Vad är fel på PB???

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Vad är fel på PB???

Inlägg av blackparkas »

Jan Hellman skrev:LÄGG NER! Han skrev 100 + inlägg under nya nick innan folk listade ut att det var han. Vanligtvis då han själv la till länken till sin myspace-sida i sin signatur. Sen var häxjakten igång igen. Glöm inte bort att MÅNGA var och är på hans "sida" och hoppade av detta forum pga hur folk behandlade honom. Några har hoppat av även nu men det räknas väl inte va? Att nyare och även många äldre medlemmar inte över huvudet taget förstår problemet skiter ni i. Ni SKA ha ert offer, va? Som en person just skrev till mig på Facebook....:
Ingen är intresserad av ett eld upphör, så länge inte några blir hängda. Så är det.
RESPEKTERA FORUMÄGARENS BESLUT OCH SLÄPP DET HÄR! Hur svårt ska det vara.....? :evil:

LÄGG NER!!!

Det är rätt lustigt att du skriker att folk ska respektera forumägarens beslut och samtidigt hyllar du i samma inlägg en som brutit mot forumägarens beslut och kommit tillbaka trots att han blivit bannad....

De MÅNGA du skriver om var väl du och Snor-Lars ungefär, som var på INti´s sida.
Sedan skulle ni starta eget forum så ni slapp alla idioter här, och ändå så kommer ni tillbaka...

Inti har som ni redan förstått skickat PM till minst 5 st om helt andra saker än att köpa och sälja instrument.
Det är inget otrevligt egentligen, mer "varför leder du den här hatkampanjen bla bla bla...."

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Le Grand Roland skrev:
Jan Hellman skrev:Och, för att vara tydlig. Jag har inte skickat några PM till herrarna ovan.
För att vara tydlig så är det ingen som påstått det heller!
Och där var mr Roland igen. En annan som blivit bannad flera gånger och hoppat av.... Eller är det någon av dina kompanjoner som reggat konto och utnyttjar ditt namn? Vi har fått rensa ett flertal trollkonton även på bassnack.se trots att inte någon skrivit ett ord om detta där. Om moderatorerna kollar upp ditt konto så kan det kanske vara så att dom ser att det är reggat via proxy.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

magnusb skrev:Jag får aldrig PM på det här stället, hoppar av snart!

:)
Du får mitt, jag vill inte ha det. Ett plektrum kan jag ta i utbyte.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Le Grand Roland skrev:
Jan Hellman skrev:Och, för att vara tydlig. Jag har inte skickat några PM till herrarna ovan.
Nej, men ärligt talat så låg det i luften. Det var nog just det som (åtminstone alla insatta) hade förväntat sig. Att det var han, alltså. Så om nu inte han skrivit till dem så vet inte jag vad man ska tro.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är som sagt Inti som skickat samma mail till ett gäng medlemmar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Tripod skrev:...så vet inte jag vad man ska tro.
Man kan tro att detta är ett forum där allt kan hända. Och det gör det.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

blackparkas skrev:Det är som sagt Inti som skickat samma mail till ett gäng medlemmar...
Nu har jag också fått PM från Perennial (får inte skriva personnamn. Därför nick) Det var det PMet handlade om. Men han var inte otrevlig den här gången.
Däremot borde man väl få nämna de diverse profilnamn han har haft genom tiderna. Däribland Atlant och Perennial.

EDIT: Jag nämnde tre profilnamn som vederbörande haft. Det skulle enligt uppgift vara tillåtet. Efter påhugg via PM raderar jag dock ett. Det profilnamn som överensstämde med personens hela personnamn står således inte kvar.
Senast redigerad av Tripod den mån 09 dec 2013, 14:59, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nej, han brukar inte bli otrevlig förrän han märker att han inte kommer någonstans med offer-stuket....

Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

blackparkas skrev:
Jan Hellman skrev:RESPEKTERA FORUMÄGARENS BESLUT OCH SLÄPP DET HÄR! Hur svårt ska det vara.....? :evil:
LÄGG NER!!!
Det är rätt lustigt att du skriker att folk ska respektera forumägarens beslut och samtidigt hyllar du i samma inlägg en som brutit mot forumägarens beslut och kommit tillbaka trots att han blivit bannad....
Relevant fråga. Att en och samma person blir avstängd och benådad upprepade gånger tyder på att det inte är något man kan lägga bakom sig. Tvärtom är det rimligare att räkna dagarna till nästa avstängning, och därefter nästa benådning.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

joachime skrev:Att en och samma person blir avstängd och benådad upprepade gånger tyder på att det inte är något man kan lägga bakom sig. Tvärtom är det rimligare att räkna dagarna till nästa avstängning, och därefter nästa benådning.
Och så vidare

