Diago-kopior på George L-kablar, VARNING!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
bassmayhem
Kontot är inaktiverat

Diago-kopior på George L-kablar, VARNING!

Inlägg av bassmayhem »

Jag fick testa Diagos kabelbyggar-kit som 4Sound har - eller rättare sagt hade - hemma. Jag vill komma med en varning.

Tippen/toppen på pluggarna lossnar och kan fastna i pedaler, stärkare, slutsteg eller var man nu sticker in dem. Använd dem inte!

Det är inte frågan OM de lossnar, utan NÄR de lossnar.

Jag har vidtalat problemet för 4Sound och de ska ta bort dem ur sortimentet, i alla fall här i Norrköping. Ingen skugga faller på 4Sound, snarare tvärtom. Jag fick ta hem två "presentkartonger" och testa på mitt pedalbord och sedan komma med feedback. Den blev dock som den blev. Undvik dessa kablar och kontakter!

Bild

http://www.diago.co.uk/cables/patchfactory.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Re: Diago-kopior på George L-kablar, VARNING!

Inlägg av mrbaloo »

Ja, lossnade "tippar" är inte kul. Råkade ut för detta då en "tipp" på en 3,5 mm plugg fastnade i en iPhone. Det kostade 500:- att repa detta!

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Riboe
Medlem

Re: Diago-kopior på George L-kablar, VARNING!

Inlägg av Riboe »

I grund och botten en bra idé med både anslutning och dragavlastning i två enkla steg. Om de bara förlänger mittstiftet och trär på någon sorts plastexpander som hugger tag i "sleeve" när man pressar ned kabeln så är de hemma. Det skulle inte heller skada med något grundare urgröpning av spetsen. Med den nuvarande formen förstår man att den lätt kan bli kvar där man pluggat i den.
Skriv svar