Ska vi byta gig med varann?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Ska vi byta gig med varann?

Inlägg av Punkster »

Jag har ett litet förslag, som jag har testat förut med positiv utgång. Tänkte jag skulle prova igen.

Jag spelar i ett band som heter Marble Halls. Vi arrar en spelning här i Örebro där vi bor och bjuder in ett annat band från en annan stad. Detta band arrar sen en egen spelning i sin hemstad och bjuder in oss. På så sätt får båda banden komma ut och spela lite, och man kan knyta värdefulla kontakter med folk som bor utspridda lite här och där.

Mitt band heter Marble Halls kommer som sagt från Örebro. Vi spelar post metal och vårt debutalbum ligger ute på spotify, länkar till det längre ner. Det andra (eller de andra om flera vill vara med) bandet bör alltså spela någon typ av liknande musik, t.ex. doom metal, postrock/postmetal, sludge, stoner, progmetal eller nån annan typ av hårdare musik med experimetiella/psykedeliska inslag.

Vi kommer att fixa ett gig på ett ställe som heter Plektrum Bar i Örebro, vilket är en rockklubb. Det är 18 år som gäller, alltså inga underåriga musiker. Om det utgår gage är osäkert, samma sak med bensinpengar. Däremot brukar det bjudas på käk och öl. Vi accepterar självklart samma villkor när det ska bjudas tillbaka.

Nån som är sugen? Hör av er!

Länk till Marble Halls album: http://open.spotify.com/artist/51bErMfACcjM1zJbyHts2h" onclick="window.open(this.href);return false;
/Linus
Användarvisningsbild
mrbaloo.jr
Nykomling
Kontakt:

Re: Ska vi byta gig med varann?

Inlägg av mrbaloo.jr »

Riktigt bra idé! Synd bara att man bor lite väl långt bort :( och att en av gitarristerna är 17 :/ men som sagt riktigt bra idé ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk
All bass, no treble!
/mrbaloo.jr
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Låter kul! Vi har pratat om att spela runt i landet en hel del i bandet (Structural Disorder)! Är ni anslutna till något studieförbund? :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

archisland skrev:Låter kul! Vi har pratat om att spela runt i landet en hel del i bandet (Structural Disorder)! Är ni anslutna till något studieförbund? :)
Japp, Sensus.
/Linus
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Punkster skrev:
archisland skrev:Låter kul! Vi har pratat om att spela runt i landet en hel del i bandet (Structural Disorder)! Är ni anslutna till något studieförbund? :)
Japp, Sensus.
Ok! Vi har Studieförbundet Vuxenskolan och vi har varit i kontakt med dem en hel del om att göra någon form av utbyte mellan exempelvis "Stockholmskontoret" och Sundsvallskontoret" - men jag skulle faktiskt tro att ett utbyte över "studieförbundsgränserna" också är någonting som kan intressera dem (Gällande ev. subventionering för resa/husrum tänker jag då :) ) Ska undersöka saken! :)
Användarvisningsbild
Hatt_Johan
Medlem+

Inlägg av Hatt_Johan »

OT: Post-Metal på PB! FANTASTISKT! :D
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Det låter kalas!

Och ja, post metal är en ganska exklusiv genre :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Linus
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Låter som ett riktigt kul initiativ. Inte redo att gigga just nu, men kanske i vår. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

Kan starkt rekomendera att arbeta med punkster!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Samarbete mellan studieförbunden verkar inte vara något att räkna med tror jag... eller det är iaf mina erfarenheter...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Näe, i första hand är det tänkt att lösa detta utan inblandning av studieförbund. Iaf från min sida.
/Linus
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Punkster skrev:Näe, i första hand är det tänkt att lösa detta utan inblandning av studieförbund. Iaf från min sida.
Fick ett svar att de var svagt positiva till det hela. Tror nog att vi kan klara det bättre/snabbare om vi roddar i det hela själva :) Ska vi sikta på att köra nått till våren? :)
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Punkster skrev:Näe, i första hand är det tänkt att lösa detta utan inblandning av studieförbund. Iaf från min sida.
Fick ett svar att de var svagt positiva till det hela. Tror nog att vi kan klara det bättre/snabbare om vi roddar i det hela själva :) Ska vi sikta på att köra nått till våren? :)
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Näe, studieförbund är inte så intresserade av att hjälpa band mer än med subventionerade hyror (eftersom det ger dem själva jobb).
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

archisland skrev:
Det låter kalas!

Visst kan det tänka sig att studieförbundet vill vara med och hjälpa, men då kanske mer med grejer som att ordna backline eller fixa fram en lokal.
/Linus
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

HirYoshima skrev:Näe, studieförbund är inte så intresserade av att hjälpa band mer än med subventionerade hyror (eftersom det ger dem själva jobb).

Sitter som vise ordförande för studiefrämjandet i södra dalarna och distrikt mitt.
Vill påstå att det är precis tvärtom hos studiefrämjandet.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Skriv svar