Avklarad dispyt gällande basaffär. (Ändr titel/mod)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Blåst av Pentastar på 9000kr

Inlägg av Jan Hellman »

f-bass skrev:Det är väl tydligt så att det förslår. Om man ska hålla på med handel av så personliga saker som basar utan att köparen testar varan så vill det väl till att varan är som säljaren beslriver den ÄVEN för köparen,huh?
Varför måste han vara mer ingående? Kan du inte föreställa dej att det stämmer? Tror du att lofreq bara hittar på att han inte tycker att den är ok? Behöver han beskriva möglet mer i detalj bara för att du och andra petimeternniskor lättare ska förstå och "kunna döma"?
Som sagt. Jag har jobbat i musikaffär. Jag var med om en hel del där kunder hävdat att saker varit "värdelösa". Därav frågorna. För övrigt har inte du sett basen av vad jag förstår. Och du väljer att uttala dig trots detta och kalla folk för än det ena och än det andra. Jag tycker att det är bra att en andra sida presenterats. Det balanserar upp det hela lite grand. Jag är för övrigt övertygad om att Penta kommer fixa detta. Det har han alltid gjort vid det hyffsat stora antal affärer som han gjort med andra PB:are av vad jag förstått. Är tre månader för lång tid? Nä, det tycker jag inte. Men det är tydligt att lowfreq tycker det. Om det brustit i kommunikationen dom emellan och Penta surat ur för att lowfreq kallat honom "fitta" och en massa annat så har väl inte det direkt skyndat på processen kanske. Men dom får reda ut detta. Och personligen är jag övertygad om att Penta kommer lösa detta på ett snyggt sätt. Och nu verkar det ju som att det är en inte bara bra bas utan även en hyffsat ovanlig bas på gång så vi får väl hoppas att alla blir nöjda. Pentas hyffsat klockrena rykte vad det gäller att göra rätt för sig kanske gör att man ska hoppas på ett bra utfall.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Eftersom tråden verkar ha fyllt sitt syfte och övergått i pajkastning så låser vi den nu.
Om Penta vill kommentera i den eller om Lowfreq får det hela löst på nåt sätt så kan vi låsa upp den igen. Frågor om detta går bra att pm:a till mig.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

I och med att jag nu har fått en ersättningsbas (JV P-82) så är nu denna affär äntligen avslutad!
Tack för stort stöd av flera grymma pratabasare!

Nu vänder vi blad. :)
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Det låter bra!
Då låser vi denna och ser det hela som utrett.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar