Ren o skär lycka!
- Poester
- VIP medlem
Ren o skär lycka!
Torsdagen den 5/12 kl 19,47 år 2013 blev jag pappa till en liten flicka!
I en tid då mycket annat verkar gå fel för så många är det helt otroligt att ett sådant mirakel inträffar! Ren.. Och skär... Lycka!
I en tid då mycket annat verkar gå fel för så många är det helt otroligt att ett sådant mirakel inträffar! Ren.. Och skär... Lycka!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- Lex
- Medlem+
Re: Ren o skär lycka!
Stort grattis!! Finns inget större! 

Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Grattis!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- BBQV
- Forumvärd
Stort grattis!
Välkommen i klubben?
Välkommen i klubben?
- 200071
- Hedersmedlem
Grattis Poester! Ta vara på tiden, de växer så fort!
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Grattis
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Hågge
- Medlem++
Underbart! Grattis!
-
- Medlem+
Ta vara på tiden. Min yngsta fyller snart 20 år och flyttade hemifrån nu i början på december.
Ingemar
Ingemar
- hellride
- Medlem+
-
- Medlem
Stort Grattis! Det största som händer i livet!
(De första 20 åren är jobbigast
)
Rednef (pappa till två numera utflugna döttrar)
(De första 20 åren är jobbigast

Rednef (pappa till två numera utflugna döttrar)
- Håcke
- Medlem++
Grattis!!!
Det är verkligen ett mirakel varje gång!
Det är verkligen ett mirakel varje gång!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- VHdiggare
- Medlem+
Grattis!!
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Grattis till er allihopa!
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- AlbinH
- VIP medlem
Fantastiskt!!! Miljoners Grattis!!!
Det är väl just det som själva Livet handlar om!
Vågar jag föreslå att flickebarnet skall få namnet Leonora?
Efter Leo Fender naturligtvis!

Det är väl just det som själva Livet handlar om!

Vågar jag föreslå att flickebarnet skall få namnet Leonora?
Efter Leo Fender naturligtvis!

Senast redigerad av AlbinH den sön 08 dec 2013, 17:48, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Strålande skojjigt! Bamsegrattis!!
Jag har inga egna barn men jag kan fullständigt förstå detta omtumlande mirakel!
Grattis igen!

Grattis igen!

- Per
- Medlem++
Grattis! Snart dags att köpa en Hello Kitty-bas. 

Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
- brempa
- Medlem+
Grattis! Inget blir sig likt igen, och det är underbart
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- jimbeam
- Medlem+
No offence! Men det tror jag inte. Det finns inget som kan förbereda dig på chocken/rädslan/lyckan/övriga känslor när du står där på bb med ett litet knytte i famnen.Irbit skrev:jag kan fullständigt förstå detta omtumlande mirakel!
Och grattis Peo till föräldraskapet! Går själv i väntans tider, nr 2 kommer i februari..
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag har faktiskt varit med under en förlossning. En polare där det skitit sig med snubben bad mig att vara med. Och även om det inte var min egen avkomma så kan jag tycka att det var bland den mest omtumlande upplevelsen någonsin. Sen har jag så pass med fantasi att jag kan ta den upplevelsen och trycka in turboknappen för att hamna i närheten av hur det kanske skulle kännas om det var ens egen avkomma som kravlade ut. Det ÄR ett mirakel. Helballt.jimbeam skrev:No offence! Men det tror jag inte. Det finns inget som kan förbereda dig på chocken/rädslan/lyckan/övriga känslor när du står där på bb med ett litet knytte i famnen.Irbit skrev:jag kan fullständigt förstå detta omtumlande mirakel!
Och grattis Peo till föräldraskapet! Går själv i väntans tider, nr 2 kommer i februari..
Åter igen, stort grattis till Poester.

- engson
- Hedersmedlem
Grattis! Tjejer ska det va'... 
/stolt pappa till fyra döttrar

/stolt pappa till fyra döttrar
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
- anthax
- Medlem+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Stort grattis! Inget blir sig likt, på ett bra sätt.
En förlossning är sannerligen omtumlande, men att efter 9 månader få träffa sitt eget barn och sedan lära känna det går inte att föreställa sig. Rent fysiskt, ja. Rent känslomässigt, nej!
Världsbilden förändras för alltid.
Alla barn i hela världen går från lite småjobbiga till ganska söta på ett ögonblick.
Det går inte att se eller läsa nyheter eller historia om att barn farit illa utan att föreställa sig att det händer ens eget barn (med tillhörande knut i magen).
Och man hoppas på att vara en tillräckligt bra förälder för att ens lilla knyte skall få den bästa uppväxten det kan få.
Det går inte att föreställa sig.
No offence, men så mycket fantasi finns inte.Jan Hellman skrev:Jag har faktiskt varit med under en förlossning. En polare där det skitit sig med snubben bad mig att vara med. Och även om det inte var min egen avkomma så kan jag tycka att det var bland den mest omtumlande upplevelsen någonsin. Sen har jag så pass med fantasi att jag kan ta den upplevelsen och trycka in turboknappen för att hamna i närheten av hur det kanske skulle kännas om det var ens egen avkomma som kravlade ut. Det ÄR ett mirakel. Helballt.jimbeam skrev:No offence! Men det tror jag inte. Det finns inget som kan förbereda dig på chocken/rädslan/lyckan/övriga känslor när du står där på bb med ett litet knytte i famnen.Irbit skrev:jag kan fullständigt förstå detta omtumlande mirakel!
En förlossning är sannerligen omtumlande, men att efter 9 månader få träffa sitt eget barn och sedan lära känna det går inte att föreställa sig. Rent fysiskt, ja. Rent känslomässigt, nej!
Alla barn i hela världen går från lite småjobbiga till ganska söta på ett ögonblick.
Det går inte att se eller läsa nyheter eller historia om att barn farit illa utan att föreställa sig att det händer ens eget barn (med tillhörande knut i magen).
Och man hoppas på att vara en tillräckligt bra förälder för att ens lilla knyte skall få den bästa uppväxten det kan få.
Medlem i PB50+
- Jan Hellman
- VIP medlem
Nu var det ju mest själva förlossningen i sig jag syftade på. Och det var en omtumlande upplevelse. Sen känslomässiga band till avkomman och att behöva köra till fotbollsträning, kvartssamtal i skolan, prata allvar med framtids pojk-/flickvänner och allt annat som hör till är ju någonting annat. Poster skrev om miraklet att barn föds till denna värld. Jag har all förståelse för att det i sig faktiskt är ett mirakel.fieldflower skrev:Stort grattis! Inget blir sig likt, på ett bra sätt.
No offence, men så mycket fantasi finns inte.Jan Hellman skrev:Jag har faktiskt varit med under en förlossning. En polare där det skitit sig med snubben bad mig att vara med. Och även om det inte var min egen avkomma så kan jag tycka att det var bland den mest omtumlande upplevelsen någonsin. Sen har jag så pass med fantasi att jag kan ta den upplevelsen och trycka in turboknappen för att hamna i närheten av hur det kanske skulle kännas om det var ens egen avkomma som kravlade ut. Det ÄR ett mirakel. Helballt.jimbeam skrev:No offence! Men det tror jag inte. Det finns inget som kan förbereda dig på chocken/rädslan/lyckan/övriga känslor när du står där på bb med ett litet knytte i famnen.Irbit skrev:jag kan fullständigt förstå detta omtumlande mirakel!