Om du läser vad jag har skrivit lite då och då så är det att många varit en del av detta. Även jag.blackparkas skrev:Jo, det är jag.
Jag har inte talat med utomstående om saker som händer på forumet.
För övrigt så lär det väl dröja innan du själv tar på dig något ansvar för vad som händer...
Personligen tycker jag det är tråkig inställning att skylla allt på alla andra.
Vad är fel på PB???
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Vad är fel på PB???
- Mungi
- VIP medlem
Så det är inte ok när andra skriver så men när han gör det är han ett offer? Jag såg inga som helst provokationer där han hävde ur sig det. Jag kom dit tidigt. Efter han hävde ur sig det kom en del reaktioner, vilken man kan förstå.Jan Hellman skrev:Jag läste vad som skrevs om honom. Det var inte direkt snälla saker. Om jag minns rätt så raderade han sitt inlägg. Vilket även några fler gjorde som innan dess fyrade av några riktigt rejäla smockor. JAG fick samma skit i huvudet av andra trots att jag inte skrivit ett ord eller ens var med i diskussionen.Mungi skrev:Det här handlade om din kompis som gjorde det offentligt. Om du inte är ok med sånt så ta upp det med honom.Jan Hellman skrev:Jag blev bland annat kallad det. Utan att ha gjort någon något över huvudet taget. Jag har INTE hållit på med offentlig ärekränkning. Men när andra ger sig på "fienden" så är tydligen allt ok.Mungi skrev:Det var folk som kallade folk psykiskt sjuka på FB förra veckan. Det lever och frodas.
Nu räcker det kanske? Pajkastning skapar ingen kreativ miljö. Än en gång. Är det inte dags att dra ett sträck? Det är MÅNGA som varit en del av detta. Om vi inte kan dra ett streck och gå vidare så kommer detta aldrig att få ett avslut. JAG tänker åtminstone lämna detta nu.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- blackparkas
- Medlem++++
Det är många delaktiga men inte lika många ansvariga...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Bachbarian
- Medlem+
Sovjet raderade all dokumentation om massakern vid Katyn. Det innebär inte att den aldrig ägde rum.Jan Hellman skrev:Om jag minns rätt så raderade han sitt inlägg.
- blackparkas
- Medlem++++
Mungi skrev:Så det är inte ok när andra skriver så men när han gör det är han ett offer? Jag såg inga som helst provokationer där han hävde ur sig det. Jag kom dit tidigt. Efter han hävde ur sig det kom en del reaktioner, vilken man kan förstå.Jan Hellman skrev:Jag läste vad som skrevs om honom. Det var inte direkt snälla saker. Om jag minns rätt så raderade han sitt inlägg. Vilket även några fler gjorde som innan dess fyrade av några riktigt rejäla smockor. JAG fick samma skit i huvudet av andra trots att jag inte skrivit ett ord eller ens var med i diskussionen.Mungi skrev:Det här handlade om din kompis som gjorde det offentligt. Om du inte är ok med sånt så ta upp det med honom.Jan Hellman skrev:Jag blev bland annat kallad det. Utan att ha gjort någon något över huvudet taget. Jag har INTE hållit på med offentlig ärekränkning. Men när andra ger sig på "fienden" så är tydligen allt ok.Mungi skrev:Det var folk som kallade folk psykiskt sjuka på FB förra veckan. Det lever och frodas.
Nu räcker det kanske? Pajkastning skapar ingen kreativ miljö. Än en gång. Är det inte dags att dra ett sträck? Det är MÅNGA som varit en del av detta. Om vi inte kan dra ett streck och gå vidare så kommer detta aldrig att få ett avslut. JAG tänker åtminstone lämna detta nu.
Det är precis så det funkar.
Spot on kan man säga, och detta lär aldig ändras. Att andra hånar varandra och alla skrattar i slutändan är en sak, men råkar man säga ett ont ord om den jätteduktigabasistensomärgiftochbaslärareochsomfunkajättebrablandfolk... då är det krig igen...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Krysopras skrev:Sovjet raderade all dokumentation om massakern vid Katyn. Det innebär inte att den aldrig ägde rum.Jan Hellman skrev:Om jag minns rätt så raderade han sitt inlägg.
Jodå, finns det inga bevis har det aldrig hänt!
Det är därför det finns medlemmar som samlar på en massa konversationer och gud vet vad för att ev. kunna använda det en vacker dag...
