PB-träff i Örnsköldsvik! + Gearlist
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Re: PB-träff i Örnsköldsvik! + Gearlist
Oj, glömde nämna AndersB:s fina Squier och hans koola riffande på distpedalerna.
Det var lite av de intryck som poppade upp snabbt här. Sen fanns det än mer än jag orkar skriva...
Det var lite av de intryck som poppade upp snabbt här. Sen fanns det än mer än jag orkar skriva...
- Pebbe
- VIP medlem
Min behållning från träffen måste, så här med eftertanke, vara aacee/Magnus "fattigmans pino". Den kändes ju bara sååå rätt.
Magnus , du måste hojta till om/när den blir till salu!
Kan du förresten mäta halsen så jag vet vilka mått jag vill ha?

Magnus , du måste hojta till om/när den blir till salu!

- SuperSwede
- Medlem+
100+ på den, det var en riktig goding, fint arbete med lackeringen på halsen ocksåPebbe skrev:Min behållning från träffen måste, så här med eftertanke, vara aacee/Magnus "fattigmans pino". Den kändes ju bara sååå rätt.![]()
Magnus , du måste hojta till om/när den blir till salu!![]()

//P
- aacee
- Medlem+
Kul att det är fler än jag som gillar den!SuperSwede skrev:100+ på den, det var en riktig goding, fint arbete med lackeringen på halsen ocksåPebbe skrev:Min behållning från träffen måste, så här med eftertanke, vara aacee/Magnus "fattigmans pino". Den kändes ju bara sååå rätt.![]()
Magnus , du måste hojta till om/när den blir till salu!![]()
Kan du förresten mäta halsen så jag vet vilka mått jag vill ha?![]()
//P

Tror också att det är TI-flatsen som gör att den känns lite extra goo.
Lovar att hojta till om/när den ska lämna mig.
Jag tar med mig skjutmåttet hem idag och mäter upp halsen under kvällen.
Ska bli spännande även för mig att se vad det är för mått som gör halsen så trevlig.
/M
- aacee
- Medlem+
För övrigt så vart jag lite nykär i Stingray efter att ha testat mrbaloo's underbara exemplar. Vilken hals!
Hade svårt att släppa den ur händerna
Sedan blir man ju överväldigad av alla fina basar men Valles Van Zandt, Richthaprick's lönnhalsade AM Delux och SuperSwede's gamla slitna -63:a stack ut lite extra.
Pebbes Windmill Jazz överaskade också. Vilket instrument
En annan överaskning var att jag gillade Maruszczyk Frog:en, väldigt mångsidigt instrument.
Hade svårt att släppa den ur händerna

Sedan blir man ju överväldigad av alla fina basar men Valles Van Zandt, Richthaprick's lönnhalsade AM Delux och SuperSwede's gamla slitna -63:a stack ut lite extra.
Pebbes Windmill Jazz överaskade också. Vilket instrument

En annan överaskning var att jag gillade Maruszczyk Frog:en, väldigt mångsidigt instrument.
- Cuba
- VIP medlem
Blev det ingen efterfest, eller for'ni ba ner på grill'n efteråt?
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Vi knatade ner på våningen under och käkade smarrig mat, sen ryktades det om att de kvarvarande skulle hemsöka SuperSwedes bassamling, så jag antar att de är kvar där än.Cuba skrev:Blev det ingen efterfest, eller for'ni ba ner på grill'n efteråt?

-
- Medlem++
Exakt vad är en pleasureboard?
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Sv: PB-träff i Örnsköldsvik! + Gearlist
Jag hade ju en basmekarbräda med mig. Så någon kunde ju ha fått slafa på den...Hellish skrev:Vi knatade ner på våningen under och käkade smarrig mat, sen ryktades det om att de kvarvarande skulle hemsöka SuperSwedes bassamling, så jag antar att de är kvar där än.Cuba skrev:Blev det ingen efterfest, eller for'ni ba ner på grill'n efteråt?

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
En vibrerande platta som man står eller sitter på när man spelar. Man får känslan av spela på stark volym även om man spelar svagt eller använder inear.Bullen skrev:Exakt vad är en pleasureboard?
http://www.tecamp.biz/en/products/speci ... l#overview" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersB
- Medlem
Fungerade galet bra för ändamålet, och går att använda för att locka fram illamående om det skulle behövas!Nick skrev:En vibrerande platta som man står eller sitter på när man spelar. Man får känslan av spela på stark volym även om man spelar svagt eller använder inear.
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
- Cuba
- VIP medlem
Den hade jag gärna lagt upp mig på, så att någon kunde massera bort min ischias (ischias), samt flanera runt 100+ basar.mrbaloo skrev:Jag hade ju en basmekarbräda med mig. Så någon kunde ju ha fått slafa på den...Hellish skrev:Vi knatade ner på våningen under och käkade smarrig mat, sen ryktades det om att de kvarvarande skulle hemsöka SuperSwedes bassamling, så jag antar att de är kvar där än.Cuba skrev:Blev det ingen efterfest, eller for'ni ba ner på grill'n efteråt?
Kul att Norrland fixar till basträffar!
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Den är till salu, slå till nästa gång du har vägarna förbi hemtrakterna...Cuba skrev:Den hade jag gärna lagt upp mig på, så att någon kunde massera bort min ischias (ischias), samt flanera runt 100+ basar.mrbaloo skrev:Jag hade ju en basmekarbräda med mig. Så någon kunde ju ha fått slafa på den...Hellish skrev:Vi knatade ner på våningen under och käkade smarrig mat, sen ryktades det om att de kvarvarande skulle hemsöka SuperSwedes bassamling, så jag antar att de är kvar där än.Cuba skrev:Blev det ingen efterfest, eller for'ni ba ner på grill'n efteråt?
Kul att Norrland fixar till basträffar!

/MrBaloo
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Halloj!!!
Skall vi försöka styra upp en träff till hösten igen? Eller är vi för få som fortfarande är kvar här på PB och inte gått över "till det andra forumet"? Annars borde vi nog kunna välkomna vem som helst med basintresse till en sån träff.
/MrBaloo
Skall vi försöka styra upp en träff till hösten igen? Eller är vi för få som fortfarande är kvar här på PB och inte gått över "till det andra forumet"? Annars borde vi nog kunna välkomna vem som helst med basintresse till en sån träff.
/MrBaloo
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Jorå. Planer finns, jag avvaktar bara för att se hur ett par konferensresor blir schemalagda för att dra igång det. 

mrbaloo skrev:Halloj!!!
/MrBaloo
- mikkejohansson
- Medlem++
Passar datumet med allt annat som händer i höst kommer jag som ett skott. Tar med mig alla som ryms från Skellefteå med 

Fender - Pedaler - GK - TKS