Dagen som Gud glömde.....
- Jan Hellman
- VIP medlem
Dagen som Gud glömde.....
Igår. Måndagen den 28 oktober...... En måndags motsvarighet till fredagen den 13:e. Precis ALLT gick snett! Och det UTAN att ha blivit drabbad av någon storm. Började med att jag försov mig. Vi skulle påbörjat inspelningen av nästa Band of Jade-platta igår, vilket vi också gjorde, men ALLT gick fel! Teknikstrul deluxe i studion och mitt i alltihop ringde dom från stället där vi spelade i lördags och berättade att vi glömt två keyboard stativ efter giget. Så vi hoppade in i vanen för att dra ner och hämta prylarna och då gick inte bilen igång. Fick igång den efter att ha kopplat den till batteriet från en annan bil men den gick löjligt ojämt, visade inget oljetryck, ingen motortemperatur, ingen belysning inne i bilen, den högg REJÄLT när man la i en växel och lite annat. Stängde av den och laddade batteriet i flera timmar men ingen förbättring. Efter att ha pratat med verkstaden som rekommenderade att inte köra en meter med bilen även om den går igång måste jag nu ringa en bilbärgare som får ta bilen till verkstad. Bilen funkade klockrent i lördags när vi gigade. Till råga på allt hade jag besiktningstid på torsdag vilket är sista dagen för besiktning. Körförbud på fredag. Och verkstaden har inte tid att kolla på bilen på flera veckor..... Sen lyckades vi inte spela in en enda ton under resten av dagen. Spöken i studion. ALLT strulade!
Det verkar som att väldigt många hade problem igår. En polare ringde och berättade att han stod på stationen i Sundsvall och att en kvinna klivit ombord på ett tåg och GLÖMT sin några månader gamla bäbis kvar på perongen i barnvagnen. En annan polare blev påkörd två gånger under loppet av en timme i bilen. Först vid ett rödljus där han blev påkörd bakifrån och senare efter att ha parkerat då bilen framför precis skulle dra och då blev han påbackad. Föraren hade råkat trycka på gasen istället för bromsen.....
Hur som, konstig dag igår. Hoppas på en bättre dag idag.
Det verkar som att väldigt många hade problem igår. En polare ringde och berättade att han stod på stationen i Sundsvall och att en kvinna klivit ombord på ett tåg och GLÖMT sin några månader gamla bäbis kvar på perongen i barnvagnen. En annan polare blev påkörd två gånger under loppet av en timme i bilen. Först vid ett rödljus där han blev påkörd bakifrån och senare efter att ha parkerat då bilen framför precis skulle dra och då blev han påbackad. Föraren hade råkat trycka på gasen istället för bromsen.....
Hur som, konstig dag igår. Hoppas på en bättre dag idag.
- Mr Spock
- Medlem++
Re: Dagen som Gud glömde.....
Vissa dagar önskar man verkligen att man stannat i sängen.
Hoppas det flyter bättre för dig idag.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Jan Hellman
- VIP medlem
Idag har varit en STRÅLANDE dag! Har spelat in fyra låtar och hunnit dricka ur 33% av en vinflaska. Italienskt. Nu ska jag hem. Fast bilen funkar fortfarande inte....Mr Spock skrev:Vissa dagar önskar man verkligen att man stannat i sängen.

- olabola
- Medlem++
Ptjaa..måndagen..dagen jag fick nytt jobb me skapligt mycke mera pröjs. Så helt illa var den inte..fast jag blev blöt om fötterna när jag var ute.
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
- JazzBassillen
- Medlem+
Vi är alla tacksamma att bilen inte funkar att köra hem med efter ditt vindrickande.Irbit skrev:Idag har varit en STRÅLANDE dag! Har spelat in fyra låtar och hunnit dricka ur 33% av en vinflaska. Italienskt. Nu ska jag hem. Fast bilen funkar fortfarande inte....Mr Spock skrev:Vissa dagar önskar man verkligen att man stannat i sängen.

Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
- Jan Hellman
- VIP medlem
Bilen står parkerad utanför studion som är belägen 57 meter ifrån där jag bor. Det GÅR inte att komma närmare porten där jag bor än där bilen står parkerad!JazzBassillen skrev:Vi är alla tacksamma att bilen inte funkar att köra hem med efter ditt vindrickande.Irbit skrev:Idag har varit en STRÅLANDE dag! Har spelat in fyra låtar och hunnit dricka ur 33% av en vinflaska. Italienskt. Nu ska jag hem. Fast bilen funkar fortfarande inte....Mr Spock skrev:Vissa dagar önskar man verkligen att man stannat i sängen.

-
- Medlem++
Hoppas att dina dagar fortsätter vara bättre än den dagen. (lär ju inte vara så svårt iofs)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- fieldflower
- Hedersmedlem
Nämen, gratulerar!!olabola skrev:Ptjaa..måndagen..dagen jag fick nytt jobb me skapligt mycke mera pröjs. Så helt illa var den inte..fast jag blev blöt om fötterna när jag var ute.
Nytt jobb på samma ställe eller ny arbetsgivare också?
Medlem i PB50+
- olabola
- Medlem++
Hela paketet..men vi får väl se..kan ju gå åt helsike det ocksåfieldflower skrev:Nämen, gratulerar!!olabola skrev:Ptjaa..måndagen..dagen jag fick nytt jobb me skapligt mycke mera pröjs. Så helt illa var den inte..fast jag blev blöt om fötterna när jag var ute.

- fieldflower
- Hedersmedlem
Sedärja... Det brukar ju vara då man får de stora lyften i lön...olabola skrev:Hela paketet..men vi får väl se..kan ju gå åt helsike det ocksåfieldflower skrev:Nämen, gratulerar!!olabola skrev:Ptjaa..måndagen..dagen jag fick nytt jobb me skapligt mycke mera pröjs. Så helt illa var den inte..fast jag blev blöt om fötterna när jag var ute.
Då håller jag tummarna att det går vägen och blir kul.
Medlem i PB50+