Vill bara tipsa om..

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Bullen
Medlem++

Vill bara tipsa om..

Inlägg av Bullen »

att köra en aguilar agro tillsammans med en ebs multicomp! Herrejösses vilken perfekt och punschig dist med bra botten det blir! Mina är lånade på prov men blir ju garanterat att övertala ägaren till att sälja eller köpa på annat håll. Genomträngande, fylligt och ändå tight utan "wooooom" om ni fattar vad jag menar. Köp!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Re: Vill bara tipsa om..

Inlägg av anthax »

Hmmm, det där låter intressant.
Jag skulle vilja höra det IRL. :D
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja herregud vilket plöj med agro, lyssnade på ett youtubeklipp, Tycker du att botten finns kvar i pedalen, det är svårt att avgöra på demos. Jag har en multicomp och letar alltid efter en pedal som kan hålla kvar basen i disten.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

anthax skrev:Hmmm, det där låter intressant.
Bara att komma på ett gig framöver ;)
Eagle Hazze skrev:Ja herregud vilket plöj med agro, lyssnade på ett youtubeklipp, Tycker du att botten finns kvar i pedalen, det är svårt att avgöra på demos. Jag har en multicomp och letar alltid efter en pedal som kan hålla kvar basen i disten.
Tycker man kan få riktigt bra botten. Contour-ratten ställer frekvensen och så finns det en prescence ratt med så det går att få bra botten med tydlighet i. Riktigt lättrattad måste jag säga!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Eagle Hazze skrev:Ja herregud vilket plöj med agro, lyssnade på ett youtubeklipp, Tycker du att botten finns kvar i pedalen, det är svårt att avgöra på demos. Jag har en multicomp och letar alltid efter en pedal som kan hålla kvar basen i disten.
Lite ot, men testa en Xotic BB. Kan dista hur mycket som helst med bibehållen botten och tryck.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Bullen skrev:
anthax skrev:Hmmm, det där låter intressant.
Bara att komma på ett gig framöver ;)
Tycker man kan få riktigt bra botten. Contour-ratten ställer frekvensen och så finns det en prescence ratt med så det går att få bra botten med tydlighet i. Riktigt lättrattad måste jag säga!
ok
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hade en Agro ett tag, köpte en eftersom jag blev helt såld när jag testade Sunkens i GH.

När jag väl hade den hemma fick jag bara till ett alldeles för scoopat ljud för min smak, har dock några ställen i ett par låtar med Trail där det skulle funka så jag har tagit hem en ny... eller ja... den kommer väl på fredag hoppas jag...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

Agro äger :tummenupp:
Markooo
Medlem++

Inlägg av Markooo »

Är småsugna på att testa den men jag har svårt att tro att den skulle kunna överträffa Moogen som jag skaffat. 8)

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

blackparkas skrev:Hade en Agro ett tag, köpte en eftersom jag blev helt såld när jag testade Sunkens i GH.

När jag väl hade den hemma fick jag bara till ett alldeles för scoopat ljud för min smak, har dock några ställen i ett par låtar med Trail där det skulle funka så jag har tagit hem en ny... eller ja... den kommer väl på fredag hoppas jag...
Ja lite scoopat är det allt men tycker man kan ställa frekvensen rätt bra ändå. Sen så funkar scoopat skitbra med thunderbird har jag märkt :D
Dödsthrash från småland
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hm... Har testkört den med Victoryn bara... låter ju bra men.... Aja... jag vet inte...
Det är så sjuuukt scoopat så jag skulle garanterat försvinna med två gitarrer/trummor runtomkring...

Ska testa med Spectorn vid tillfälle...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar