Julklappar - till dig själv och andra?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Vad tänker ni köpa för julklappar?

1) Till dig själv?
2) Till henne eller honom?
3) Till barnen?
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
anthax
Medlem+

Re: Julklappar - till dig själv och andra?

Inlägg av anthax »

1. Nytt kamerahus, troligtvis D7100.
2. Ännu inte klart
3. Har inga barn, men kissekatt får lite skinka.
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+

Inlägg av jimbeam »

1. Ny tv (redan gjort)
2. Ny tv (redan gjort)
3. Div leksaker bl.a. en radiostyrd blixten mcqueen.
Användarvisningsbild
hellride
Medlem+

Inlägg av hellride »

1) Troligtvis en Fafner
2) Fan vet. Smyckeskrin har hon tjatat om länge
3) Måste de också ha?
BAS Ä GÖTT
Bild
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

1) Till dig själv? Skulle väldigt gärna vilja ha en sådan här:

http://www.davesmithinstruments.com/products/prophet12/

2) Till henne eller honom? Ingen aning än. :D

3) Till barnen? Har inga barn.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Inlägg av Håcke »

Lite inspiration från förra året kanske?

Jag tror John_D vann tävlingen bästa julklappen men det beror ju mycket på tycke och smak.
Sir Realistic fick ju också en fin klapp.

Julklapp 2012-tråden
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=61988
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

1) Ny dator.
2) Parfym.
3) Har inga
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

1. Tacka vare snart ett år på PB så får jag inga julklappar den här sidan pensionen.
2. En "Keramikugn" ( Någon som har en att sälja?)
3. Pengar, Pengar, Pengar, Morgonrock.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Redan klart, en Orange tiny terror bass 500 plus två TKS 212, en ny en beg.
En beg macbook
har inga barn, katterna får festmat.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

1) Till dig själv?
Ingenting

Hon är faktiskt medlem här...:roll:

3) Till barnen?
Leksaker
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Köphetsen kring de kommersiella högtiderna blir bara värre och värre, så det här året protesterar vi och köper inte en endaste klapp till vuxna familjemedlemmar, och hoppas på att vi inte får några heller. Men brorsbarnen blir lite bortskämda med leksaker och TV-spel (de behöver inte lida för min personliga övertygelse, jag är ingen fanatiker), våra undulater får ett paket leverpastej som vanligt, och gamla mamma som inte riktigt accepterar kopplingen mellan kapitalism och traditionella högtider får en symbolisk tesil och raggsockor.

Helst skulle jag och hustrun bojkotta julen totalt, men så länge morsan är i livet och brorsbarnen är små så är det okej att gilla läget en dag om året.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Taurus skrev:Köphetsen kring de kommersiella högtiderna blir bara värre och värre, så det här året protesterar vi och köper inte en endaste klapp till vuxna familjemedlemmar, och hoppas på att vi inte får några heller. Men brorsbarnen blir lite bortskämda med leksaker och TV-spel (de behöver inte lida för min personliga övertygelse, jag är ingen fanatiker), våra undulater får ett paket leverpastej som vanligt, och gamla mamma som inte riktigt accepterar kopplingen mellan kapitalism och traditionella högtider får en symbolisk tesil och raggsockor.

Helst skulle jag och hustrun bojkotta julen totalt, men så länge morsan är i livet och brorsbarnen är små så är det okej att gilla läget en dag om året.
Hade alla med fasta övertygelser och trosinriktningar visat samma respekt mot sina medmänniskor, hade det inte funnits många konflikter i världen. :tummenupp: :vinkar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

1) Till dig själv?
Ingenting, eftersom jag fyllde 30 år i går och det är så nära inpå så blev det födelsedagspresent i form av en Dimarzio 70´s P samt en EBS DPhaser i stället.

Vi har kommit överens om vi inte ger varandra några julklappar i år, dels pga anledningen i punkt 1, men även för att hon fyller 25 i februari. Å andra sidan kommer hon pga punkt 1 köpa en ny gitarr till mig. :)

(Ja, jag är just nu i större behov av en ny gitarr än en ny bas i den prisklassen hon kikat på)

3) Till barnen?
Vi har inga barn, men katten kommer få lite extra gott i jul.
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

Inga julklappar men bjuder familjen på en rejäl middag på Joes Stonecrabs istället
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Eagle Hazze skrev:Redan klart, en Orange tiny terror bass 500 plus två TKS 212, en ny en beg.
En beg macbook
har inga barn, katterna får festmat.
Kan tillägga att det är de enda julklapparna, i år blir det inga byten i den utvidgade familjen som syskon, brorsbarn osv.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

1. Köpte ett renoveringsobjekt i form av en gammal bil: Alfa Romeo Alfetta GT - 75
2. Inte den blekaste - hon vill ha ett par skor eller en ny superbra locktång-grej. Det känns ju kul.. eller..?
3. Dom får inget då jag inga har - Hunden får väl däremot någon ny leksak istället som han kan tugga sönder..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

YZZ skrev:1. Köpte ett renoveringsobjekt i form av en gammal bil: Alfa Romeo Alfetta GT - 75
.
ÅÅHHHH!!!! Stort Grattis till en av de underbaraste bilarna i historien. Just 75:an, den första, har en totalt fullkomnad design!! Jag önskar åt dig att den blir allt vad du drömt om!

Sa jag förresten att jag älskar alla Alfa?? En ljusblå Giulietta Spider Veloce, 750-serien, är min dröm. ( liksom en viss 28-årig "hushållerska/älskarinna").
Vissa drömmar gör sig säkert bäst som drömmar...) :D :D :D :D :D :D

2. Flickvän/fästmö / fru: Rita ihop ett eget "presentkort" på en finmiddag på tu man hand "på stan" åt henne! Ev. med tillhörande hotellövernattning. Jag lovar, det ger mängder av poäng!!

God Jul Bildrulle!!! Från en som också är det.. :roll:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

AlbinH skrev:
YZZ skrev:1. Köpte ett renoveringsobjekt i form av en gammal bil: Alfa Romeo Alfetta GT - 75
.
ÅÅHHHH!!!! Stort Grattis till en av de underbaraste bilarna i historien. Just 75:an, den första, har en totalt fullkomnad design!! Jag önskar åt dig att den blir allt vad du drömt om!

Sa jag förresten att jag älskar alla Alfa?? En ljusblå Giulietta Spider Veloce, 750-serien, är min dröm. ( liksom en viss 28-årig "hushållerska/älskarinna").
Vissa drömmar gör sig säkert bäst som drömmar...) :D :D :D :D :D :D

2. Flickvän/fästmö / fru: Rita ihop ett eget "presentkort" på en finmiddag på tu man hand "på stan" åt henne! Ev. med tillhörande hotellövernattning. Jag lovar, det ger mängder av poäng!!

God Jul Bildrulle!!! Från en som också är det.. :roll:
Tack så hemskt mycket!!
Jag är fullkomligt överlycklig över den som du förstår då! :D
Den tidiga karossen som du säger är otroligt vacker och denna bilen är i något fantastiskt skick. Den är helt rostfri(!!!) och det vet ju du också då att en rostfri Alfa finns inte i stort sett!

Det som behövs göras på den är att den måste lackeras och sen behöver den en ny motor. Karossen är renoverad och därför behöver den nu ny lack. Det fattas en del smådelar till den men i det stora hela så är det mest lackering, skaffa grejerna som fattas och sätta ihop!

Haha kul att du säger att just Giulietta Sprinten är din favorit.
Min far är också alfafantast och jag har ju fått mitt intresse därifrån. Han har hållt på i ett par år nu att renovera just en Giulietta Sprint Veloce från 1961. Den håller fortfarande på att rostlagas - den var helt sönderrostad och stog ute i en snödriva på en gård (vem gör så mot en så fin bil?!) när vi plockade hem den för ett antal år sedan och nu har han byggt nya skärmar, front och baklucka och rostlagat hela karossen.
Den ska snart också lackas så vi ska förhoppningsvis lacka våra Alfor samtidigt, den ska dock bli rosso röd.

Bra tips förresten med flickvännen, det vore kanske inte alls fel!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

YZZ skrev: Haha kul att du säger att just Giulietta Sprinten är din favorit.
Min far är också alfafantast och jag har ju fått mitt intresse därifrån. Han har hållt på i ett par år nu att renovera just en Giulietta Sprint Veloce från 1961.
Jag bor ju i Eslöv, dvs nästgårds. Jag måste få komma och kolla vid något lämpligt tillfälle!

Det har inte funnits SÅ himla många Spider Veloce i La Vecchia Svezia! Om din faders i original var "kalsongblå" kan det ju faktiskt ha varit just den som startade min galenskap. Den fanns i Malmös södra förorter omkring mitten av 60-talet. :D

JÄVLARS BLOD vad jag just nu blev GAS:ad på en riktig Alfa!... :cry: :oops: :shock: :) :D :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

AlbinH skrev:
YZZ skrev: Haha kul att du säger att just Giulietta Sprinten är din favorit.
Min far är också alfafantast och jag har ju fått mitt intresse därifrån. Han har hållt på i ett par år nu att renovera just en Giulietta Sprint Veloce från 1961.
Jag bor ju i Eslöv, dvs nästgårds. Jag måste få komma och kolla vid något lämpligt tillfälle!

Det har inte funnits SÅ himla många Spider Veloce i La Vecchia Svezia! Om din faders i original var "kalsongblå" kan det ju faktiskt ha varit just den som startade min galenskap. Den fanns i Malmös södra förorter omkring mitten av 60-talet. :D

JÄVLARS BLOD vad jag just nu blev GAS:ad på en riktig Alfa!... :cry: :oops: :shock: :) :D :tummenupp:
Ja absolut. Alltid kul med lite sällskap när man håller med bilen också.

Aaah! Tyckte du skrev Sprint, måste läst fel men det är ju nästan samma bil!
Ja, farsan har ju som sagt Sprinten och inte Spidern så det är ju samma modell fast med tak så det är ju inte den ljusblå! Minns inte vilken färg den hade när vi hämtade den här heller..

Farsan bor i Lund faktiskt så det är ännu närmre!
Jag har ju min bil här uppe i Perstorp.

YZZ
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

:D
Det är komplett omöjligt att bestämma sig om Sprinten eller Spidern är vackrast!

Det var en Spider som väckte intresset, med en Sprint som jag önskade mig i många år.
Jag kan absolut tänka mig en av varje.. :nickar:

När båda finns säkert undanstoppade i mitt garage vill jag ha en 2600 sprint zagato.
Och sen en 2000 spider ur 102-serien...

Och sen, låt mig se... kanske en Fiat 850 coupe så att man har något att köra till ICA och handla med.
Och en Citroen Mehari, så man kan köra till stranden med lite klass..

..och en Steyer Puch 6x6 Haflinger, om det ser ut att bli snö till helgen..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zk9Ap5R4 ... 9A13767DFE[/youtube]

Hm. Låt mig fundera lite till...
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

AlbinH skrev::D
Det är komplett omöjligt att bestämma sig om Sprinten eller Spidern är vackrast!

Det var en Spider som väckte intresset, med en Sprint som jag önskade mig i många år.
Jag kan absolut tänka mig en av varje.. :nickar:

När båda finns säkert undanstoppade i mitt garage vill jag ha en 2600 sprint zagato.
Och sen en 2000 spider ur 102-serien...

Och sen, låt mig se... kanske en Fiat 850 coupe så att man har något att köra till ICA och handla med.
Och en Citroen Mehari, så man kan köra till stranden med lite klass..

..och en Steyer Puch 6x6 Haflinger, om det ser ut att bli snö till helgen..

Hm. Låt mig fundera lite till...
Ja, det är det nog. Jag gillar nog Sprinten mer dock!
Haha 2600 Zagato! Den är ju rätt fräck men faktiskt ganska ful tycker jag! :D

Här är det snö iallafall.. jag tänkte vara i garaget och fixa med bilen idag men jag tror minsann inte att jag vill ge mig ut! Det är ruskigt väder här.

YZZ
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

1) något begagnat. En bas kanske? :)
2) vi har slutat köpa julklappar åt varandra.
3) De får vara utan... (Äh, jag har inga knott.)
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

1. Gibson thunderbird
2. Vet ej ännu
3. Har inga
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jag har inte tid att köpa julklappar till mig själv, och som min jultradition är så köper jag allt den 23e under jobblunchen. Det blir lite mer av en sport då.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar