Vad är fel på PB???

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Vad är fel på PB???

Inlägg av Eagle Hazze »

Jo det är ett bra forum med bra annonser, bra kunskap, jag kan för det mesta hoppa över de trådar som har eller kommer balla ur.. Har väldigt svårt generellt för när säljtrådar spårar ur pga dålig etik från andra än säljaren. Har inte en så länge råkat ut för det som säljare tack o lov. Det är inte vanligt men förekommer. Är gruppägare till några fB grupper. Min tolerans är noll där, orkar man inte läsa igenom gruppens syfte, mao postar irrelevanta saker så åker man ur direkt. Kan bara svårt att genomföra på Pb, men kanske lite mer än nu vore på sin plats, en varning sedan ut.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Punkster skrev:Jag har sedan länge slutat se forumet som en familj eller kompisgrupp där allt ska vara mysigt och trevligt. Jag har "sedan den gamla goda tiden" hunnit lära känna tillräckligt många sköna människor via forumet för att kunna ha en egen mysfest irl istället. Numera är forumet för mig en källa till kunskap, tips, inpsiration och annat nyttigt. Och en av Sveriges bästa annonsmarknader när det gäller basrelaterade prylar. Därför kommer jag inte att avregga mig för att det tjafsas i den ena tråden efter den andra och att det inte känns "som förr" längre. Jag läser det jag är intresserad av att läsa och skiter i allt tjafset. Det blir lättast så.

Jag kommer nog inte heller avregga mig, vi får se.

Men det är synd att inte fler får vara med om det som PB en gång var!
Mycket synd!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Inget fel på PB i sig, vissa element som inte har en bra dialog och ett sjysst tillvägagångssätt enligt vad jag har märkt. Jag har än så länge inte råkat ut för det personligen, och tycker det är tråkigt att många väljer att lämna forumet på grund utav detta. Hoppas att detta löser sig på bästa sätt, jag älskar det här forumet, och ämnar att stanna.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

Jag är fortfarande förvånad över att det tjafsas. Olika åsikter borde kunna diskuteras bland vuxna männsikor utan att det blir bråk.
Jag har varit medlem sedan starten på detta forum och har inte kommit ihop mig med någon. Gillar ni inte vad någon skriver - ta ett djupt andetag och tänk efter innan ni postar ett inlägg. Det skadar aldrig att se till att tonen inte blir aggressiv eller nedsättande.
Vissa personer får man köpa att man inte är överrens med. :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Man kan diskutera och argumentera sig blå och röd och skrika i 100 sidor men det är banne mig inte ok att ta kontakt med folks familjer eller kollegor banne mig!!

Eller ringa för den delen.

Jag fick telefonsamtal från en helt annan PB-medlem kl 12 på natten, jag svarade inte, det ringde igen 5 ggr.....
Det gör ju att man tappar lite hoppet om personerna i fråga och man undrar hur det är med dem EGENTLIGEN....
Som sagt, en helt annan medlem, men ändå.

Hade det varit jag som PRIVAT blivit kontaktad, eller någon kontaktat min fru eller några helt andra ang. att man bråkar på ett basforum så hade jag blivit rejält förbannad....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

blackparkas skrev:Man kan diskutera och argumentera sig blå och röd och skrika i 100 sidor men det är banne mig inte ok att ta kontakt med folks familjer eller kollegor banne mig!!

Eller ringa för den delen.

Jag fick telefonsamtal från en helt annan PB-medlem kl 12 på natten, jag svarade inte, det ringde igen 5 ggr.....
Det gör ju att man tappar lite hoppet om personerna i fråga och man undrar hur det är med dem EGENTLIGEN....

Hade det varit jag som PRIVAT blivit kontaktad, eller någon kontaktat min fru eller några helt andra ang. att man bråkar på ett basforum så hade jag blivit rejält förbannad....
Jag håller med. Om jag hade fått personliga påhopp här hade jag kanske ringt personen för att prata, men hade aldrig dragit in andra i personens familj eller dylikt. Ringt hade jag gjort eftersom det är enklare att diskutera i ett samtal, eftersom man ofta tar i lite extra i skrift och ironi och tonläge inte framgår.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det rörde sig inte om något personligt påhopp vad jag kan minnas i alla fall....

Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

blackparkas skrev:Det rörde sig inte om något personligt påhopp vad jag kan minnas i alla fall....
Bara det att samtalet kom mitt i natten är skäl nog att undra...
Användarvisningsbild
James Bond
Medlem

Inlägg av James Bond »

Jag har en begränsad erfarenhet av detta forum, men har redan en hel del funderingar. Idealt önskar jag ett basforum som fungerar som ett vattenhål, en andningspaus, en flykt från i en i övrigt påfrestande verklighet. Jag vill läsa något som inspirerar, kanske ge boost och få boost. Ställa frågor och få hjälp. Kanske köpa eller sälja något. Jag har inget intresse av personliga dramer.
Senast redigerad av James Bond den tor 05 dec 2013, 08:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

James Bond skrev:Jag har en begränsad erfarenhet av detta forum, men har redan en hel del funderingar. Idealt önskar jag ett basforum som fungerar som ett vattenhål, en andningspaus, en flykt från i en i övrigt påfrestande verklighet. Jag vill läsa något som inspirerar, kanske ge boost och få boost. Ställa frågor och få hjälp. Kanske köpa eller sälja något. Jag har inget intresse av personliga draman.
:tummenupp:
Tycker man kan regga i så fall av vendettabehov ett konto på Flashback, men se upp, moderatorerna är hardcore där om man avviker från ämnet och kategori.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Eagle Hazze skrev:
James Bond skrev:Jag har en begränsad erfarenhet av detta forum, men har redan en hel del funderingar. Idealt önskar jag ett basforum som fungerar som ett vattenhål, en andningspaus, en flykt från i en i övrigt påfrestande verklighet. Jag vill läsa något som inspirerar, kanske ge boost och få boost. Ställa frågor och få hjälp. Kanske köpa eller sälja något. Jag har inget intresse av personliga draman.
:tummenupp:
Tycker man kan regga i så fall av vendettabehov ett konto på Flashback, men se upp, moderatorerna är hardcore där om man avviker från ämnet och kategori.
Förtydligande, ditt inlägg är prima, jag menar de som förstör.
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Det kanske är så att det har pratats klart om bas helt enkelt..
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Knappast, det finns en del kvar att diskutera, det kan man se i de mer seriösa trådarna.
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Vill bara lämna mitt stöd till Mike och Parkas m fl. Håller på deras analys. Just därför orkar jag inte hit särskilt ofta längre. Jag har däremot inte så mycket stolthet att bevaka att jag måste avregga mig i protest. Nån gång ibland känner jag motiverat att titta tillbaka. Får se hur det blir framöver.
För övrigt, finns det överhuvud taget någon kvar från -07 nu, eller har alla jagats bort?
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Tripod skrev:Vill bara lämna mitt stöd till Mike och Parkas m fl. Håller på deras analys. Just därför orkar jag inte hit särskilt ofta längre. Jag har däremot inte så mycket stolthet att bevaka att jag måste avregga mig i protest. Nån gång ibland känner jag motiverat att titta tillbaka. Får se hur det blir framöver.
För övrigt, finns det överhuvud taget någon kvar från -07 nu, eller har alla jagats bort?
:vinkar:

Ger mig inte så lätt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Re: Sv: Vad är fel på PB???

Inlägg av GurraG »

Tripod skrev:För övrigt, finns det överhuvud taget någon kvar från -07 nu, eller har alla jagats bort?
Några är vi väl som är kvar, men för egen del känns det som att rätt mycket av det basrelaterade är avhandlat vid det här laget. Sen är det ju fullt naturligt med generationsväxlingar, däremot är det ju väldigt trist när folk (gamla eller nya) drar härifrån pga försämrat forumklimat.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Jag ska som sagt heller ingenstans. Men jag håller mig till baspratande, hur mycket eller lite det än blir.
/Linus
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Misstänker att jag är på gott humör för att jag undvikit att regga mig på Off Topic Plus. Är det där alla blir så arga på varandra att den ene efter den andre vill gå ur Pratabas?
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Det är sällan det skrivs nåt i OTplus..så det är nog inte där den mesta osämjan sprids..
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

olabola skrev:Det är sällan det skrivs nåt i OTplus..så det är nog inte där den mesta osämjan sprids..
Men vad är det då som är felet? Jag läser i stort sett allt som skrivs här, och få saker upprör mig. De flesta är ju hyggliga och vettiga.

Man kan ju möjligen bli lite upprörd över att Parkas ständigt frågar efter råd, men uppenbarligen aldrig verkar följa de råd han får... :wink:
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Tråkigt när det bråkas, och att folk ledsnar på varandra. På internet försöker jag välja bort på ämnen och personer som stör mig.
Men för min del är Pratabas ett praktiskt ställe där man både kan få och även i bland ge hjälp i diverse spörsmål.
Är inte här så frekvent längre, men skulle jag få problem så är jag säker på att få råd och tips
Senast redigerad av anli den ons 04 dec 2013, 22:05, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

blackparkas skrev:Jag fick telefonsamtal från en helt annan PB-medlem kl 12 på natten, jag svarade inte, det ringde igen 5 ggr.....
Shit, vilket psykfall! :D Nästan så man kunde tro att vederbörande blivit kallad "pissråtta" i en tråd någon minut innan första samtalet men så kan det väl inte ha varit...

Nåväl, OM det nu skulle vara så att du (rent hypotetiskt förstås) kallat honom något, t ex "pissråtta", och sedan bett om ursäkt dagen efter eftersom du hade en dålig dag och dessutom umgåtts med vederbörande flera gånger under de efterföljande fem åren så hoppas jag det inte hindrar dig från att ta upp denna traumatiska upplevelse många gånger till. Jag menar, bara för att det är överspelat så betyder det ju inte att det är överspelat!

Nu är jag tyvärr inte moderator längre annars skulle jag ha bannat honom på livstid x2 samt gett honom kondylom. Häng ut fanskapet direkt! ;)
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
yohan
Medlem+

Inlägg av yohan »

fieldflower skrev:
Tripod skrev:Vill bara lämna mitt stöd till Mike och Parkas m fl. Håller på deras analys. Just därför orkar jag inte hit särskilt ofta längre. Jag har däremot inte så mycket stolthet att bevaka att jag måste avregga mig i protest. Nån gång ibland känner jag motiverat att titta tillbaka. Får se hur det blir framöver.
:vinkar:

Ger mig inte så lätt.
Inte jag heller! :vinkar:
https://soundcloud.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/jambrains" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCWsxX4 ... ci-BbmKTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

ifall alla som tycker så fruktansvärt illa om varandra hade träffats in real life så hade de inte varit nåt tjafs framöver..
Då hade folket läst av varandra och sen hade man vetat va de var för snubbe på riktigt o inte tagit allting så personligt..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

marcbass skrev:ifall alla som tycker så fruktansvärt illa om varandra hade träffats in real life så hade de inte varit nåt tjafs framöver..
Då hade folket läst av varandra och sen hade man vetat va de var för snubbe på riktigt o inte tagit allting så personligt..
GH -14.
1500 anmälda.
Medlem i PB50+
Låst