Jag är en 39-årig Boråsare som äntligen har kommit tillbaka till basspelet. För över 20 år sen så började jag spela lite bas med ett fritidsgårdsband, men det varade inte länge. Ända sen dess har jag av och till tänkt att jag kanske skulle börja igen, men andra "små" saker som barn, jobb, arbetslöshet och studier har kommit i vägen. Dock har jag alltid haft en fascination för just basgångar i musik. Polarna diggar gitarrsolon, och när dom spelar luftgitarr så har jag alltid sagt nåt i still med "lyssna på den där övergången!".
För nåt år sen blev jag arbetslös och ändrade bana helt i livet och började plugga till läkare. Och ni vet väl att studenter har allt tid i världen

Sagt och gjort. Jag började googla runt och hittade ett sånt där förhatligt baspaket på musik-verkstan.se för 999:-. Jag vet att kvalitén är sådär med såna saker, men eftersom jag inte visste om detta var ännu en av mina "gå-in-med-själ-och-hjärta-för-att-glömma-av-de- om-2-veckor" saker (och för att frugan antagligen skulle strypa mig om jag la hela studiemedlet på en bas) så tog jag det säkra före det osäkra.
En liten länk till paketet: http://www.musik-verkstan.se/showProduc ... 8&id=14217" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är en liten 15W förstärkare och en Washburn T12 planka.
Förstärkaren skall vi helst glömma (duger iofs att sitta hemma med), men basen är väl helt OK för mig som inte hållit i en bas på över 20 år. Och med tanke på deras livtids servicegaranti så tyckte jag det var en bra deal. Dom slipade av lite utstickande bandkanter, justerade halsen och stränghöjden direkt vid köp. Sen sa dom: "Hem och spela nån vecka och kom tillbaka sen så fixar vi till så att du trivs med den". Ingen dålig service!
Å andra sidan har jag redan börjat drömma om stora högtalarstackar och MusicMan Stingrays....
Nåja. Nu har jag hamrat på i några dagar och konstaterar att mina fingrar är gjorda av filmjölk nu för tiden. Men smärta är väl bara vekhet som lämnar kroppen? Det är bara att härda ut tror jag och hoppas att en stund om dagen gör en basspelare av mig också om något decennium eller två. För att kanske snabba på processen lite så har jag precis nu också köpt boken "Elbas!" som en forummedlem här visst har skrivit. Jag hoppas att den är bra.
Musikinfluenser? Ja, jag lyssnar faktiskt mest på Power-, progressive- och symfonisk metal. Men när det gäller bas så är mina husgudar Phil Lynott och Geezer Butler

Nå, detta var lite om mig. Är det nåt mer ni vill veta är det bara att fråga!