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ok. Så när du i inlägg efter inlägg skrivit skit om mig på sistone trots att jag vare sig gjort dig något eller varit del i diskussioner så är det ett ok beteende?blackparkas skrev:Det är precis så det funkar.
Jag kliver av den här diskussionen nu. Den lär pågå under en otroligt lång tid om jag får gissa. Och det lär inte gagna någon eller forumet i sig. Det enda jag säger är att om inte folk över lag som varit en del i detta klarar av att glömma och gå vidare så blir det inget bra. Jag har läst igenom många inlägg och det ser ut som att en majoritet faktiskt inte över huvudet taget fattar vad detta handlar om. Dom förstår inte problematiken och DET är bra. Vi andra får helt enkelt lära av dessa nyare forummedlemmar, glömma och göra forumet till något bra igen. Jag tänker åtminstone inte vara en del av denna diskussion något mer. Adjö.
- Mungi
- VIP medlem
Dra streck är bra om man har koll på vilken sida av strecket man bör stå.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det finns en hel del dokumentation om Katyn. Inte mycket förstördes och det mesta offentliggjordes slutligen av ryssarna 1990. Jag var där i somras med hojen.Krysopras skrev:Sovjet raderade all dokumentation om massakern vid Katyn. Det innebär inte att den aldrig ägde rum.Jan Hellman skrev:Om jag minns rätt så raderade han sitt inlägg.

Halva Polens regering dog i en flygolycka när dom skulle landa på Smolensk flygplats när dom skulle besöka Katyn inför 70-årsminnet av massakern. Katyn/Smolensk har inte varit bra för Polen av många orsaker.
Senast redigerad av Jan Hellman den sön 08 dec 2013, 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
- EADGC
- Medlem+
Jag inser problematiken, men vi får försöka hålla oss till oomstridda/verifierbara sakförhållanden så långt det går.Tripod skrev:Ja, det här är svårdebatterat om man inte var med om det. Och att gå igenom allt gammalt för att leta fram länkar vore ett hysteriskt stort arbete. Om man i stället sammanfattar allt som hände så kommer de två sidorna (Janne och Inti på ena sidan de flesta andra på den andra sidan + en del nytillkomna som skäller på båda sidor för att de agerar barnsligt) att ha olika uppfattningar om vad som hände och skälla på varandra för historieförfalskning.EADGC skrev:Intressant! Tänk så mycket man inte vet som "nytillkommen tittare" och sporadisk gäst... Nu först begriper jag Fernans inlägg ovan.Tripod skrev:Jo men Atlant och Inti och allt han kallade sig bannades ju permanent. Då rådde konsensus bland moderatorer och forumvärd, vad jag förstår. Så långt fullt klart och tydligt.kmo skrev:Det där är en regel som på gott och ont def. inte har nyttjats...
Men efter lobbying från bispringarens sida upphävdes den permanenta banningen vad gäller köp- och säljtrådar åtminstone. Detta har upprört väldigt många som hade trott att frågan var löst permanent, vilket lett till att ett rätt stort antal gamla trogna medlemmar försvunnit.
Det var uppenbarligen ett mycket olyckligt beslut att partiellt häva bannlysningen. Det räcker med tillgång till ett enda subforum för att sprida dåliga vibbar och ledningen undergräver sin auktoritet genom att backa på det viset. Illa.
För att spinna vidare på problemet med den partiella bannlysningen skulle jag vilja göra följande betraktelse:
Varför har vi fängelser? En av huvudanledningarna är att samhället måste skyddas mot samhällsskadliga individer. Det är inte rationellt att låsa in en notorisk återfallsförbrytare sex dagar i veckan men låta vederbörande vara vara fri den sjunde. Även om personen (mot förmodan) ofta sköter sig exemplariskt vid frigången, finns anledning för medborgarna att vara på sin vakt. Många blir oroliga och irriterade och det på goda grunder. När som helst kan det ju smälla igen...
Skyddet mister helt enkelt en hel del av sin effekt om man genom missriktad snällhet ger brottslingen denna dispens. Genom att vara snäll mot en (som dessutom näppeligen förtjänar det) är man elak mot många. "Vägen till Helvetet är kantad av goda intentioner"...
Det är mycket tal om att "dra streck" och "gå vidare", men denna varböld tror jag vi måste sticka hål på innan såren kan läka.
Är det bekant vilka skäl som anfördes för att Inti skulle få tillgång till Köp/Sälj?
- blackparkas
- Medlem++++
De flesta är frågande till det eftersom allting sker via pm, facebook eller genom medlemmars kollegor och släktingar....
DET är anledningen till att ingen vet vad det handlar om.
Det är dock rätt många fler senaste dagarna som fått insyn i det hela genom fb och den här tråden, det är bra, då kan folk ta ställning på allvar till det som händer...
För övrigt så undrar jag vart jag i inlägg efter inlägg snackar skit om dig?
Jag förstod, om än ganska sent, vad ditt skrivande på fb hade för syfte.
Sist kvar i pincip i TNT så är det ju bara jag kvar för att du ska få rumstera bäst du vill.
"Gör det enda rätta och kliv av PB" öppnade mina ögon dock.
Sedan alla inlägg skrivna som att man äger forumet...
DET är anledningen till att ingen vet vad det handlar om.
Det är dock rätt många fler senaste dagarna som fått insyn i det hela genom fb och den här tråden, det är bra, då kan folk ta ställning på allvar till det som händer...
För övrigt så undrar jag vart jag i inlägg efter inlägg snackar skit om dig?
Jag förstod, om än ganska sent, vad ditt skrivande på fb hade för syfte.
Sist kvar i pincip i TNT så är det ju bara jag kvar för att du ska få rumstera bäst du vill.
"Gör det enda rätta och kliv av PB" öppnade mina ögon dock.
Sedan alla inlägg skrivna som att man äger forumet...
- bassace
- Medlem+
- Kontakt:
Vad är TNT?blackparkas skrev:Sist kvar i pincip i TNT ...
~ banden jag spelar i ~
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
- joachime
- Medlem++
Marshallen hänger väl kvar här också?blackparkas skrev:Sist kvar i pincip i TNT så är det ju bara jag kvar för att du ska få rumstera bäst du vill.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
- blackparkas
- Medlem++++
De hemskaste vidrigaste medlemmarna på Prata Bas!
- joachime
- Medlem++
Enligt vissa.blackparkas skrev:De hemskaste vidrigaste medlemmarna på Prata Bas!
Jobbar på Reason Studios
- mellanbror
- Medlem
Varför finns det en facebooksida och vad/varför diskuteras det där i stället för för här? 

- blackparkas
- Medlem++++
joachime skrev:Enligt vissa.blackparkas skrev:De hemskaste vidrigaste medlemmarna på Prata Bas!
Nej, det är fakta, det är alltid informationen från det hållet!
Icke diskuterbart!
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ok. Ett inlägg till. Jag har också fått telefonsamtal, PM i absurdum och annat. Jag har fått höra via musikerkollegor här i Stockholm att några ur det gäng som just klivit av pratat skit om mig inför andra och det har pågått ett tag. Nu är det ju så lyckligt ställt att några av dessa faktiskt inte trott personerna ifråga och kontaktat mig och berättat vad som händer. Så rackarspel kommer från alla håll. Och du har väl själv blivit uppringd av en moderator vid flera tillfällen, om jag inte helt minns fel att du skrev.blackparkas skrev:De flesta är frågande till det eftersom allting sker via pm, facebook eller genom medlemmars kollegor och släktingar....
För min del tänker jag definitivt dra ett streck. Det får för faan vara nog nu! Det här gagnar ingen. Syns i bastrådarna.
- Mungi
- VIP medlem
Jag håller knappt med om något parkas postar. Han har dålig musiksmak, säger idiotgrejer och är störig rent allmänt. Han är till och med den enda som någonsin skickat pm till mig med synpunkter på hur jag uppförde mig här. Och han hade rätt. Han är en av anledningarna till varför jag gillar PB. Att han ska få pm som uppmanar honom att lämna är stört på alla tänkbara sätt.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- blackparkas
- Medlem++++
Jan Hellman skrev:Ok. Ett inlägg till. Jag har också fått telefonsamtal, PM i absurdum och annat. Jag har fått höra via musikerkollegor här i Stockholm att några ur det gäng som just klivit av pratat skit om mig inför andra och det har pågått ett tag. Nu är det ju så lyckligt ställt att några av dessa faktiskt inte trott personerna ifråga och kontaktat mig och berättat vad som händer. Så rackarspel kommer från alla håll. Och du har väl själv blivit uppringd av en moderator vid flera tillfällen, om jag inte helt minns fel att du skrev.blackparkas skrev:De flesta är frågande till det eftersom allting sker via pm, facebook eller genom medlemmars kollegor och släktingar....