Och så vidare

Och så vidare

Baserat på outtalade (möjligen dunkla) principer har praxis redan etablerats.
Våga vägra 34":

Sexsträngat:
Användarvisningsbild
Le Grand Roland
Nykomling

Inlägg av Le Grand Roland »

Tripod skrev:
Le Grand Roland skrev:
Nej, men ärligt talat så låg det i luften. Det var nog just det som (åtminstone alla insatta) hade förväntat sig. Att det var han, alltså. Så om nu inte han skrivit till dem så vet inte jag vad man ska tro.
Är det inte en av två så brukar det vara den andre...
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Le Grand Roland skrev:
Tripod skrev:
Le Grand Roland skrev:
Är det inte en av två så brukar det vara den andre...
Tydligen. Jag trodde att han enbart hade tillgång till köp- och säljforum, men tydligen även till PM. Ursäkta min bristande kunskap.
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Borde inte Moderator eller Semborg reagera på att y rör sig utanför annonsmarknaden med sina pm?
Kanske strunt samma, verkar vara strömavhopp från pb nu, djupt tragiskt..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Le Grand Roland
Nykomling

Jan Hellman skrev:
Le Grand Roland skrev:
Och där var mr Roland igen. En annan som blivit bannad flera gånger och hoppat av.... Eller är det någon av dina kompanjoner som reggat konto och utnyttjar ditt namn? Vi har fått rensa ett flertal trollkonton även på bassnack.se trots att inte någon skrivit ett ord om detta där. Om moderatorerna kollar upp ditt konto så kan det kanske vara så att dom ser att det är reggat via proxy.

DU kan vara ett troll. Sluta genast upp med antydningarna här. Jag har varit bannad en gång och det var för att jag undrade varför du hade en utvecklingstärd hund som avatar. Då viste jag inte att det var du (ja, inte som var utvecklingsstörd alltså, utan...ja du fattar va?). Om man har varit bannad, skulle det innebära något negativt menar du? Svar önskas...

Jag letade efter dig men du hade bytt nick och jag förstod inte det eftersom du senast jag var här försökte få det till mer eller mindre, om inte en brottslig, så åtminstonde tvivelaktig handling att inte skylta med sitt personliga namn. Så man man undrar ju lite vad som hände med det! Svar önskas...

Nåväl, enda anledningen till att jag reggade mig igen (sorry ingen proxymoxy här inte, bara gamla hederliga raka puckar för puckon) var just för att jag ville hitta dig och tacka dig. Jag hörde rykten på omvägar att en moderator som jag hade lite svårt för hade gett upp och lagt ner på grund av ditt eviga gnatande och bråkande. Så jag tänkte bara säga:
TACK!
Men så märkte jag att det fortfarande var lite konstig stämning här så jag ångarade mig. Jag låter nog den här comebacken bara klinga av...jag har ju faktiskt ett eget forum att vara på. Så då kanske jag skall hålla mig där helt enkelt.

Ändrad en gång pga syftningsfel
Senast redigerad av Le Grand Roland den mån 09 dec 2013, 13:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
EADGC
Medlem+

Inlägg av EADGC »

Nu får man ju inte posta PM här, men jag har anklagats för att intrigera, ljuga och förödmjuka en person i absurdum, men jag hävdar bestämt att jag är oskyldig på samtliga punkter. Jag anmodas också att gå till ett annat forum och få ut mitt hat där. Jag tycker att detta dels vittnar om dåligt omdöme hos avsändaren, dels utgör ett talande exempel på varför det inte är lämpligt att en bannad person har tillgång till vissa av forumets funktioner. Hajjaru, Hellman?

Varför är det så förtvivlat viktigt att Perennial har tillgång till köp och sälj? Om hans levebröd hängde på saken, kunde jag förstå en liberal inställning, men det finns ju Vend, Blocket, Tradera, eBay, andra forum etc. Man måste ju se vad som ligger i respektive vågskål... :roll:
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

EADGC skrev:Nu får man ju inte posta PM här, men jag har anklagats för att intrigera, ljuga och förödmjuka en person i absurdum, men jag hävdar bestämt att jag är oskyldig på samtliga punkter. Jag anmodas också att gå till ett annat forum och få ut mitt hat där. Jag tycker att detta dels vittnar om dåligt omdöme hos avsändaren, dels utgör ett talande exempel på varför det inte är lämpligt att en bannad person har tillgång till vissa av forumets funktioner. Hajjaru, Hellman?
Åh, en till som blivit måltavla för massutskicket. Nu är vi 6 st tror jag.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Mr Spock skrev:
Tripod skrev:...så vet inte jag vad man ska tro.
Man kan tro att detta är ett forum där allt kan hända. Och det gör det.
...
Våga vägra 34":

Sexsträngat:
Användarvisningsbild
Le Grand Roland
Nykomling

Jan Hellman skrev:Eller är det någon av dina kompanjoner...
Kompanjoner?
Vad skulle det vara för kompanjoner du pratar om?
Är det kanske en konspiration av något slag?
En hemlig sammankomst av illvilliga mörkermän som smider planer mot dig?
Är det det som håller dig vaken på nätterna?

Eller vad är det för kompanjoner du svamlar om?
Svar önskas...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Le Grand Roland skrev:
Kompanjoner?

Svar önskas...
Kompisar, då. Som gaddat ihop sig. Intressant att du kommer tillbaka precis när det av någon outgrundlig anledning blir turbulent här och dina kompisar från basistforum.se hoppar av en masse från detta forum. Frivilligt avhopp och dom är till 100 % välkomna tillbaka igen.

Kan vi släppa det här? Gå vidare? Dra ett sträck?
Shoeshine
Medlem

Inlägg av Shoeshine »

Streck stavas med E!
Sådeså!
Användarvisningsbild
Le Grand Roland
Nykomling

Jan Hellman skrev:
Le Grand Roland skrev:
Kompanjoner?

Svar önskas...
Kompisar, då. Som gaddat ihop sig. Intressant att du kommer tillbaka precis när det av någon outgrundlig anledning blir turbulent här och dina kompisar från basistforum.se hoppar av en masse från detta forum. Frivilligt avhopp och dom är till 100 % välkomna tillbaka igen.

Kan vi släppa det här? Gå vidare? Dra ett sträck?
Saknar svar på inlägg ovan...

Gaddat ihop sig?
Vad har de gjort?
Med vem har de "gaddat" ihop sig? Berätta...

Intressant att jag kommer tillbaka precis nu?
Intressant hur?
Ur konspirationsperspektivet eller på något annat sätt?

100% välkomna tillbaka säger du? Jag noterar att du talar i forumägarens ställe. Det kan antingen betyda att du har fått forumägarens mandat att göra detta, eller så agerar du i någon slags föreställning om att du bestämmer allt. Även över andra, i något slags vanföreställning av megaloman karraktär.
Berätta gärna vilket alternativ som stämmer...

Ändrad pågrund av prematurt skickat svar
Senast redigerad av Le Grand Roland den mån 09 dec 2013, 15:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är ingen idé att vänta, du väntar för gäves.
SÅ är det att diskutera med personen, eller personerna för den delen, i fråga.
Har man nåt som ligger dem i fatet så vill de inte ens prata om det.
Det blir väl mer eller mindre ogjort då antar jag...

Men det går bra att beskylla andra för det ena och det andra...

Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Jag nämnde i ett svar högre upp tre profilnamn som vederbörande haft. Det skulle enligt uppgift vara tillåtet. Efter påhugg via PM raderar jag dock ett. Det profilnamn som överensstämde med personens hela personnamn står således inte kvar.

Hans PM avslutades i en skapligt hotfull ton "Nästa åtgärd kommer inte att ske via PM".

Jag darrar...
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är tydligen fler som fått liknande PM

Inte jag dock. Än.

Nästa åtgärd kommer väl via telefon, eller via din fru...
Le Grand Roland skrev: 100% välkomna tillbaka säger du? Jag noterar att du talar i forumägarens ställe. Det kan antingen betyda att du har fått forumägarens mandat att göra detta, eller så agerar du i någon slags föreställning om att du bestämmer allt. Även över andra, i något slags vanföreställning av megaloman karraktär.
Berätta gärna vilket alternativ som stämmer...

Ändrad pågrund av prematurt skickat svar

Det där har jag en uppsjö med fler exempel på i min inbox på FB....
Att vissa personer tar på sig rollen som forumägare....

Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Ja men jag tycker det låter som läget har stabiliserat sig och att alla som är ansvariga för samtliga bråk och oegentligheter snart har lämnat stället.
Kvar är fröjd och absolut sanning i en hyf(f)sat skinande vit skrud.

Önskar en god jul.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Låst