Basen skickas från Hässleholm med bussgods. När jag öppnar caset får jag en chock...
det är ett skämt till bas.. hade svårt att tro det var sant, "saken" var inte värd att kallas för bas.
En riktig skitbas i dubbel bemärkelse.. för det luktade något fruktansvärt illa om "basen".
Självklart PM:ar jag Pentastar direkt och frågar vad det är frågan om!
Han ber då, nästan omgående om ursäkt för att han sålt "basen" till mig. Huhh !!?
Han kom med många ursäkter och ojjande hit och dit.
Jag visste inte var jag skulle göra av basen för den luktade så fruktansvärt vidrigt illa
jag ville helst inte ens ta in den i min lägenhet.
Jag säger såklart att jag vill ha pengarna tillbaka.
Han dröjer ganska länge med att svara på varje PM, jag får hela tiden vänta in svar.
Trots att han drar på tiden att svara så blir det trots allt några PM fram och tillbaks.
Jag får inget vettigt svar på varför han lurade på mig basen.
Men antagligen är svaret att han själv köpte en 1964 Fender precis i samma veva.
När jag trycker på med att (på ett schysst sätt!) försöka låta köpet gå tillbaka så...
erbjuder han sig att snabbt fixa fram en annan bas som är värd de 9000kr jag betalade.
Han kanske är van att lura folk, jag vet inte, men veckorna gick och det händer ingenting.
Jag börjar sluta tro på honom efter några veckor och jag säger återigen att köpet får gå tillbaka.
Då börjar han skicka bilder på basar han påstod att han snabbt kunde fixa fram.
Men det visade sig vara rent skitsnack och ljug.
Det finns mycket att säga.. men senaste tiden har handlat om att jag skall få tillbaka pengarna.
Men bortförklaringar och ursäkter är det enda som kommer, OM han behagar svara.
Jag gratulerar honom som en pik varje gång jag sett honom sälja flera basar här på PB.
Vi är nu snart inne i slutet av oktober.. och det har gått tre månader.
Jag har förstått att jag varken kommer få tillbaka mina 9000kr eller likvärdig bas.
Jag är blåst på 9000kr av den alltid så korrekte "Pentastar"
Tack för det.
Vad jag vill med den här tråden...? - Att ni också ska veta att han är en "blåsare"
Jag har blivit blåst av "Pentastar" (pratabas-medlem) på 9000kr.
Ska försöka fatta mig kort. Om det krävs så kan jag gå in i minsta detalj.
Jag har haft tålamod som en ängel, men nu får det vara nog efter tre månader.
Jag köpte en P-bas av honom för 9000kr i mitten på Juli månad denna sommar.
Han annonserade alltså basen här på pratabas på säljes-avdelningen.
Han sade att det var en kanonbas på alla sätt och vis. Jag har kvar alla PM.
Jag satte in 9000kr på hans konto innan han skickade basen.
När han fått pengarna tar han direkt bort annonsen, jag undrade varför.
Basen skickas från Hässleholm med bussgods. När jag öppnar caset får jag en chock...
det är ett skämt till bas.. hade svårt att tro det var sant, "saken" var inte värd att kallas för bas.
En riktig skitbas i dubbel bemärkelse.. för det luktade något fruktansvärt illa om "basen".
Självklart PM:ar jag Pentastar direkt och frågar vad det är frågan om!
Han ber då, nästan omgående om ursäkt för att han sålt "basen" till mig. Huhh !!?
Han kom med många ursäkter och ojjande hit och dit.
Jag visste inte var jag skulle göra av basen för den luktade så fruktansvärt vidrigt illa
jag ville helst inte ens ta in den i min lägenhet.
Jag säger såklart att jag vill ha pengarna tillbaka.
Han dröjer ganska länge med att svara på varje PM, jag får hela tiden vänta in svar.
Trots att han drar på tiden att svara så blir det trots allt några PM fram och tillbaks.
Jag får inget vettigt svar på varför han lurade på mig basen.
Men antagligen är svaret att han själv köpte en 1964 Fender precis i samma veva.
När jag trycker på med att (på ett schysst sätt!) försöka låta köpet gå tillbaka så...
erbjuder han sig att snabbt fixa fram en annan bas som är värd de 9000kr jag betalade.
Han kanske är van att lura folk, jag vet inte, men veckorna gick och det händer ingenting.
Jag börjar sluta tro på honom efter några veckor och jag säger återigen att köpet får gå tillbaka.
Då börjar han skicka bilder på basar han påstod att han snabbt kunde fixa fram.
Men det visade sig vara rent skitsnack och ljug.