För min del tänker jag definitivt dra ett streck. Det får för faan vara nog nu! Det här gagnar ingen. Syns i bastrådarna.
Det kallas karma.
Flera kan ju berätta att du själv varit i farten och baktalat folk i branschen om andra.
Jag har aldrig blivit uppringd av en moderator.
Jag blev uppringd av en som jag kallat pissråtta vilken jag träffat iaf ett par gånger efter det utan incidenter...
Nej, det här gagnar definitivt inte dig i alla fall.
Jag ska sova.
Jag gör inga streck.
Men måste sova.
- blackparkas
- Medlem++++
Mungi skrev:Jag håller knappt med om något parkas postar. Han har dålig musiksmak, säger idiotgrejer och är störig rent allmänt. Han är till och med den enda som någonsin skickat pm till mig med synpunkter på hur jag uppförde mig här. Och han hade rätt. Han är en av anledningarna till varför jag gillar PB. Att han ska få pm som uppmanar honom att lämna är stört på alla tänkbara sätt.
HAHAAA!!!
Det där värmde, underligt nog....

- Fernan
- Kontot är inaktiverat
Dra streck hit o dit bäst ni vill, men så länge forumreglerna tillåter forumshaverister att hålla på (är man belagd med restriktioner här så kör man på i FB eller andra basforum (ex Basschat) i samma stil och verkar inte visa nån förändringsbenägenhet.). Nytillkomna forummedlemmar på PB som inte varit med undrar vad det är för "Jantar", "kränkta medelålders män" som "typiskt svenskt" går i taket hela tiden (det finns tydligen Jantar o kränkta medelålders män på Basschat också). Därför är min ståndpunkt som tidigare; man är med i forumet fullt ut eller inte med alls. Man är inte med i en del av forumet. Jag tror inte att jag sett nån sån här speciell forumlösning nånstans och då är jag med i ett flertal, det kanske är en "typisk svensk" lösning eftersom det är så mycket "Jantar" här...hade det varit i USA så hade problemet varit borta för länge sen. Tack för ordet. Jag finns annorstädes.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Nä du skrev det tidigare också att du inte tänker lägga ner. Här har du en bra låt, mannen.blackparkas skrev:Jag gör inga streck.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QW3Lbn0QiTk[/youtube]
Deras nästa låt kommer heta "Mein pre amp".
Sov gott.

Adjö.
- Tripod
- Medlem++
+1Fernan skrev:Dra streck hit o dit bäst ni vill, men så länge forumreglerna tillåter forumshaverister att hålla på (är man belagd med restriktioner här så kör man på i FB eller andra basforum (ex Basschat) i samma stil och verkar inte visa nån förändringsbenägenhet.). Nytillkomna forummedlemmar på PB som inte varit med undrar vad det är för "Jantar", "kränkta medelålders män" som "typiskt svenskt" går i taket hela tiden (det finns tydligen Jantar o kränkta medelålders män på Basschat också). Därför är min ståndpunkt som tidigare; man är med i forumet fullt ut eller inte med alls. Man är inte med i en del av forumet. Jag tror inte att jag sett nån sån här speciell forumlösning nånstans och då är jag med i ett flertal, det kanske är en "typisk svensk" lösning eftersom det är så mycket "Jantar" här...hade det varit i USA så hade problemet varit borta för länge sen. Tack för ordet. Jag finns annorstädes.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Respekt till dem som förtjänar det!
Jag tackar för mig, det har mestadels varit konstruktivt, men tyvärr har nedmonteringen av "folkhemmet" gått för långt här och nu, när ingen kan tänka sig att backa utan att någon annan ska avrättas först. Det är sorgligt. Hur som helst, ha det bra, snart är det jul, vi ses i verkligheten med betalda gig som står som spön i backen. (Förhoppningsvis...)
Roger and out
Jag tackar för mig, det har mestadels varit konstruktivt, men tyvärr har nedmonteringen av "folkhemmet" gått för långt här och nu, när ingen kan tänka sig att backa utan att någon annan ska avrättas först. Det är sorgligt. Hur som helst, ha det bra, snart är det jul, vi ses i verkligheten med betalda gig som står som spön i backen. (Förhoppningsvis...)
Roger and out
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox