Anger management... (aka Parkas lackar ur....)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Anger management... (aka Parkas lackar ur....)

Inlägg av blackparkas »

Det komiska är att de pecis byggt en chikan typ med en trottoar på den vägen han kommer på... FÖr att man ska sakta ner när man närmar sig vägen..

Jag bara hoppas hoppas hoppas att han kommer den andra vägen nå´n gång och jag kör ut och är ensam i bilen..
Det är nämligen högerregeln som gäller, vilket han för det första knappast vet om och för det andra så bryr han sig inte...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

blackparkas skrev:Det komiska är att de pecis byggt en chikan typ med en trottoar på den vägen han kommer på... FÖr att man ska sakta ner när man närmar sig vägen..

Jag bara hoppas hoppas hoppas att han kommer den andra vägen nå´n gång och jag kör ut och är ensam i bilen..
Det är nämligen högerregeln som gäller, vilket han för det första knappast vet om och för det andra så bryr han sig inte...
Haha stenhårt.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Janne

Inlägg av Janne »

Nu vet jag inte om det hjälper på honom men en pytteliten rosamålad cykel en liten bit ut på vägen är det bästa farthinder jag stött på, men det kanske bara hjälper om man har egen dotter.

En kompis i Göteborg blev vansinnig på en motorcyklist som alltid brände förbi deras hus mitt i natten och väckte deras bebis. En natt sprang han ned på gatan och följde motorcykeln, han hade hört att den stannade inte så långt bort. Han får tag i snubben och skäller ut honom. Motorcykelsnubben reser sig med sin farlig-klubb-väst i alla sina 200 cm och tittar ned på min lille kompis som väl är på ca 1.60. "Är du helt dum i huvudet" frågar motorcykelsnubben. "Ja, förmodligen." säger min kompis och går hem.
Denna historia kanske är lite tröst om du känner att du fegade ur ;)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Appropå arg så känns det som att jag måste posta denna klassiker här! :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JRRTlrfTw0s[/youtube]
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

HirYoshima skrev:
Irbit skrev:Är det någon gång då jag blir sur på riktigt så är det när någon försöker ha ihjäl mig i trafiken.
Jag blir sur oavsett när folk försöker ha ihjäl mig, så jag har full förståelse för din reaktion :)
Jo så är det nog. :lol: Men för min del är det nog faktiskt så att någon aldrig försökt ha ihjäl mig. Om man räknar bort i trafiken då..... ;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Eagle Hazze skrev:
blackparkas skrev:Det komiska är att de pecis byggt en chikan typ med en trottoar på den vägen han kommer på... FÖr att man ska sakta ner när man närmar sig vägen..

Haha stenhårt.

Ja vad gör man...
Med tanke på hans hastighet så lär det bli en rejäl smäll och smällen lär ju komma på min sida bilen isf...
Men... Ja... Då borde han lära sig... Om inte annat så lär han få det jobbigt med sin mamma när han ringer och berättar att han kvaddat den fina BMW 750:n....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:
Eagle Hazze skrev:

Haha stenhårt.

Ja vad gör man...
Med tanke på hans hastighet så lär det bli en rejäl smäll och smällen lär ju komma på min sida bilen isf...
Men... Ja... Då borde han lära sig... Om inte annat så lär han få det jobbigt med sin mamma när han ringer och berättar att han kvaddat den fina BMW 750:n....
Såhär i hemmets lugna vrå, utan att ha blivit hotad av någon idag, kan jag tycka att businesscaset för den övningen hamnar på rött...
Du fick rätt, men riskerar skador som du kan få leva med hela livet... Vad tänker du då? "Men han fick nog jobbigt med sin mamma..."?
Eller om du rent av dör...? Jag tror din familj vill ha dig kvar.

Jag förstår din ilska och din oro, men den metoden tycker jag du ska låta bli.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Det var rätt kul när vi hade den här turnébullen!
Folk flyttade på sig av nån anledning! :twisted:

Bild
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Det var rätt kul när vi hade den här turnébullen!
Folk flyttade på sig av nån anledning! :twisted:

Bild
Folk flyttar nog på sig när Taylor Swift´s turnéfordon kommer körandes också.....

Bild

Och hon är en ung tjej UTAN skägg...... ;) :twisted:
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

U2. ;)

Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Mike skrev:U2. ;)

Bild
Bild

Lasse. Fast han har ju skägg, vilket ju väger upp.....

Jag ska inte säga någonting förresten.....

Bild

Trasig diesel-Ford. Vilket raskt för oss tillbaka till Parkas. FORD SUGER PURJO!!! :twisted:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

DU kan suga purjo!!

Känns inte alls långt borta att köpa nå´t stort amerikanskt kan jag säga, sedan kan de där fisglidarna komma och gasa med sina BMW hur mycket de vill, jag kör över dem bara...

Hade jag haft 270 papp + lite mer lön så man hade råd att tanka hade jag köpt den här på en gång:

Bild

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:DU kan suga purjo!!

Känns inte alls långt borta att köpa nå´t stort amerikanskt kan jag säga, sedan kan de där fisglidarna komma och gasa med sina BMW hur mycket de vill, jag kör över dem bara...

Hade jag haft 270 papp + lite mer lön så man hade råd att tanka hade jag köpt den här på en gång:

Bild
Köp en Kamaz lastbil istället.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZAQ9JO0Odt8[/youtube]

Du får flera stycken för samma peng som något amerikanskt mög. Sen kan du dra ner till Sundbyberg och skrämma komunalfolk. ;)
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Jag tycker det bästa rådet är att ringa polisen varje gång han gasar förbi och då påstå att den jäveln är antingen full eller påverkad och det förr eller senare kommer att hända att han kör på någon. Om han verkligen "är" någon blir det stökigt i hans vardag om polis börjar intressera sig för hans förehavande.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Inlägg av JazzBassillen »

Du kan ju alltid låna, eller göra en kopia av, den berömda polisdockan i Benestad.
Det fungerar i och för sig bara en gång.

Bild

Annars kan du ju ta kontakt med bilägaren (marodörens morsa?) och skvallra.
Om hon inte är en curlingförälder, kan du sen njuta av att se unge herr blyfot passera ditt hus på cykel, eller i passagerarsätet. .
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

JazzBassillen skrev:Du kan ju alltid låna, eller göra en kopia av, den berömda polisdockan i Benestad.

Bild

Om hon inte är en curlingförälder, kan du sen njuta av att se unge herr blyfot passera ditt hus på cykel, eller i passagerarsätet. .
Räcker väl med fejkad automat-kamera...:hmm:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Inlägg av JazzBassillen »

fieldflower skrev:
JazzBassillen skrev:Du kan ju alltid låna, eller göra en kopia av, den berömda polisdockan i Benestad.

Bild

Behövs väl ingen fejkad automat-kamera heller.
Räcker gott med en fejkad fartkameravarningsskylt om vi nu ska vara såna...:hmm:

Bild
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

JazzBassillen skrev:
fieldflower skrev:

Bild

Behövs väl ingen fejkad automat-kamera heller.
Räcker gott med en fejkad fartkameravarningsskylt om vi nu ska vara såna...:hmm:

Bild
Precis... Känns som det är inom räckhåll att få den där tomten (och alla andra tomtar) att sakta ned lite i grannskapet.
Medlem i PB50+
Skriv svar