Det finns mycket att säga.. men senaste tiden har handlat om att jag skall få tillbaka pengarna.
Men bortförklaringar och ursäkter är det enda som kommer, OM han behagar svara.
Jag gratulerar honom som en pik varje gång jag sett honom sälja flera basar här på PB.
Vi är nu snart inne i slutet av oktober.. och det har gått tre månader.
Jag har förstått att jag varken kommer få tillbaka mina 9000kr eller likvärdig bas.
Jag är blåst på 9000kr av den alltid så korrekte "Pentastar"
Tack för det.
Vad jag vill med den här tråden...? - Att ni också ska veta att han är en "blåsare"
Don't mess with me, I do not want any treble!
-
- Medlem++
Re: Blåst av Pentastar på 9000kr
Jättetråkigt att höra, själv har jag gjort flera fina affärer med honom (tidigare). Det har luktat lite fuktskadat om bagarna, men det har löst sig genom att låta bagarna vara ute i minusgrader ett par dagar...
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- Jan Hellman
- VIP medlem
Är det något mer än att basen i fråga luktar illa? Är det case´n som luktar eller basen? Eller både och? Jag köpte en Wal-bas en gång där en katt vid upprepade tillfällen pissat i case´n. Det, kan jag säga, luktade otroligt illa. Skurade ur case´n med Pledge ca 5 gånger sen vart det problemet ur världen. Basen i sig rengjordes också ordentligt då den legat i case´n. Jag blev också lite sur men släppte det sedan då basen i sig var något så in åt helvete bra. Men om basen i fråga inte heller mår bra förutom odören så är det givetvis inte kul. Vad är det för fel på basen i sig? Vad är det för bas? Och givetvis är det så att det inte alls är bra om det tagit tre månader att antingen betalat tillbaka pengarna alternativt fixat fram en reko bas som ersättning.En riktig skitbas i dubbel bemärkelse.. för det luktade något fruktansvärt illa om "basen".
- Cuba
- VIP medlem
Torka av basen och vädra den ett par dagar så är du kvitt doften.
- blackparkas
- Medlem++++
Ajajaj!
Riktigt illa!
Har gjort ett par affärer med Penta och det har alltid gått smärtfritt.
Huruvida basen luktar eller ej känns oväsentligt i det här fallet när Penta lovat pengar tillbaka, har man en gång lovat ge pengar tillbaka så får man stå för det.
Hoppas han / Ni reder ut det, för hur det än är så anser jag Penta vara en bra tillgång för forumet m tanke på att det kommer en del goa japanare åt oss via honom.
Jag har fått hem 3 basar och 3 gitarrer via honom, alla har varit schyssta.
Riktigt illa!
Har gjort ett par affärer med Penta och det har alltid gått smärtfritt.
Huruvida basen luktar eller ej känns oväsentligt i det här fallet när Penta lovat pengar tillbaka, har man en gång lovat ge pengar tillbaka så får man stå för det.
Hoppas han / Ni reder ut det, för hur det än är så anser jag Penta vara en bra tillgång för forumet m tanke på att det kommer en del goa japanare åt oss via honom.
Jag har fått hem 3 basar och 3 gitarrer via honom, alla har varit schyssta.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Mr Spock
- Medlem++
I det här fallet verkar ju något ha gått på tok: vore trevligt att veta om det löser sig - eller om det ev finns en anna uppfattning om sakläget.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- lowfreq
- Medlem++
Ja, så enkelt och självklart är det!Irbit skrev:...Och givetvis är det så att det inte alls är bra om det tagit tre månader att antingen betalat tillbaka pengarna alternativt fixat fram en reko bas som ersättning.
Jag fattar inte hur Pentastar tänker!?? Det är ju helt sjukt det här.
Ja, precis !!blackparkas skrev:Riktigt illa!
Jag vill betona att det råder ingen som helst diskussion mellan Pentastar och mig om vad som gäller!
Han förnekar inte att han gjorde en Fuling mot mig.
Han ber om ursäkt och han säger till mig att han skäms som en hund.
Det finns ingen annan uppfattning om sakläget. Jag tror inte Pentastar har något att invända mot detta.Mr Spock skrev:I det här fallet verkar ju något ha gått på tok: vore trevligt att veta om det löser sig - eller om det ev finns en anna uppfattning om sakläget.
Han är fruktansvärt arrogant och nonchalant.. och han tar sjukt lång tid på sig att svara på mina PM.
Är han i position att bete sig så i detta läge ??!!!
Tror han att det här bara ska rinna ut i sanden och att jag skiter i mina 9000kr !??!!
Det här är helt sjukt. Vad ska jag göra??
- BB3000S
- VIP medlem
Har du varit i kontakt med Semborg eller någon av moderatorerna? Hur gick det isf? Om inte - kontakta en moderator och hör om dom kan hjälpa till med kommunikationen. Dom har ju även för en handlare kännbara påtryckningsmedel som IP-banning att ta till ifall han inte skyndsamt låter affären gå tillbaka. Har du kvar basen o vad är det för en bas?lowfreq skrev:Vad ska jag göra??
Trist att höra att sånt här kan hända på PB, och smått ofattbart att en forummedlem väljer att riskera sitt rykte genom att bete sig på det här viset - men du kanske bara sitter och hittar på, eller hur lol.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Det är väl tydligt vad som gäller, det är väl kutymt att om en köpare inte är nöjd med sitt köp här på PB av olika anledningar så återgår köpet. Har varit med om det själv där jag sålde en fd bandad Tokai numera bandlös till en PB medlem, han tyckte inte att basen uppfyllde mina definitioner. Då återgick köpet, tycker inte det är så konstigt. ord är ord och basar är basar. Man får helt enkelt lägga pengarna på is i en vecka efter att de sitter på kontot för att köparen får tid att kolla köpet.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
+1Eagle Hazze skrev:Det är väl tydligt vad som gäller, det är väl kutymt att om en köpare inte är nöjd med sitt köp här på PB av olika anledningar så återgår köpet. Har varit med om det själv där jag sålde en fd bandad Tokai numera bandlös till en PB medlem, han tyckte inte att basen uppfyllde mina definitioner. Då återgick köpet, tycker inte det är så konstigt. ord är ord och basar är basar. Man får helt enkelt lägga pengarna på is i en vecka efter att de sitter på kontot för att köparen får tid att kolla köpet.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- Håcke
- Medlem++
Eftersom Penta har varit en respekterad medlem so far så kanske nån som känner honom eller ngn moderator kan kontakta honom och se hur det står till?
Shit happens alldeles för lätt och vi är alla närmare katastrofen än vi anar.
I sann PB-anda borde vi nog försöka hjälpa en medlem som uppenbart hamnat i trubbel.
Jag köpte nyss den bästa basen jag ägt av Penta.
Shit happens alldeles för lätt och vi är alla närmare katastrofen än vi anar.
I sann PB-anda borde vi nog försöka hjälpa en medlem som uppenbart hamnat i trubbel.
Jag köpte nyss den bästa basen jag ägt av Penta.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag har handlat av Penta och varit nöjd, han hade upplyst om fel och skick till punkt och pricka.
Vi får hoppas att han inte stökar med flit utan att det finns en bra anledning. Självklart är det tråkigt för dig Lowfreq och tre månader är lång tid men är han i trångmål så skäms han säkert för att han inte kunnat betala tillbaka ännu.
Jag håller tummarna för att du får ett PM av honom snart där han förklarar situationen och lovar att ställa saker till rätta,
Vi får hoppas att han inte stökar med flit utan att det finns en bra anledning. Självklart är det tråkigt för dig Lowfreq och tre månader är lång tid men är han i trångmål så skäms han säkert för att han inte kunnat betala tillbaka ännu.
Jag håller tummarna för att du får ett PM av honom snart där han förklarar situationen och lovar att ställa saker till rätta,
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- Bootzy
- Medlem+
Jäkligt tråkig historia. Det verkar helt knas att riskera sitt rykte för EN affär. Speciellt eftersom Penta säljer basar frekvent här på forumet och många pratar varmt om honom. Han är ju väldigt kunnig om basar och vet med all säkerhet om att skicket har varit undermåligt på denna bas. Detta borde gå att lösa enkelt genom att helt enkelt tala om var problemet ligger och försöka hitta en lösning på problemet. Om ekonomiskt trångmål är det det rör sig om så borde det gå att lösa med kommunikation och vilja att ställa saken till rätta. Hoppas att detta löser sig för dig lowfreq. Du kan dina basar och är en av de sista man ska försöka lura på en skitbas.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
- BB3000S
- VIP medlem
Innan drevet drar igång alltför mycket kan det vara bra att komma ihåg att vi bara hört en sida av saken. Inget ont menat Lasse. Pentastar kanske har någon tråkig anledning till att det har blivit såhär, eller har en annan uppfattning om vad som sagts och kommits överens om. Pentastar har ju bidragit stort till forumet både med basar och kunskap, känns ofattbart att han skulle låta nåt sånt som det lowfreq varit med om hända bara för att. Men jag förstår att det suger. Vore nog bra om Pentastar själv kommenterade.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
- lowfreq
- Medlem++
Jag kan bara hålla med om vad flera av er säger - det är ofattbart.
Visst kan svi.. pentastar ha ekonomiska bekymmer,
men det är ingen smart lösning att blåsa folk på pengar.
De senaste månaderna har han sålt basar som vanligt.. alltså fått in pengar,
men dom verkar ha gått till hans egna inköp av basar/bas.
I det senaste PM jag fick från honom sa han att han är mitt uppe i en utlandsflytt,
och att han inte har tid med mig. Hygglo!
Jag säger det igen - han motsäger sig inte på något sätt att han är skyldig mig 9000kr
Men han skiter i att betala.
Kanske att det är sant att han håller på att flytta från sverige,
det skulle i så fall vara en förklaring till hans nonchalans och fräckhet.
Vi har aldrig tidigare varit ovänner på något sätt,
och jag har aldrig gjort honom något illa på något sätt.
Jag har dock lagt märke till hans stöddiga attityd här på PB.
Jag kontaktade moderatorerna innan jag skrev denna tråd!
Visst kan svi.. pentastar ha ekonomiska bekymmer,
men det är ingen smart lösning att blåsa folk på pengar.
De senaste månaderna har han sålt basar som vanligt.. alltså fått in pengar,
men dom verkar ha gått till hans egna inköp av basar/bas.
I det senaste PM jag fick från honom sa han att han är mitt uppe i en utlandsflytt,
och att han inte har tid med mig. Hygglo!
Jag säger det igen - han motsäger sig inte på något sätt att han är skyldig mig 9000kr

Men han skiter i att betala.
Kanske att det är sant att han håller på att flytta från sverige,
det skulle i så fall vara en förklaring till hans nonchalans och fräckhet.
Vi har aldrig tidigare varit ovänner på något sätt,
och jag har aldrig gjort honom något illa på något sätt.
Jag har dock lagt märke till hans stöddiga attityd här på PB.
Jag kontaktade moderatorerna innan jag skrev denna tråd!
- EADGC
- Medlem+
Vi har inte fått svar på detta vad jag kan se. Är det att basen är inpyrd med cigarettrök som är problemet? Om Penta själv möjligen är storrökare kanske han inte riktigt förstår vidden av problemet? (Endast spekulation från min sida -- känner ingen av parterna.)Irbit skrev:Är det något mer än att basen i fråga luktar illa? Är det case´n som luktar eller basen? Eller både och?En riktig skitbas i dubbel bemärkelse.. för det luktade något fruktansvärt illa om "basen".
Hursomhelst har jag numera, efter att själv åkt på en stinkbomb till rörhäck, frågan om cigarettrök eller annan odör högt på min checklista...
- Hugo Drax
- Medlem+
EADGC skrev:Vi har inte fått svar på detta vad jag kan se. Är det att basen är inpyrd med cigarettrök som är problemet? Om Penta själv möjligen är storrökare kanske han inte riktigt förstår vidden av problemet? (Endast spekulation från min sida -- känner ingen av parterna.)Irbit skrev:Är det något mer än att basen i fråga luktar illa? Är det case´n som luktar eller basen? Eller både och?En riktig skitbas i dubbel bemärkelse.. för det luktade något fruktansvärt illa om "basen".
Hursomhelst har jag numera, efter att själv åkt på en stinkbomb till rörhäck, frågan om cigarettrök eller annan odör högt på min checklista...
Kanske bara är jag, men jag tolkar iaf detta som att det inte bara är att den luktar illa som är felet?
lowfreq skrev: det är ett skämt till bas.. hade svårt att tro det var sant, "saken" var inte värd att kallas för bas.
- EADGC
- Medlem+
Jag tolkar också saken så, men TS har inte besvarat Irbits frågor. Jag skulle liksom Irbit önska att han utvecklade saken en smula. Vad är det för odör? Vilka är de övriga felen?Hugo Drax skrev: Kanske bara är jag, men jag tolkar iaf detta som att det inte bara är att den luktar illa som är felet?
lowfreq skrev: det är ett skämt till bas.. hade svårt att tro det var sant, "saken" var inte värd att kallas för bas.
- lowfreq
- Medlem++
Felen på basen är ointressant att diskutera, som jag skrev så är den biten avklarad redan från dag 1.EADGC skrev:Jag tolkar också saken så, men TS har inte besvarat Irbits frågor. Jag skulle liksom Irbit önska att han utvecklade saken en smula. Vad är det för odör? Vilka är de övriga felen?
Vad det handlar om är givetvis OM, NÄR, och HUR jag skall få tillbaka mina 9000:-
- EADGC
- Medlem+
Jag vill inte låta dryg, men du skrev faktiskt inledningsvis "Om det krävs så kan jag gå in i minsta detalj." Nu är vi flera som har uttryckt en önskan om att få veta åtminstone ett par detaljer. Se inte detta som ett misstänkliggörande av dina utsagor, men som du är medveten om är det en allvarlig anklagelse du lägger fram, så begäran är knappast orimlig -- eller hur? Historien är ju ytterst förbryllande och det kan vara av intresse att få veta mera specifikt vilket taskspel Pentastar ägnar sig åt.
- Poester
- VIP medlem
Det är ju inte omöjligt att saker kan gå fel ibland, eller att två personer missupfattar varandra, en säljare är otydlig eller rentutav luras, MEN...EADGC skrev:Se inte detta som ett misstänkliggörande av dina utsagor, men som du är medveten om är det en allvarlig anklagelse du lägger fram...
Om man nu har problem med en person och måste som sista utväg, hänga ut personen som här görs, så kan JAG tycka att sakliga detaljer kring vad som är fel är på sin plats. INTE en missnöjd köpares personliga åsikter om hur säljaren är som person. En personlig uppfattning efter en affär som inte faller en i smaken kan ju förvärras av att man är lite putt eftersom man inte känner sig nöjd med affären.
Det är ytterst tråkigt att läsa om affärer som inte går bra, oavsett orsak, men det är lika tråkigt att se styva ord mellan två PB:are, vilket vi i detta fallet bara fått från ena hållet!
Hoppas det löser sig vad än problemet är!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
-
- Medlem++
Delar inte Lestrange verkstad med Pentastar? Han kanske kan medla i konflikten eller i alla fall styrka/förneka det faktum att pentastar har problem eller ska flytta utomlands?
- - - - - - - - - - - - - - -
- Mr Spock
- Medlem++
Vi uppfattar/tolkar uppenbarligen det som skrivits väldigt olika: min tolkning (utan att påstå att den skulle vara mera korrekt) är att köpare och säljare tämligen tidigt varit överens om att köpet skall gå tillbaka, men att detta sedan inte skett.Poester skrev:Det är ju inte omöjligt att saker kan gå fel ibland, eller att två personer missupfattar varandra, en säljare är otydlig eller rentutav luras, MEN...EADGC skrev:Se inte detta som ett misstänkliggörande av dina utsagor, men som du är medveten om är det en allvarlig anklagelse du lägger fram...
Om man nu har problem med en person och måste som sista utväg, hänga ut personen som här görs, så kan JAG tycka att sakliga detaljer kring vad som är fel är på sin plats. INTE en missnöjd köpares personliga åsikter om hur säljaren är som person. En personlig uppfattning efter en affär som inte faller en i smaken kan ju förvärras av att man är lite putt eftersom man inte känner sig nöjd med affären.
Det är ytterst tråkigt att läsa om affärer som inte går bra, oavsett orsak, men det är lika tråkigt att se styva ord mellan två PB:are, vilket vi i detta fallet bara fått från ena hållet!
Hoppas det löser sig vad än problemet är!
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mike
- The Transporter
Korrekt analys:Mr Spock skrev:Vi uppfattar/tolkar uppenbarligen det som skrivits väldigt olika: min tolkning (utan att påstå att den skulle vara mera korrekt) är att köpare och säljare tämligen tidigt varit överens om att köpet skall gå tillbaka, men att detta sedan inte skett.
lowfreq skrev: Felen på basen är ointressant att diskutera, som jag skrev så är den biten avklarad redan från dag 1.
Vad det handlar om är givetvis OM, NÄR, och HUR jag skall få tillbaka mina 9000:-
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
- EADGC
- Medlem+
Det är nog ingen som tolkar detta annorlunda. Penta har s.a.s. befunnits skyldig på den punkten. Av intresse är dock exakt vad som föranledde att köpet skulle hävas -- det "ursprungliga brottet" alltså -- och på den punkten saknas alltjämt detaljer.Mike skrev:Korrekt analys:Mr Spock skrev:Vi uppfattar/tolkar uppenbarligen det som skrivits väldigt olika: min tolkning (utan att påstå att den skulle vara mera korrekt) är att köpare och säljare tämligen tidigt varit överens om att köpet skall gå tillbaka, men att detta sedan inte skett.
lowfreq skrev: Felen på basen är ointressant att diskutera, som jag skrev så är den biten avklarad redan från dag 1.